جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

همه چیز در مورد زندگی بعد از طلاق / برگشت به زندگی عادی بعد از جدایی

بعد از طلاق چه میگذرد؟
تاریخ بروزرسانی : ۱۱ اردیبهشت

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

زندگی بعد از طلاق برای زنان و مردان با حاشیه‌ها و مشکلاتی همراه است. اما جدا از گرو کشیدن‌های مهریه، تقسیم اموال، دادگاه، حضانت فرزندان و غیره، جدایی بیشتر شبیه یک دوراهی است. بعد از جدایی دو انتخاب دارید: فرصتی دوباره برای بازسازی زندگی یا نابود کردن باقی عمرتان.

برای شروع باید یاد بگیرید چطور زندگی طوفان زده‌تان را تغییر دهید.

به نظرم خوب است یک دفترچه تهیه کنید و در آن لیستی از کارهایی را بنویسید که می‌خواهید بعد از طلاق انجام دهید. در ادامه چند مورد از کارهایی که باید در این چک لیست درج کنید را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.


تصویر خدمات اقساطی

معرفی 5 روش برای برگشت به زندگی عادی بعد از طلاق

«بعد از طلاق چه کنم؟»

این شاید مهمترین سوالی است که بعد از تمام کردن ارتباط زناشویی و جدایی از همسرتان باید به آن پاسخ دهید. جوابی که به این سوال می‌دهید میتواند کیفیت زندگی پس از طلاق‌تان را مشخص کند.

اما همیشه سخت‌ترین مرحله، پذیرش تمام شدن رابطه و بازگشت مجدد به زندگی است. در ادامه تکنیک‌هایی برای بهتر گذراندن دوران بعد از طلاق آورده شده‌اند:

درباره افسردگی بعد از طلاق می‌توانید این مطلب را بخوانید.

بعد از طلاق چه میگذرد؟

  • عزاداری کنید

طلاق دومین تغییر پراسترس در زندگی مشترک است (اولین تغییر پراسترس زندگی مشترک مربوط به مرگ همسر است). به همین خاطر بیشتر افراد بعد از جدایی احساسی مشابه بازنده‌ها دارند.

این کاملا طبیعی است زیرا با طلاق، ازدواجشان می‌میرد و رویایشان را برای داشتن زندگی مشترک شاد از دست می‌دهند. اگر میخواهید از این احساس مرگ به سلامت عبور کنید، باید به خودتان زمانی برای عزاداری بدهید. همه برنامه‌هایتان برای زمان جدایی را به بعد از تخلیه احساس غم و سنگینی قلبتان موکول کنید.

 

در این مرحله میتوانید از یک روان درمانگر کمک بگیرید. به این ترتیب راحت‌تر با احساس خشم، نارضایتی و خیانتی که به روحتان صدمه زده، مواجه می‌شوید.

  • شما چه کسی هستید؟

بیشتر افراد بعد از ازدواج، «خودشان» را کنار می‌گذارند و هویت شخصی‌شان به ازدواج گره می‌خورد. برای این افراد، بعد از طلاق و از دست دادن نقش همسری، مادری یا پدری، تقریبا هویت مستقلی باقی نمی‌ماند.

اگر شما هم تمام زمان و انرژی‌تان را برای خانواده صرف می‌کردید بعد از طلاق فرصت خوبی است که برای خودتان هدف جدیدی پیدا کرده و هویت مستقل‌تان را بازیابی کنید.

بعد از طلاق چه میگذرد؟

 

فکر کنید قبل از ازدواج چه اهداف، رویاها و برنامه هایی برای زندگی‌تان داشتید. خواسته‌هایی که در طول ازدواج داشتید و همسرتان از آنها پشتیبانی نمی‌کرد، را از گوشه ذهنتان بیرون بیاورید و آنها را دنبال کنید.

  • دوباره برنامه‌ریزی کنید

طلاق با همه بدیهایش فرصتی است که زندگی‌تان را مانند یک کاغذ سفید از نو بنویسید. میخواهید به چه کسی تبدیل شوید؟ دوست دارید رژیم بگیرید؟ کسب و کار و تجارتی برای خودتان راه بیاندازید؟

رابطه جدیدی را شروع کنید؟ شما برای هر کاری قدرت دارید، تنها کافی است تصمیم بگیرید.

بعد از طلاق چه میگذرد؟

زندگی هیچ وقت برای کسی صبر نمی‌کند و همیشه در حـال حرکت است بنابراین هنگامی که در این مرحله مهم از زندگیتان قرار دارید، از وقت و زمانتان آگاهانه استفاده کنید.

  • به خودتان اعتماد کنید

در ازداواج مسئولیت‌ها بین زن و مرد تقسیم می‌شوند ولی بعد از جدایی باید مسئولیت‌ها و وظایف زیادی را به تنهایی بر عهده بگیرید.

این وظایف اغلب بین مردان و زنان متفاوت هستند ولی برای خانم‌ها یکی از مسائل مهم بعد از طلاق رسیدگی به امور مالی و مسکن است.

در اولین گام میتوانید لیستی از مخارج و هزینه‌های جاری زندگی و سایر مسئولیت‌های جدیدتان تهیه کنید و یک به یک به آنها رسیدگی نمایید.

  • ببخشید!

این یکی از سخت‌ترین قسمت‌های زندگی جدید بعد از جدایی است.

احتمالا اگر با فکر بخشیدن همسر سابقتان خونتان به جوش می‌آید، به نکته انتهایی چک لیست شماره 1 برگردید. روان درمانگرتان میتواند برای رسیدن به این حس به شما کمک کند. از آنجایی که کارهای زیادی برای انجام دادن دارید، خوب است هر چه زودتر احساسات مربوط به زندگی قبلیتان را سرو سامان دهید.

بعد از طلاق چه میگذرد؟

نگهداشتن این احساس خشم، نارضایتی و عصبانیت در طولانی مدت به شما آسیب می زند. البته همسر سابقتان تنها کسی نیست که باید ببخشید. باید قدم به قدم روی عصبانیت‌تان کار کنید و به آرامش روحی برسید.

آیا مردان به رابطه برمی‌گردند؟

یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که بین 10 تا 17 درصد از  زوجهایی که از جدا می‌شوند، دوباره با هم ازدواج می‌کنند.

بنابراین هنوز هم میتوان به بازسازی مجدد ازدواج امیدوار بود. اما پشیمانی مردان بعد از طلاق و بازگشت آنها، ارتباط مستقیمی با دلیل جدایی‌شان دارد.

 

همه افراد هنگام ازدواج دلایلی برای ایجاد زندگی مشترک دارند به همین دلیل سالها در کنار هم می‌مانند و خاطرات شاد و زیبایی را ایجاد می‌کنند.

با این حـال اگر علت جدایی مردان مربوط به تغییر در ویژگی‌های ظاهری یا دلایلی بی‌پایه و اساس (به عنوان مثال؛ هنگامی که ازدواج می‌کردید همسرتان لاغر بوده حالا بعد از 10 سال زندگی مشترک چاق شده است) باشد، احتمالی بازگشت مجدد نزدیک به صفر است.

پسرها بعد از جدایی چه می‌کنند؟

طلاق برای بسیاری از افراد مثل احساس از دست دادن اعضای خانواده یا شغلی است که سالها برای آن زحمت کشیده‌اند. با این حـال نحوه برخورد افراد با جدایی متفاوت است.

تحقیقات نشان می‌دهد که برخی مردان بعد از طلاق در کار و زندگی‌شان شکوفا می‌شوند در حالی که سایرین دچار مشکلات روحی، اضافه وزن و.. شده و سلامتشان دچار آسیب می‌شود.

بعد از طلاق چه میگذرد؟

بنابراین میتوان نتیجه گرفت که دامنه کارهایی که مردان بعد از جدایی انجام می‌دهند، به شدت متغیر است.

اگر طلاق برای مردان به معنی آزادی باشد ممکن است خودشان را با کارهای جدید سرگرم کنند. در صورتی که این فعالیت‌ها در زمینه شغلی‌شان باشد میتوانند به افرادی ثروتمندتر تبدیل شوند.

 

اگر با خاتمه رابطه دچار سرخوردگی شوند به دنبال بازسازی اعتماد به نفس از دست رفته‌شان هستند. در نتیجه خیلی زود سعی می‌کنند شریک جدیدی برای خودشان پیدا کنند. حتی بعضی مردان برای بالا بردن عزت نفس‌شان به مواد مخدر روی می‌آورند. در هر حـال بهبودی مردان بعد از جدایی هم شامل مرحله اندوه و بازنگری زندگی است؛ ولی کارهایی که در این راستا انجام می‌دهند به هدف آنها و چشم اندازشان از زندگی بعد از طلاق بستگی دارد.

منابع:

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات