جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

۸ روش بازسازی رابطه بعد از خیانت

بازسازی-رابطه-خیانت
تاریخ بروزرسانی : ۲۳ آذر

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

 

در زندگی مشترک همیشه همه چیز خوب پیش نمی‌رود. گاهی رابطۀ زوجین به دلایلی وخیم می‌شود. یکی از این دلایل خیانت است که موجب سلب اعتماد می‌شود.

بعضی‌ها فکر می‌کنند خیانت برابر با جدایی‌ست. اما بعضی دیگر که همچنان شریک زندگی‌شان را دوست دارند می‌خواهند بدانند بعد از خیانت چگونه می‌شود رابطه را بازسازی کرد. آیا دوباره رابطه به حالت اولش برمی‌گردد؟
در این مقاله به بررسی راهکارهای بازسازی رابطه بعد از خیانت یکی از طرفین میپردازیم. البته می‌توانید راهکارهای جلوگیری از خیانت همسر را در این مقاله مطالعه کنید

با این‌که به‌دنبال آشکار شدن خیانت، برخورد و بحث‌های فراوانی اتفاق می‌افتد، اگر هر دو نفر بخواهند، می‌توانند به زندگی مشترک ادامه دهند. باید هر دو طرف توانایی ساختن دوباره‌ی رابطه‌ را بعد از آن‌همه بی‌اعتمادی داشته باشند. احساس مسوولیت، اشتیاق و انرژی کمک می‌کند رابطه‌ای گرم‌تر از قبل بسازند.


تصویر خدمات اقساطی

راهکارهایی برای احیای رابطه بعد خیانت 

راهکارهایی هست که این‌طور وقت‌ها کمک می‌کند زندگی به روال عادی برگردد:

اعتماد او را جلب کنید:
خبر خوب این‌که می‌شود دوباره اعتماد و رابطه‌ را حتی بهتر از قبل ساخت. خبر بد این‌که باید خیلی صبور باشید، چون کار سختی‌ست و زمان زیادی می‌برد. اعتماد یعنی من امن هستم، تو امن هستی و دنیای ما امن است. بعد از خیانت این دنیا ترک می‌خورد و ساختنش مدتی طول می‌کشد.
صبور باشید:
برای این‌که اعتماد همسرتان را دوباره جلب کنید، اول باید به او ثابت کنید که از صمیم قلب متاسف هستید و باوجود اتفاقی که افتاده، می‌خواهید بار دیگر به شما اعتماد کند. طرف مقابل‌تان باید ببیند شما در این راه جدی، قابل‌اعتماد و امن هستید. اگر حرف‌تان بار دیگر پیش او اعتبار داشته باشد، باز به شما اعتماد خواهد کرد.
اجازه دهید دلش را خالی کند:
زمان کافی بدهید هر چه در دلش دارد، بیرون بریزد. ممکن است گریه کند؛ فریاد بزند؛ شاید سوال‌های خیلی زیادی بپرسد و شما را سرزنش کند. باید قوی باشید، تحمل کنید و از او معذرت بخواهید. نشان دهید که احساسش را درک می‌کنید و به او حق بدهید.

بازسازی-رابطه-خیانت

مسئولیت اشتباه‌تان را بپذیرید:
باید زمان بگذارید و رفتار خودتان را بررسی کنید. ببینید علت خیانت چه بوده و چرا اتفاق افتاده است. به این ترتیب می‌توانید نقطه ضعف خود و رابطه‌تان را برطرف کنید.
دردسترس باشید:
سر وقت خانه باشید. اگر قرار بوده به او تلفن بزنید، حتما این کار را انجام دهید. شریک زندگی‌تان را از برنامه‌های روزانه و هفتگی باخبر کنید. اگر احساس کند دردسترس هستید، راحت‌تر اعتماد می‌کند.
در ابراز عشق صرفه‌جویی نکنید: 
ممکن است بعد از چند روزی که به‌نظر رسیده اوضاع رو به بهتر شدن است، دوباره سرزنش و بی‌اعتمادی سربرآورد. این‌طور وقت‌ها روحیه‌تان را حفظ کنید. نفس عمیق بکشید و به شریک زندگی‌تان بگویید: «من تو را دوست دارم. تنها کسی که می‌خواهم در زندگی داشته باشم تو هستی. از رنجی که برایت ایجاد کردم بی‌نهایت متاسفم. از ناراحتی تو رنج می‌کشم، اما مطمئنم که این دوره را پشت سر می‌گذاریم و دوباره همه چیز بین ما خوب می‌شود.»
هیچ روزی را بدون مهربانی نگذرانید:
مسیر بازسازی اعتماد بعد از خیانت به صبر و تحمل زیادی نیاز دارد. باید هر روز مهربانی کنید، به او توجه کنید و از کارهایش قدردانی کنید.
خوش‌قول باشید:
اگر قرار است شریک زندگی شما یک بار دیگر به شما اعتماد کند، باید روی حرف‌هایی که می‌زنید، بمانید. اگر می‌دانید از پس انجام کاری برنمی‌آیید، قول ندهید. دروغ نگویید و بهانه نیاورید. اگر قولی داده‌اید، انجامش دهید.

 

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «حال» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «حال» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید.یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «حال»‌ وصل شوید.


مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات