جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

۱۱ راه برخورد با همسر لجباز

همسر-لجباز
تاریخ بروزرسانی : ۲۸ تیر

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین
کنار آمدن و برخورد با رفتارهای همسر لجباز کار پرچالش و خسته‌کننده‌ای‌ست. گاهی وقت‌ها سکوت کردن راحت‌تر از گفت‌وگویی‌ست که آخرش به دعوا ختم می‌شود. بودن کنار همسری که همیشه روی نقطه‌نظرهایش پافشاری می‌کند و کوتاه نمی‌آید، دشوار است.

اما راه‌هایی برای برخورد با همسر لجباز وجود دارد که زندگی را ساده‌تر می‌کند. مهم این است که راه‌های ارتباطی را باز نگه داریم و یاد بگیریم چطور با سازگاری با هم زندگی کنیم. به‌مرور زمان یاد می‌گیریم چه مسائلی مهم‌ترند و رفتار درست کدام است. کم‌کم یاد می‌گیریم با همسر لجباز چگونه برخورد کنیم.
اهمیت مشکلات:
اهمیت و جایگاه همه‌ی مسائل در زندگی مشترک یکسان نیست. نوع برخورد شما با مخالفت همسرتان باید متناسب با اهمیت موضوع موردبحث باشد. این تصمیم شماست که چقدر بخواهید به موضوع گفت‌وگو بها بدهید. اگر مساله‌ی مهمی درمیان نیست، بگذارید حرف، حرف همسرتان باشد.
علت لجبازی:
باید دید حرف‌ها و خواسته‌های شما چقدر منطقی به‌نظر می‌رسند. گاهی با خشم و تندی وارد گفت‌وگو می‌شویم و همین باعث می‌شود همسرمان در لاک دفاعی فرو رود. سعی کنید از دید او به موضوع نگاه کنید و حرفش را بفهمید.
پیش‌داوری:
بدون پیش‌داوری به حرف‌هایش گوش دهید. شاید این پیش‌فرض که همسر لجبازی دارید، باعث شده حرف‌های منطقی او را هم نادیده بگیرید. شریک زندگی شما باید احساس کند ایده‌ها و پیشنهادهایش شنیده و درک می‌شوند.
توضیح کافی:
باید مطمئن شوید همسرتان متوجه حرف شما هست. اگر لازم است بیشتر درباره‌ی موضوع گفت‌وگو توضیح بدهید. مثال بزنید، از سرگرمی‌ها و موضوع‌های موردعلاقه‌اش مثال بیاورید و تا حد ممکن منظورتان را واضح بیان کنید.
حرف-بزنید
آرامش:
در برخورد با همسر لجباز، هیچ دشمنی یا خشونتی نشان ندهید. دعوا راه انداختن یا داد و بیدار کردن به نتیجه‌ نمی‌رسد. درعوض، خونسردی اثر خوبی دارد. آرام که باشید، می‌توانید منطقی صحبت کنید و گفت‌وگوی محترمانه‌ای را پیش ببرید. شاید بگویید همسرم خیلی لجباز است، اما هیچ مشکلی نیست که با زبان خوش حل نشود.
وقفه:
بگومگو نکنید. با برخورد تند، طرف مقابل را در لاک دفاعی قرار می‌دهید. اگر لازم است از اتاق بیرون بروید، آب بنوشید، آرام شوید و دوباره گفت‌وگو را ادامه بدهید. برای حرف زدن‌تان برنامه داشته باشید. هر حرف بی‌جا می‌تواند به مخالفت همسر لجباز منتهی شود. نکند جمله‌‌ی «اشتباه می‌کنی» از دهان‌تان خارج شود. با احترام به طرف مقابل نظرتان را توضیح دهید.
زمان مناسب:
به موقع حرف بزنید تا به نتیجه‌ی دلخواه برسید. با شوهر گرسنه نمی‌شود حرف‌های جدی زد. نمی‌شود از زنی که عصبی‌ست یا عجله دارد ، توقع پاسخ مثبت داشت. اول مطمئن شوید همسرتان در آرامش است، بعد مشکل را مطرح کنید. بهتر است روبه‌روی هم بنشینید و خوب به هم گوش کنید. اگر از اتاق بغلی با صدای بلند چیزی را بپرسید، توقع پاسخ مطلوب نداشته باشید.
خوبی‌ها را ببینید:
وقت‌هایی هم هست که همسرتان با شما همراه می‌شود. در چنین مواقعی حتما از او قدردانی کنید و بگویید چه احساس خوبی دارید.
قاطع باشید:
آدم‌های لجباز عادت دارند دیگران در برابرشان کوتاه بیایند. اما شما با آرامش و احترام، بر حرف‌تان پافشاری کنید. صبور باشید، با آرامش حرف بزنید و منتظر پاسخ او بمانید.
درک تفاوت‌ها:
یادتان باشد شما و همسرتان دو فرد مختلف با پیشینه و عادت‌های متفاوت هستید. به‌جای قضاوت کردن ، تلاش کنید او را بفهمید. اگر بخواهید رابطه‌‌ی پایداری داشته باشید، گاهی باید تفاوت‌ها را بپذیرید و گذشت کنید.
مهارت‌های تازه:
شاید برخورد با همسر لجباز و راضی کردنش انرژی زیادی لازم داشته باشد و گاهی خسته‌تان کند. اما این لیوان نیمه‌ی پری هم دارد. مهارت‌های تازه‌ای در گفت‌وگو یاد می‌گیرید، آرام‌تر، باهوش‌تر و قوی‌تر از قبل می‌شوید. گاهی هم به همسر لجبازتان اعتماد کنید. دنیا با افراد کله‌شق و لجبازی مثل استیو جابز و بیل گیتس جای جالب‌تری‌ست. شاید لجباز بودن همسر و پافشاری او به ایجاد شرایط بهتر در زندگی‌تان منتهی شود.
تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «حال» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «حال» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید. یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «حال»‌ وصل شوید.

تصویر خدمات اقساطی

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

ناشناس

11 ماه پیش

وای امان از سرتق و یه دنده البته بماند من که هنوز پرنسم نیومده ?
پاسخ دهید
0

مدیریت

4 سال پیش

بله دوست عزیز دقیقا همینطوره. درک تفاوت های رفتاری و شخصیتی طرف مقابلمون، نشان دهنده ی بلوغ هیجانی و اجتماعی ماست. از همراهی شما ممنونیم.
پاسخ دهید
0

makan

5 سال پیش

mamnoon az matalebe khoobeton
پاسخ دهید
0

مدیریت

4 سال پیش

حالی عزیز از حسن توجه شما متشکریم.
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات