جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

بهترین زمان برای رابطه جنسی / زمان مناسب برای رابطه زناشویی

بهترین زمان برای رابطه جنسی
تاریخ بروزرسانی : ۲۹ مرداد

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

بهترین زمان برای رابطه جنسی آنقدر مهم است که در موارد زیادی عدم توجه به آن باعث ایجاد مشکلات شدید زناشویی و حتی طلاق می‌شود. بنابراین آموزش دیدن در این مورد می‌تواند بسیار مفید برای زوج‌های جوان باشد. علاوه بر این میتوانید از بخش مشاوره جنسی آنلاین با بهترین متخصصین این حوزه به صورت آنلاین و کاملا ناشناس گفتگو کرده و بهترین راهکار را دریافت کنید.


تصویر خدمات اقساطی

اهمیت رابطه جنسی در زندگی

آیا یک رابطه بدون سکس می تواند دوام بیاورد؟ در پاسخ باید گفت بله زیرا رابطه جنسی همیشه لازم نیست اما می‌تواند بخش مهمی از یک رابطه سالم و رضایت بخش باشد. اهمیت رابطه جنسی می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. برخی از افراد ممکن است احساس کنند که یک زوج جنسی بودن کاملاً حیاتی است. دیگران ممکن است احساس کنند که انواع دیگر صمیمیت و ارتباط مهمتر هستند.

برخی از دلایلی که ممکن است احساس کنید رابطه جنسی در یک رابطه مهم است عبارتند از:

  • احساس نزدیکی به شریک زندگی خود
  • نشان دادن محبت به همسرتان
  • یافتن رابطه جنسی سرگرم کننده و لذت بخش
  • میل به بچه دار شدن
  • احساس اعتماد به نفس و سکسی
  • رفع استرس

تحقیقات نشان داده که داشتن رابطه جنسی مکرر می تواند در سلامت کلی فرد نقش داشته باشد. داشتن رابطه جنسی اغلب با محبت بیشتر مرتبط است و هنگامی که زوج‌ها محبت بیشتری را تجربه می‌کنند، احتمال بیشتری برای داشتن رابطه جنسی مکرر دارند.

تعداد دفعات نزديكي با همسر در روز

کارشناسان می گویند یک بار در هفته یک پایه معمول است. این آمار تا حدودی به سن بستگی دارد: افراد 40 و 50 ساله معمولاً در حدود آن خط پایه قرار می گیرند، در حالی که افراد 20 تا 30 ساله معمولاً دو بار در هفته به میانگین می رسند. البته

دکتر پیتر کاناریس، روانشناس بالینی و درمانگر جنسی مستقر در اسمیت تاون، نیویورک، هشدار می دهد که زوج ها نباید به میانگین ذکر شده به عنوان معیاری برای زندگی جنسی خود اعتماد کنند. او زوج‌هایی را در هر بخش از طیف جنسی دیده است، از آن‌هایی که رابطه جنسی کمی دارند یا اصلاً رابطه جنسی ندارند تا زوج‌هایی که 12 تا 14 بار در هفته رابطه جنسی داشته اند.

او به USA TODAY گفت: «آنچه در واقع مهم‌تر از گرفتار شدن زوج‌ها در برخی هنجارهای آماری برای تطبیق خودشان با آن است، نگاه کردن به این موضوع از منظر رضایت جنسی است. “اگر زن و شوهر از نظر جنسی راضی هستند، پس به هدف رسیده‌اند.”

بهترین زمان برای رابطه زناشویی

زمان مناسب برای رابطه جنسی دغدغه بسیاری از زوج ها برای رسیدن به رضایت است. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که داشتن رابطه جنسی در صبح یا در روز تخمک گذاری دارای مزایای سلامتی با ترشح اندورفین است که فشار خون را کاهش می دهد و استرس را نیز کاهش می دهد و به شما کمک می کند روز بهتری داشته باشید.

بهترین زمان روز برای داشتن رابطه جنسی حدود ساعت 3 بعدازظهر است، زیرا در آن زمان است که مردان و زنان بیشترین هماهنگی را دارند. مردان ممکن است در ساعات اولیه تا اواسط صبح (به دلیل افزایش تستوسترون) از نظر بدنی در بهترین حالت خود باشند، اما در اواخر بعد از ظهر به بالاترین سطح استروژن خود می رسند که باعث می شود از نظر عاطفی با شریک زندگی خود هماهنگ شوند. مال خودم. زنان همچنین دارای بالاترین سطح کورتیزول در آن زمان هستند که انرژی و هوشیاری را افزایش می دهد.
با این حال، اگر ساعت 3 بعد از ظهر. زمان مناسبی برای شما نیست، شواهدی وجود دارد که صبح نیز زمان خوبی است. مطالعه ای که توسط Forza Supplements بر روی 1000 نفر انجام شد، نشان داد که بهترین زمان برای داشتن رابطه جنسی حدود ساعت 7:30 صبح است، یعنی حدود 45 دقیقه پس از بیدار شدن از خواب. البته، این دقیقاً یک مطالعه جدی نیست که توسط یک موسسه علمی بزرگ مورد بررسی قرار گرفته باشد. بنابراین زمان مناسب برای رابطه جنسی بستگی به دو طرف دارد.

در باره بهترین زمان برای رابطه جنسی می‌توانید از بخش مشاوره آنلاین روانشناسی در مجموعه حال نیز استفاده کنید و با بهترین مشاور به صورت آنلاین گفتگو کنید.

چرا شب جمعه باید رابطه داشته باشیم

در فرهنگ ایرانی، یک باور سنتی وجود دارد که می‌گوید داشتن رابطه جنسی در شب‌های جمعه را به فال نیک گرفته یا مفید می‌دانند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که باورها و عملکردهای فرهنگی می تواند در افراد و جوامع متفاوت باشد و همه ممکن است به این باور پایبند نباشند.

اهمیت شب جمعه در فرهنگ ایرانیان ریشه در سنت های اسلامی دارد. در اسلام روز جمعه به عنوان روز مقدس و به عنوان روز اقامه نماز جماعت از اهمیت خاصی برخوردار است. اعتقاد بر این است که انجام اعمال صمیمانه از جمله روابط جنسی با همسر در شب های جمعه فضیلت تلقی می شود و برای زوجین برکت به همراه دارد. ایده پشت این باور ممکن است به تمایل به پیوند روحی و عاطفی بین زوجین در چارچوب اعمال مذهبی آنها مربوط باشد. به عنوان راهی برای تقویت پیوند زناشویی، ترویج عشق و محبت و طلب برکت از خداوند تلقی می شود.

شایان ذکر است که باورها و عملکردهای فرهنگی در مورد تمایلات جنسی می تواند در مناطق و جوامع مختلف در داخل ایران متفاوت باشد. بنابراین، در حالی که برخی از افراد ممکن است از سنت رابطه جنسی در شب های جمعه پیروی کنند، برخی دیگر ممکن است آن را قابل توجه ندانند یا ممکن است اعمال فرهنگی متفاوتی در رابطه با صمیمیت داشته باشند.

درباره درد زیر شکم بعد از رابطه اینجا را بخوانید.

اگر هر شب رابطه داشته باشیم چه میشود

درگیر شدن در فعالیت جنسی منظم با شریک زندگی می تواند هم مزایا و هم معایب احتمالی داشته باشد. اما به یاد داشته باشید که مزایا و معایب فعالیت جنسی مکرر می تواند بسته به شرایط و ترجیحات فردی متفاوت باشد.

مزایا:
لذت جسمانی: فعالیت جنسی منظم می تواند احساسات لذت بخشی را ایجاد کند و منجر به افزایش رضایت جسمی و صمیمیت با شریک زندگی شما شود.
ارتباط عاطفی: صمیمیت جنسی پیوند عاطفی و رابطه را تقویت کرده و احساس نزدیکی و صمیمیت ایجاد می‌کند.
تسکین استرس: درگیر شدن در فعالیت جنسی باعث ترشح اندورفین می شود که به کاهش استرس کمک کند.
سلامت جسمانی: فعالیت جنسی منظم با فواید مختلف سلامتی مانند بهبود سلامت قلب و عروق، تقویت سیستم ایمنی و کاهش فشار خون مرتبط است.
خواب با کیفیت: ارگاسم، هورمون هایی مانند اکسی توسین و پرولاکتین را که از طریق آزمایش پرولاکتین مشخص خواهد شد، ترشح می کند که احساس آرامش را تقویت و به خواب بهتر کمک می‌کند.

معایب:
خستگی جسمانی: فعالیت جنسی مکرر منجر به خستگی جسمانی می‌شود، به خصوص اگر در خواب آرام و کافی اختلال ایجاد کند.
محدودیت های زمانی: بسته به برنامه ها و تعهدات فردی، یافتن زمانی برای رابطه جنسی هر شب ممکن است چالش برانگیز باشد و به طور بالقوه استرس یا فشار را به برنامه روزانه شما اضافه کند.
عدم تطابق میل جنسی: اگر شما و همسرتان سطوح مختلفی از میل جنسی دارید، انتظار داشتن رابطه جنسی در هر شب باعث ایجاد فشار یا نارضایتی در رابطه می‌شود.

بهترین راه نزدیک شدن به همسر

بهترین زمان برای رابطه جنسی و یا انتخاب بهترین راه نزدیک شدن برای رابطه جنسی یک الگوی خاص ندارد اما چند راه وجود دارد که کار را برای شما راحت‌تر خواهد کرد.

نواحی محرک همسرتان (سینه، گردن، پشت) را لمس کنید تا او در فاز رابطه قرار بگیرید. بوسه ها نیز تقریباً همیشه ما را به فکر رابطه عاشقانه می‌اندازند. در طول روز برای همسرتان پیام های شیطنت آمیز بفرستید و بگویید با او چه خواهید کرد. زمانی که به خانه می رسید، هر دوی شما در حال و هوای رابطه خواهید بود.

با هم دوش بگیرید. همسرتان را به حمام دعوت کنید و این کار را به یک عادت تبدیل کنید. آنجا شوخی کنید و به این ترتیب رابطه جنسی اتفاق خواهد افتاد.

بدن همسرتان را ماساژ دهید، لمس و ماساژ، همسرتان را تحریک می کند. لباس‌های زیر زنانه‌ای وجود دارند که شما با پوشیدن آن‌ها و به همسرتان می‌گویید: من رابطه جنسی می‌خواهم.

برهنه با هم بخوابید زیرا هر چه دسترسی بیشتر و راحت تر باشد، رابطه جنسی بیشتر می شود. اینها همه راه‌های نزدیک شدن به همسر برای برقراری رابطه جنسی و یا سکس است. انتخاب بهترین راه بسته به روحیه و شرایط شما خواهد داشت.

بهترین راه نزدیکی به همسر

چرا شب یکی از بهترین زمان های رابطه جنسی است

به چند دلیل می توان شب را یکی از بهترین زمان ها برای رابطه جنسی دانست که در ادامه آن‌‌ها را بررسی می‌کنیم.

تاریکی و سکوت شب حسی از حریم خصوصی ایجاد می کند و باعث افزایش صمیمیت و راحتی خواهد شد. بسیاری از مردم در شب آرامش بیشتری دارند، زیرا معمولاً مسئولیت های روز و عوامل استرس زا فروکش می‌کند و باعث تمرکز بر کارهای دیگر مانند سکس خواهد شد.

البته برخی تحقیقات نشان می دهد که سطح تستوسترون در طول ساعات بعد از ظهر در مردان و زنان بیشتر است. این افزایش تستوسترون ممکن است به افزایش میل جنسی در شب نیز کمک کند. ضمن اینکه در طول شب، اغلب اوقات زمان بیشتری برای فعالیت های جنسی در دسترس است، زیرا اکثر افراد تعهدات روزانه خود را به پایان رسانده اند و می‌توانند توجه و انرژی بیشتری را به شریک زندگی خود اختصاص دهند.

چرا آزمایش تستوسترون گرفته می‌شود؟

مزایا و معایت رابطه جنسی قبل از خواب

نتایج تحقیقات 224 شرکت کننده در مطالعه‌ای در هلند که در مجله تحقیقات خواب منتشر شده است نشان می‌دهد کسانی که قبل از خواب با شریک زندگی خود رابطه جنسی داشتند، سریع‌تر به خواب می‌روند و خواب با کیفیت‌تری دارند.

از فواید رابطه جنسی قبل از خواب می‌توان به مواردی چون خواب بهتر، ارتباط فیزیکی و عاطفی عمی‌تر، تسکین استرس و افزایش آرامش به خاطر ارگاسم اشاره کرد.

مضرات رابطه جنسی قبل از خوابنیز می‌توان به کاهش سطوح انرژی، ایحاد اخلال در برنامه خواب شریک جنسی، مشکل دوش گرفتن بعد از رابطه جنسی و سختی آن برای برخی از افراد و ایجاد وقفه در خواب به خاطر افزایش موقت ضربان قلب، فشار خون اشاره کرد.

در تمام موارد به یاد داشته باشید که برقراری ارتباط با شریک زندگی خود، درک نیازها و ترجیحات یکدیگر و یافتن تعادلی که برای هر دوی شما مفید باشد، بسیار ضروری است. ضمن اینکه گفتگو با مشاوره جنسی آنلاین نیز در این زمینه می‌ـواند به شما بسیار کمک کننده باشد.

رابطه جنسی بعد از ورزش

طبق گفته وب سایت www.thehealthsite.com داشتن رابطه جنسی پس از یک جلسه تمرینی طاقت فرسا، احتمالاً آخرین چیزی نیست که به ذهن شما می رسد. اما اگر به شما بگوییم که یک جلسه گرم روی تخت بعد از تمرین می تواند میزان لذت شما را افزایش دهد، چه؟ بله درست شنیدید یکی از دلایل این واقعیت این است که تمرینات باعث افزایش جریان خون در قسمت های مختلف بدن شما از جمله اندام تناسلی می شود. علاوه بر این، افزایش هورمون ها پس از ورزش نیز وجود دارد. سطح استرس شما نیز پس از تمرین کاهش می یابد و همه این عوامل با هم ترکیب می شوند تا تجربه بسیار بهتری را در رختخواب به شما ارائه دهند.

رابطه جنسی بعد از بحران های روحی

آیا تا به حال در مورد بی میلی جنسی شنیده اید؟ زمانی است که ذهن و بدن در حین رابطه جنسی با هم هماهنگ نیستند یعنی وقتی ذهن تحریک نمی شود اما بدن تحریک می شود یا برعکس.

رابطه جنسی باعث افزایش سروتونین می شود که به بهبود خلق و خو و مبارزه با افسردگی کمک می کند. علاوه بر این، یکی از هورمون‌هایی که در طول ارگاسم ترشح می‌شود، همین سروتونین است که باعث می‌شود از استرس و اضطراب خلاص شوید. فقدان رابطه جنسی در بحران های روحی احتمالا شدت این مشکلات را بیشتر و تحمل مشکلات را نیز سخت‌تر خواهد کرد.

جو کورت، یک درمانگر جنسی می گوید: «اضطراب یکی از بزرگترین عوامل کمک کننده در اختلال نعوظ (یا ED) در مردان است. تحقیقات نشان داده است که اضطراب – به ویژه در آغاز زندگی جنسی یک فرد، شاید بزرگترین و شایع ترین علت این مشکل در مردان جوان باشد.

زنانی که با اضطراب دست و پنجه نرم می کنند، اختلالات جنسی را نیز تجربه می کنند: ممکن است در برانگیختگی یا ارگاسم مشکل داشته باشند یا حتی در حین مقاربت دچار درد فیزیکی شوند. از منظر فیزیولوژیکی، اضطراب می تواند بر احساس لذت در زنان مضطرب غلبه کند. در واقع، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که شایع‌ترین نوع درد جنسی – اختلال درد دخول در ناحیه تناسلی در زنان به علت اضطراب، 10 برابر شایع‌تر است.

مزایا و معایت رابطه جنسی در صبح

پرندگان ترجیح می دهند زود بخوابند و زود بیدار شوند، در حالی که جغدهای شب ترجیح می دهند تا دیروقت بیدار بمانند – اما آیا ساعت درونی ما در مورد جنسی به همین ترتیب است؟

یک نظرسنجی در سال 2015 از شرکت Lovehoney نشان داد که مردان تمایل به رابطه جنسی در ساعات صبح بین ساعت 6 صبح تا 9 صبح دارند، در حالی که زنان تمایل دارند شب‌ها بین ساعت 11 تا 2 شب شب این کار را انجام دهند. نان وایز، درمانگر جنسی و محقق علوم اعصاب، گفت که سن ممکن است عاملی در تمایلات جنسی ما باشد. “به عنوان یک قاعده، مردم با بالا رفتن سن بیشتر شبیه به لارک ها می شوند و دوست دارند زودتر به رختخواب بروند و احتمالاً صبح ها بیشتر به رابطه جنسی علاقه دارند. در حالی که جوانان معمولاً جغد شب هستند و ممکن است در عصر بیشتر تمایل به رابطه جنسی داشته باشند.

با این حال در اینجا چند مزایت و مشکل رایج برای رابطه جنسی در صبح وجود دارد که باید در نظر بگیرید. از مزایای آن می‌توان به افزایش انرژی، فواید هورمونی، داشتن زمان کافی برای رابطه اشاره کرد. معایب آن نیز ممکن است شامل مواردی چون سفتی یا درد عضلانی صبحگاهی برای برخی افراد و یا نداشتن انرژی کافی باشد.

بهترین زمان برای رابطه جنسی

مواردی که در تعیین بهترین زمان برای رابطه جنسی موثر هستند

تعیین بهترین زمان برای رابطه جنسی می‌تواند به عوامل مختلفی از جمله ترجیحات فردی، برنامه‌ریزی‌ها و رفاه فیزیکی بستگی داشته باشد.

  • ترجیحات شخصی: بهترین زمان برای رابطه جنسی از فردی به فرد دیگر متفاوت است.
  • سطوح انرژی: درگیر شدن در فعالیت جنسی زمانی که از نظر جسمی و ذهنی پرانرژی هستید می تواند لذت این تجربه را افزایش دهد.
  • تأثیرات هورمونی: نوسانات هورمونی در طول چرخه قاعدگی بر میل و رضایت جنسی تأثیر می‌گذارد.
  • استرس و آرامش: بهترین زمان برای رابطه جنسی شامل زمان‌هایی است که  همراه با کاهش استرس و ایجاد یک محیط آرام باشد.
  • ارتباط و ارتباط عاطفی: یافتن زمانی که هر دو شریک احساس کنند از نظر عاطفی با هم ارتباط برقرار می کنند باعث افزایش لذت سکس می‌شود.
  • سلامتی: انتخاب زمانی که از نظر جسمی احساس خوبی دارید می تواند به یک تجربه مثبت کمک کند.

بهترین زمان رابطه زناشویی در اسلام

در اسلام، روابط زناشویی بین همسران به عنوان یک جنبه مهم در زندگی مشترک شناخته شده است. اسلام به شدت به صحت و سلامت روابط زناشویی توجه می‌کند و همچنین حقوق و وظایف هر دو نفر را مشخص کرده است. درباره زمان مناسب برای رابطه زناشویی در اسلام برخی ملاحظات ارائه شده است. رضایت هر دو طرف، انتخاب زمان‌هایی که که هر دو طرف استرس کمتری دارند از آن دسته‌اند. عدم آميزش در شب عيد فطر و عيد قربان و در برابر آفتاب، عدم آميزش هنگام طلوع و غروب آفتاب، عدم آميزش در اوّل، وسط و آخر ماه و همچنین عدم آمیزش در اوقات حرام، از مواردی است که اسلام به آن‌]ا اشاره کرده است.

سوالات متداول

از سال 95 کار تولید محتوا را شروع کردم و علاوه بر اینکه حدود 5 سال است که در بخش پزشکی فعالیت دارم، علاقمند به تولید محتوا در این زمینه هم هستم.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

2 ماه پیش

خوب
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات