جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

روانشناسی موفقیت

موفقیت
تاریخ بروزرسانی : ۰۲ بهمن

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین
نیاز به انگیزه و منبعی الهام بخش برای موفقیت دارید؟ در زیر چند نمونه از نقل قول ها برای الهام بخشی به شما آوردده ایم که آنها را با شما به اشتراک می گذاریم:
“موفقیت پایان نیست؛ شکست نابودکننده نیست: این شهامت ادامه دادن است که اهمیت دارد. ” وینستون و چرچیل
“شکست در “ابتکار” بهتر از موفقیت در “تقلید” است .” هرمان ملویل
“مسیر موفقیت و مسیر شکست تقریبا شبیه هم هستند. ” کالین دیویس
به وجه تشابه در این جملات توجه کردید ؟
هر سه جمله در مورد موفقیت و شکست است. یک دلیل برای این وجود دارد، و این کلید پشت روانشناسی موفقیت و شکست است.
تعامل با شکست
به نظر می رسد که شکست یکی از بزرگترین نقاط قوت بشریت است و به همین دلیل درمقابل موفقیت نیست، بلکه یک عامل کلیدی برای رسیدن به اهداف ما است. این توسط دانشمندان تکاملی مانند چارلز داروین ثابت شده است، که گفته “از میان موجودات نه قوی‌ترینِ آنها و نه باهوش‌ترین‌شان، بلکه انعطاف‌پذیرترین‌ موجودات در برابر تغییرات هستند که زنده می‌مانند . “تغییر و سازگاری تنها چیزی است که انسان طی قرن ها با آن تکامل یافته است.
به عنوان مثال، ما در اوایل متوجه شدیم که ما به تنهایی برای شکار خیلی ضعیف هستیم بدن ما خیلی شکننده است  بنابراین ما با شکار به صورت گروهی خودمان را تطابق دادیم، که به منجر به پیدایش جوامع پیچیده تر شد، استفاده از توانایی های جمعی نه تنها منجر به افزایش توانایی ما برای زنده ماندن شده ، همچنین باعث رشد و پیشرفت مان نیز شده است .نوزادان از طریق همین مکانیزم یاد می گیرند. ما به تدریج یاد می گیریم چطور به چیزی که می خواهیم اشاره کنیم، مراقبین می فهمند که ما به چه چیزی نیاز داریم. از طریق آزمایش بیشتر و خطا هایمان – با اشتباه کردن و گاهی گم شدن – اینها در نهایت کمک مان می کنند  یاد بگیریم که راه برویم، صحبت کنیم، و رشد کنیم تا به یک انسان بالغ تبدیل شویم.به طور خلاصه، گرچه غیر معقول به نظر می رسد، اما ما طوری طراحی شده ایم تا ضعف هایمان را به بزرگترین منبع قدرت مان تبدیل کنیم. از طریق شکست های مان، یاد می گیریم که چگونه باید خود را منطبق کنیم و رشد کنیم تا موفق شویم، آیا موفقیت در یافتن وعده غذای بعدی و یا راه اندازی کسب و کاری پیچیده ای است؟کریستال اول لی، روانشناس می گوید: “شکست به عنوان یک فرصت برای یادگیری و رشد دیده می شود. “شکست یک فرصت برای پذیرفتن، تجزیه و تحلیل و انتخاب است، و نه چیزی که از آن باید فرار کرد.”عوامل-موفقیت

تصویر خدمات اقساطی

عوامل کلیدی پشت موفقیت

خبر خوب این است که صفات کلیدی مورد نیاز برای موفقیت عبارت است از ذهنیت رشد وثبات و روحیه انعطاف پذیر  .

ذهنیت رشد
چگونگی مشاهده و مدیریت شکست کمک می کند تا موفقیت در زندگی مان را تقویت کنیم و این با ذهنیت رشد شروع می شود. ذهنیت رشد بدان معنی است باور داشته باشیم که ما از طریق کار سخت و تلاش می توانیم رشد کنیم و یاد بگیریم، حتی در مواجهه با شکست .
این بدان معناست که باور داشته باشیم موفقیت حتمی ممکن است اگر ما دست از تلاش برنداریم . شکست یک وضعیت دائمی نیست.هنگامی که ما اعتقاد داریم که توانایی ها ثابت هستند (ذهنیت ثابت)، ما شکست را به عنوان شواهدی از عدم توانایی تفسیر می کنیم و تلاش مان را متوقف می کنیم.هنگامی که ما اعتقاد داریم که توانایی ها می توانند با یادگیری (ذهنیت رشد) گسترش یابد، شکست ها را به عنوان فرصت هایی برای یادگیری می بینیم و از شکست هایمان به منظور بسط دادن توانایی هایمان استفاده می کنیم.
ثبات
برای اینکه توانایی های خود را گسترش دهیم، در قدم بعدی نیاز به ثبات داریم، که ترکیبی از اشتیاق و استقامت است. ثبات داشتن به معنای بی وقفه دنبال کردن اهداف است و اجازه نمی دهد که شکست ما را از پیشرفت بازدارد. این بیش از استعداد است و تمرین به طور مداوم ، یادگیری و تلاش است.ثبات ، استقامت بهمراه دارد.هر زور باید ثبات داشت نه تنها برای یک هفته، نه فقط برای یک ماه، بلکه برای سالها ، سخت کارکردن تا آینده را به واقعیت تبدیل کنیم. ثبات یعنی دست از تلاش برنداشتن و نه لزوما سریعترین بودن .
روحیه انعطاف پذیر
برای حرکت به جلو با توجه به ذهنیت رشد و ثبات ، عنصر نهایی روحیه انعطاف پذیر است و یا توانایی انطباق رفتار با یک دنیای درحال تغییر مداوم و نیازهای خودمان که مدام در حـال تغییر است .

داشتن روحیه انعطاف پذیر به مردم اجازه می دهد تا در خارج ازیک جعبه بسته فکر کنند و هنگام مواجه شدن با یک مانع خلاق باشند. همچنین به شخص اجازه می دهد که مسیرش را تغییر دهد در صورتی که هدف مورد نظر از مسیر فعلی قابل انجام نباشد .
با استفاده از این ویژگی های کلیدی، می توانیم از شکست به عنوان ابزاری برای حرکت رو به جلو و تحقق موفقیت استفاده کنیم ، اما احتمالا” ما نمیتوانیم به تنهایی کارهایمان را به انجام برسانیم .

راه را به تنهایی نروید
درست همانند توانایی انطباق انسان برای همکاری درقالب یک تیم برای شکار به جهت جلوگیری از خطر، برای رسیدن به موفقیت مهم است که زمان هایی که نیاز داریم از دیگران کمک بگیریم. ما نیاز داریم به ارتباط با دیگران و حمایت از دیگران، در بدترین روزها و حتی زمان هایی که ما برای رسیدن به هدفمان در حـال تلاش هستیم .افرادی که موفق هستند نیزباید یاد بگیرند که از دیگران کمک بگیرند؛ آنها نباید سعی کنند همه کارها را به تنهایی انجام دهند، آنها به محدودیت های خود نگاه می کنند و راحت تر از دیگران کمک می گیرند و در نقاط قوت خود رشد می کنند .

 

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «حال» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «حال» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید. یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «حال»‌ وصل شوید.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

امین اکبری

3 سال پیش

موفقیت
پاسخ دهید
0

hesam blukat

5 سال پیش

خیلی مقاله خوبی بود به نظرم اگر بتونم در زندگی شخصیم این موضوع که ادم انعطاف پذیری باشیم دربرابر مشکلات رو عملی کنیم خیلی تاثیرات خوبی رو میتونم ببینم عالی. ممنونم از سایت خوبتون
پاسخ دهید
0

مدیریت

4 سال پیش

ممنون از توجه شما به مطالب سایت ما. امیدواریم بتوانیم مطالب کاربردی در دسترس شما قرار دهیم.
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات