سیاست‌های حریم شخصی

سیاست‌های حریم شخصی در حال

اطلاعات خصوصی افراد و حریم شخصی‌شان برای «حال» اهمیت زیادی دارد. ما نهایت تلاش خود را می‌کنیم که از حریم خصوصی کاربران خود محافظت کنیم و در این زمینه به مخاطبانمان متعهد هستیم.

در ادامه توضیح خواهیم داد که شرکت «حال» چگونه از اطلاعات و حریم شخصی کاربران که در اختیارش قرار می‌گیرد، حفاظت می‌کند؛ این سند برای شفافیت بیشتر در برابر کاربران تهیه شده است، تا به طور کامل آگاه باشند که «حال» چگونه با سیاستگذاری خاص خود و استفاده از فناوری‌های مورد نیاز، حریم شخصی آن‌ها را رعایت می‌کند.

همچنین توضیح خواهیم داد که چه داده‌ها و اطلاعاتی متعلق به شرکت است و استفادۀ بدون مجوز از آن‌ها، از نظر حقوقی مجاز نیست.

• اطلاعات کلی که از کاربران خواسته می‌شود، در معرض دید عموم قرار ندارد. هر کاربر به هنگام استفاده از خدمات «حال» اطلاعاتی کلی را در اختیار این شرکت می‌گذارد. این اطلاعات در عین کلی بودن، برای هر کاربر منحصربه‌فرد است. نام و نام‌خانوادگی، آدرس محل سکونت، ایمیل یا پست الکترونیکی، شماره تلفن ثابت و همراه. این موارد اطلاعاتی کلی است که البته نمی‌توان آن‌ها را اطلاعات عمومی تلقی کرد. یعنی نباید در دسترس عموم قرار گیرند. این موارد تنها در اختیار شرکت است و به منظور استفاده در موارد مشخصی که به آن‌ها نیاز باشد، از کاربر خواسته می‌شود.

• اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی کاربر ذخیره می‌شود. وقتی کاربر با استفاده از تلفن همراه هوشمند خود در اپلیکیشن «حال» استفاده می‌کند، اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی او در اپلیکیشن ثبت می‌شود.

• کاربر هنگام مشاوره با پزشک اطلاعاتی را دربارۀ خود برای پزشک ارسال می‌کند. این اطلاعات محرمانه هستند. کاربر این اختیار را دارد که در پایان مشاوره، همۀ اطلاعاتی که ارسال کرده را به صورت کامل پاک و از دسترس خارج کند.

• اطلاعات کاربران ممکن است از طریق کوکی‌ها جمع‌آوری شود. لازم است که ابتدا دربارۀ کوکی‌ها توضیح دهیم. کارکرد کوکی برای هر وب‌سایت آن است که وقتی یک کاربر بیش از یک بار به این سایت مراجعه می‌کند، سایت امکان تشخیص و شناسایی او را داشته باشد. در واقع کوکی نوعی روش جمع‌آوری اطلاعات است تا وب‌سایت از آن برای تبلیغات و بهبود خدمات استفاده کند. البته کاربران نباید نگران باشند، چون کوکی به اطلاعات سیستم (رایانه یا تلفن همراه) آن‌ها دسترسی ندارد. ضمن آن‌که کاربر می‌تواند درخواست کوکی را که در ابتدای مراجعه به یک سایت به صورت پیام دریافت می‌کند، نپذیرد.

• آپدیت کردن یا حذف اطلاعات کاربران از سیاست‌های شرکت «حال» است. کاربران می‌توانند با استفاده از فرم بازخوردی که در سایت یا اپلیکیشن اختیارشان قرار می‌گیرد، اطلاعات قبلی خود را به‌روز کنند یا تقاضا دهند که اطلاعاتشان حذف شود. البته کاربر باید در جریان باشد که ممکن است حذف کامل اطلاعات قبلی آن‌ها میسر نباشد.

• وقتی یک کاربر از خدمات شرکت «حال» همچنان استفاده می‌کند، به این معنی است که با سیاست‌های این شرکت در زمینۀ اطلاعات شخصی و حریم خصوصی موافق است. شرکت‌ «‌حال» در طی زمان سیاست‌های خود را بر حسب نیاز و به فراخور موقعیت تغییر می‌دهد و البته دربارۀ آن به صورت عمومی اطلاع‌رسانی می‌کند. بنابراین توصیه می‌کنیم که به صورت مرتب تغییر سیاست‌های حریم خصوصی را در سایت رسمی شرکت دنبال کنید و در صورت موافقت به استفاده از خدمات شرکت ادامه دهید.

• هرگونه مطلبی که در سایت و اپلیکیشن شرکت «حال» منتشر شده است، اعم از محتوای متنی و گرافیکی (مقالات، آرم، آیکون، تصاویر، ویدیوها، فایل‌های قابل دانلود و …)، به صورت حقوقی به این شرکت متعلق است. حق استفاده و انتشار این مطالب به صورت انحصاری در اختیار شرکت «حال» است. در صورتی که از این محتوا بدون اجازه کتبی استفاده شود، شرکت «حال» حق پیگیری قانونی را برای خود قائل است. همچنین کلیۀ اسکریپت‌ها (نوعی زبان برنامه‌‌نویسی) و خدماتی که در این شرکت ارائه می‌شود، و همچنین علائم تجاری ثبت شده، از نظر حقوقی به «حال» تعلق دارد و استفاده از آن‌ها با اهداف تجاری حق پیگیری قانونی را برای شرکت «حال» ایجاد می‌کند.

Privacy policies in Haal

The private information of people and their privacy is very important for “Haal”. We do our best to protect the privacy of our users and we are committed to our audience in this regard.

In the following, we will explain how the “Haal” company protects the information and privacy of users that is provided to it. This document has been prepared for awareness of users, so that they are fully aware of how “Haal” respects their privacy with its specific policy and the use of required technologies.

We will also explain what data and information belongs to the company and their use without permission is not legally allowed.

• The general information requested from the users is not exposed to the public. Each user provides general information in this company when using “Haal” services and it is unique for each user. name and surname, residential address, email, landline and mobile phone numbers. These are general information items, which of course cannot be considered public information. So, it should not be available to the public. These items are only available to the company and the user is asked to use them in specific cases where they are needed.

• The information related to the location of the user is stored. When the user uses his smartphone in the “Haal” application, the information of his location is recorded in the application.

• When a user consulting to a doctor, the user sends information about himself to the doctor. This information is confidential. At the end of the consultation, the user has the right to delete all the information he sent completely and make it unavailable.

• User information may be collected through cookies. It is necessary to explain about the cookies. The function of a cookie for any website is that when a user visits this site more than once, the site is able to recognize him. In fact, a cookie is a method of collecting information so that the website can use it for advertising and improving services. Of course, users should not worry, because the cookie does not have access to their system information (computer or mobile phone). In addition, the user can reject the cookie request that he receives in the form of a message at the beginning of visiting a site.

• Updating or deleting users’ information is part of “Haal” company policies. Users can update their previous information or request that their information be deleted by using the feedback form available on the site or application. Of course, the user should be aware that it may not be possible to completely delete their previous information.

• When a user continues to use the services of “Haal” company, it means that he agrees with the policies of this company in the field of personal information and privacy. “Haal” company changes its policies over time according to the need and according to the situation, and of course, it informs about it publicly. Therefore, we recommend that you regularly follow the change of privacy policies on the company’s official website and continue using the company’s services if you agree.

• Any material published on the website and application of “Haal” company, including textual and graphic content (articles, logos, icons, images, videos, downloadable files, etc.), legally belongs to this company. The right to use and publish these materials is exclusively owned by “Haal” company. If this content is used without written permission, Haal company reserves the right to pursue legal action. Also, all scripts (a type of programming language) and services provided in this company, as well as registered trademarks, belong to “Haal” from a legal point of view, and use it for commercial purposes creates the right to pursue legal action for “Haal” company.

قوانین و مقررات حال

«حال» همراه شما برای دستیابی به خدمات پزشکی و سلامت به صورت آنلاین است تا تجربه یک زندگی سالم و آسان را برای شما به ارمغان آورده و بتواند کمکی در جهت بهبود شرایط شما باشد. امیدواریم بتوانیم در این راه موفق بوده و گره‌ای هر چند کوچک از مشکلات شما را باز کنیم.

در متن زیر قوانین و مقررات همکاری و استفاده از «حال» ذکر شده است:

ورود کاربران به وب ‏‌سایت و یا اپلیکیشن و یا سایر درگاه های ارائه شده توسط «حال» هنگام استفاده از پروفایل شخصی، استفاده از نرم‌افزارهای کاربردی و تلفن همراه و سایر خدمات ارائه شده توسط شرکت به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین نحوه استفاده از سرویس‌‏ها و خدمات شرکت می‌باشد.

ماده ۱ – تعاریف و اصطلاحات:

اصطلاحاتی که در این شرایط و قوانین به کار رفته است دارای معانی زیر است:

1-1- شرکت: شرکت پیشتازان ایده نوین اطلس به شماره ثبت ۵۱۵۴۰۲ با نام تجاری حال.

2-1- حال: خدمات نرم‌افزاری شرکت جهت ارائه خدمات تخصصی سلامت اعم از انواع مشاوره و انواع آزمایش ها، خدمات اقساطی سلامت، فروشگاه و سایر خدمات دیگر از طرف کاربر خدمت دهنده به کاربر خدمت گیرنده.

3-1- اپلیکیشن: نرم‌افزار متعلق به شرکت که به منظور استفاده از خدمات حال حق استفادۀ موقت از آن برابر شرایط مندرج در قرارداد خصوصی و سند حاضر به کاربران یا طرف‌های تجاری شرکت اعطا می‌شود.

4-1- قرارداد خصوصی: توافق کتبی یا الکترونیکی فی‌مابین شرکت و کاربر خدمت دهنده، جهت بهره‌برداری موقت از نرم‌افزار حال.

5-1- کاربر: شخصی حقیقی یا حقوقی است، اعم از خدمت گیرنده و خدمت دهنده، که بر اساس شرایط و قوانین حاضر از طریق اینترنت به اپلیکیشن و وبسایت و یا سایر درگاه های ارتباطی متصل و بهره‌مند می‌شود.

6-1- کاربر خدمت دهنده: شخص حقیقی است که در اپلیکیشن و وبسایت و یا سایر درگاه های خدمت دهنده حال برای دریافت خدمت و ارائۀ خدمات ثبت‌‌نام کرده ‌است و بر اساس قوانین کشور ایران مجوز یا پروانه مورد نیاز برای ارائه خدمت مورد نظر در حوزه تخصص ثبت شده در سامانه را دارد و ممنوعیت یا منعی از طرف مراجع ذیصلاح برای فعالیت ندارد و بر این اساس به کاربران خدمت گیرنده و یا شرکت، اقدام به ارائه خدمات می‌نماید.

7-1- کاربر خدمت گیرنده: شخص حقیقی یا حقوقی است که در اپلیکیشن، وب سایت و یا سایر درگاه های ارتباطی «حال» برای دریافت خدمت وارد شده است.

8-1- حساب کاربری: حسابی است که کاربران با ورود خود به «حال» برای استفاده از خدمات ایجاد کرده اند.

9-1- اعتبار: مبلغی است که کاربران در حساب کاربری خود در «حال» دارند. این مبلغ به صورت پرداخت از طریق سامانۀ بانکی و کارت‌های عضو شبکۀ شتاب و یا با استفاده از سایر درگاه ها و یا کیف پول ها طبق شرایط و قوانین حاضر، منظور و محاسبه خواهد شد.

10-1- اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران ایجاد شده است. اعم از اطلاعاتی که به صورت مستقیم از سوی کاربران وارد می‌شود و همچنین اطلاعاتی که به صورت خودکار و در نتیجۀ بهره‌برداری از خدمات توسط شرکت تولید یا در اختیار شرکت قرار می‌گیرد.

11-1- قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران: قانون اساسی، قوانین عادی، آئین‌نامه‌های اجرایی، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و کلیه ضوابط قانونی حاکم بر انجام موضوع قرارداد، اعم از قوانین حوزه بهداشت و درمان و علوم پزشکی.

12-1- مشاوره یا توصیه: هرگونه گفتار، نوشتار یا عملی که در پاسخ به درخواست کاربر خدمت گیرنده از سوی کاربر خدمت دهنده از طریق بستر «حال» به وی ارائه می شود.

ماده ۲ - قوانین عمومی:

1-2- توجه داشته باشید کلیه اصول و رویه‏‌های شرکت منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و در نتیجه کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در قوانین مندرج برای رویه‏‌های شرکت تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و کاربران توافق می‏‌کنند که استفاده مستمر از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است. کاربران با هر بار استفاده از خدمات آن، می‌پذیرند که شرایط و قوانین حاضر را به صورت کامل مطالعه کرده و آن را با اطلاع کامل از شرایط و معانی‌اش پذیرفته‌اند. این قوانین برای مطالعه کاربران در سایت و اپلیکیشن شرکت در دسترس است.

2-2- کاربران شخص حقوقی مکلف به معرفی نماینده (شخص حقیقی) برای ثبت‌نام در اپلیکیشن هستند و اطلاعات این شخص حقوقی باید در «حال» قید شود.

3-2- هیچکدام از کاربران حق استفاده از ربات و نرم‌افزارهای مرتبط یا واسط را برای استفاده از «حال» اعم از احراز هویت، تکمیل اطلاعات، ارسال درخواست و غیره ندارند.

4-2- کاربران می‌پذیرند کلیه اطلاعات درخواستی حال را مطابق با واقعیت، صحیح و به‌‌روز وارد کنند و شخص کاربر مسئول عدم صحت و به‌ روز نبودن اطلاعات است. در صورت اثبات خلاف این موضوع، هیچ مسئولیتی در زمینه خسارات و مشکلات ناشی از عدم اعتبار اطلاعات اعلام شده، بر عهده شرکت نخواهد بود.

5-2- کاربران متعهد می‌شوند که صرفا با ایمیل ویا شماره تلفن متعلق به خود در حال ثبت‌نام ویا فعالیت کنند. در غیر این صورت در برابر شخص ذی‌نفع صاحب ایمیل تماما مسئول بوده و شرکت به محض آگاهی از این موضوع، مجاز است نسبت به لغو عضویت و حساب کاربری اقدام کند.

6-2- هر شخص می‌تواند فقط یک حساب کاربری به عنوان کاربر خدمت دهنده یا کاربر خدمت گیرنده داشته باشد. در صورتی‌که شرکت اطلاع یابد که حساب‌های کاربری متعددی به نام یک شخص اعم از حقیقی و یا حقوقی وجود دارد، مجاز است نسبت به قطع خدمات و غیرفعال کردن حساب‌های کاربری مذکور اقدام کند.

7-2- مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری اشخاص حقیقی و یا حقوقی در اپلیکیشن انجام می‌شود، به عهدۀ کاربران است. بنابراین مسئولیت اشخاص ثالث یا افرادی غیر از کاربر که با آن حساب از خدمات اپلیکیشن استفاده می‌کنند، تماما متوجه کاربر صاحب‌حساب است . کاربران حق ندارند به سایر اشخاص حقیقی و حقوقی اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهند یا حساب خود را به شخص حقیقی یا حقوقی دیگری منتقل کنند. در مورد کاربر شخص حقوقی نیز، مسئولیت‌های قانونی بهره‌برداری از خدمات متوجه مدیران اشخاص حقوقی خواهد بود.

8-2- مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری شامل نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربران است. در صورت مفقود شدن یا به سرقت رفتن اطلاعات حساب کاربری و گوشی موبایل، کاربران موظف هستند در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاع‌رسانی به شرکت انجام نشده، مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری مذکور و موبایل کاربر انجام شده و می‌شود به عهدۀ خود شخص خواهد بود.

9-2- ممکن است بنا به مورد و برحسب صلاح‌دید شرکت، از کاربران درخواست شود که مدارکی را تکمیل و یا ارائه و درخواست احراز هویت شده و یا اطلاعات موجود را اصلاح کنند. در این صورت، کاربر متعهد به ارائه اطلاعات و یا اصلاح اطلاعات درخواستی در مدت اعلام و درخواست شده از سوی شرکت خواهد بود. در غیر این صورت شرکت می‌تواند حساب کاربری شخص را مسدود کرده و از ارائۀ خدمات به او مذکور خودداری کند.

ماده ۳ - محتوا:

3-1- شرکت نهایت تلاش و دقت را در راستای ارائه تمامی خدمات می‌نماید و به منظور تهیه و تولید محتوای آن تلاش می‌شود از منابع و مراجع درست، اصیل و تخصصی استفاده شود.

3-2- برای ارائه آدرس مطب پزشکان و مراکز درمانی و داروخانه از اطلاعات ارائه شده توسط «حال» تلاش نموده است تا اطلاعات ارائه شده حداکثر صحت و اعتبار را داشته باشد.

4-3- سرویس‌‏هایی چون اتاق گفتگو، تابلوی اعلانات، تالار گفتگو، نقد، گروه‌‏های خبری، شبکه دوستان، فوروم و سرویس‏‌های با قابلیت مشارکت عمومی موسوم به سرویس‌‏های جمعی که برای تسهیل ارتباط کاربران با دیگران (چه در مقیاس عمومی مثل تالار گفتگو و چه در مقیاس خصوصی مثل شبکه خصوصی دوستان) واجب و قطعی است که فقط برای ثبت، ارسال و دریافت پیام‏‌هایی استفاده کنید که مناسب و مرتبط با آن سرویس خاص بوده و در چهارچوب قوانین و مقررات کشور باشد.

5-3- شرکت ممکن است در شرایطی به کاربران اجازه دهند که در وب سایت، نرم‌افزار موبایل، شبکه‌های اجتماعی و یا سایر بخش‌های این سامانه، عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایل‌های مشابه منتشر کنند. مسئولیت این مطالب همچنان با کاربران خواهد بود. اما با ثبت آن‌ها در خدمات‌ مرتبط به حال کاربران این حق را به شرکت می‌دهند که اطلاعاتی را که از حالت محرمانه خارج شده است، منتشر کنند و یا به اشخاص حقیقی یا حقوقی دیگر منتقل کنند.

ماده ۴ - قوه قهریه:

1-4- تمامی شرایط و قوانین مندرج، در شرایط عادی قابل اجرا است و شرکت هیچ گونه مسئولیتی در صورت بروز هرگونه از موارد قوه قهریه ندارد.

2-4- کاربران توافق می‌کنند برای مبادلۀ آسان اطلاعات و انجام توافقات جدید، همۀ تغییرات و الحاقیه‌های شرایط و قوانین حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، تنظیم قراردادها، اخطاریه‌ها و ابلاغیه‌های مربوط به شرکت، از طریق «حال» به‌عمل آید. کاربران ضمن پذیرش شرایط و روند اجرایی توافق از راه دور و به صورت الکترونیکی، موافقت خود را نسبت به اعمال هرگونه شرایط و توافق جدید از طریق فضای مجازی و به صورت الکترونیکی اعلام می‌کنند.

3-4- حساب کاربری متعلق به شخص کاربر و استفاده از آن قائم به شخص کاربر و غیر قابل انتقال است. کلیه مسئولیت‌های مربوط به حفظ و حراست از حساب کاربری برعهدۀ کاربر دارنده حساب کاربری است. کاربران ضمن پذیرش کلیه مسئولیت ناشی از استفاده از حساب کاربری، همۀ داده پیام‌های صادره از طریق حساب کاربری مذکور اعم از شکل، عبارت، تاییدیه، انتخاب اشکال و تایید آن‌ها را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده پیام‌های ارسال شده از ناحیۀ کاربران غیر قابل استماع و مردود است.

4-4- کاربران می‌پذیرند هرگونه رویه، اشکال، عبارات مبین تایید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیام‌های صادره از طرف شرکت به منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب می‌شود و هرگونه ادعایی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است.

5-4- کاربران با استفاده از خدمات شرکت قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سامانۀ رایانه‌ای و الکترونیکی اعلام می‌کنند.

6-4- کلیه رویه‌های حقوقی و فنی اعم از احراز هویت کاربر، ایجاب و قبول، امضای الکترونیکی و تاییدیه‌های مرتبط ارائه‌شده توسط شرکت جهت انعقاد قرارداد الکترونیکی با کاربران از طریق درگاه های ارتباطی مورد قبول کاربران بوده و هرگونه روش فنی جهت تنظیم قرارداد از جمله ایجاب و قبول به مثابه توافق کتبی است. هرگونه ادعایی اعم از انکار و تردید نسبت به قرارداد الکترونیکی غیر قابل استماع و مردود است.

7-4- با توجه به انعقاد قرارداد حاضر به صورت الکترونیکی و در فضای مجازی، کاربران موافقت خود را نسبت به تعیین اقامتگاه شرکت و طرف تجاری، به عنوان محل انعقاد قرارداد، اعلام می‌کند.

ماده ۵ - استفاده از «حال»:

1-5- با استفاده از خدمات «حال» کاربران می‌پذیرند و موظف هستند که از خدمات ارائه شده برای انجام هیچ فعالیت غیر‌قانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، خلاف شرع و مخالف با عرف جامعه استفاده نکنند و کلیه مسائل عرفی و اخلاقی جامعه و کشور ایران را رعایت کرده و اعلام می‌کنند که متن حریم خصوصی شرکت را مطالعه کرده و مورد قبول ایشان است.

2-5 - کاربران متعهد به رعایت همۀ شرایط و قوانین، اصول اسلامی، خلاقی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران در هنگام استفاده از «حال» هستند.

3-5- کاربران متعهد می‌شوند هیچ‌گاه از خدمات «حال» به صورتی استفاده نکنند که به شرکت و شرکای آن و سایر کاربران صدمه‌ای وارد شود. در صورتی که کاربران از امکانات فراهم شده در جهت منافع شخصی و یا آسیب مادی یا معنوی به منافع شرکت سوءاستفاده کنند، شرکت ضمن داشتن حق قطع خدمات و غیرفعال کردن حساب کاربری آن‌ها، مجاز خواهد بود با مراجعه به مراجع ذی‌صلاح، نسبت به پیگیری قانونی از جمله مطالبه خسارات وارده اقدام کند.

4-5- کاربران می‌پذیرند که شرکت ممکن است از ارسال پیامک، ایمیل و یا Push Notification به عنوان راه ارتباطی با آن‌ها استفاده کند. کاربران می‌توانند درخواست کنند که ارسال این پیام‌ها قطع شود، اما با انصراف از دریافت این پیام‌ها مشکلات احتمالی در استفاده از خدمات را می‌پذیرند و ممکن است اطلاعات مقتضی را به موقع دریافت نکنند.

5-5- شرکت ممکن است کدهایی را به عنوان هدیه به کاربران ارائه کنند. با وارد کردن این کدها در نرم‌افزار، یا درصدی از هزینۀ خدمات کاسته و یا درصدی از هزینۀ خدمات پس از آن به کاربر برگردانده ‌و یا مبلغ مشخصی به حساب کاربر در اپلیکیشن وبسایت و سایر بستر های ارتباطی اضافه ‌می‌شود. نحوۀ ارائه این خدمات و تعیین مهلت استفاده از آن‌ها منوط به تشخیص و صلاح‌دید شرکت یا طرف تجاری بوده و در صورت عدم تعلق کدهای مذکور، کاربران حق طرح هیچ‌گونه ادعا و اعتراضی در این خصوص نخواهند داشت.

6-5- کاربران می‌پذیرند که اجازۀ انتقال یا فروش کدهای شارژ و یا تخفیف و یا سایر پروموشن ها و پلن های تخفیفی را به اشخاص دیگر ندارند. همچنین کاربران مجاز نیستند این کدها را به صورت عمومی منتشر کنند – حتی اگر شرکت در فضاهای عمومی به نحوی که در دسترس عموم است، این کدها را منتشر کرده باشد – مگر اینکه شرکت رسماً این اجازه را به آن‌ها داده باشد.

7-5- کاربران می‌پذیرند اعتباری که در حساب کاربری خود دارند مستقل از روش کسب قانونی آن (اگر در نتیجه افزایش اعتبار از طریق درگاه بانک یا وارد کردن کدهای تخفیفی که شرکت در اختیار آن‌ها قرار داده یا هر روش دیگری باشد) فقط برای استفاده از خدمات شرکت قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد.

8-5- کاربران می‌پذیرند کدهایی که جهت افزایش اعتبار یا کاهش هزینه ارائه خدمات به آن‌ها داده می‌شود، ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که شرکت برای ارائه این کدها هزینه‌ای از کاربران دریافت نمی‌کند، این حق برای آن‌ها محفوظ است که مبلغ یا درصد تاثیر این کدها را حتی پس از انتشار بر اساس شرایط کد اختصاص داده شده، تغییر دهد یا در صورت لزوم آن‌ها را باطل کند. هم‌چنین در صورتی که شرکت تشخیص دهد، اعمال این کد به علت خطای فنی یا تخلف صورت گرفته و یا غیرقانونی بوده است، می‌تواند این کدها یا اعتباری که در نتیجۀ استفاده از آن به حساب کاربر افزوده شده را باطل یا حذف کند.

9-5- مسئولیت تامین اینترنت و سخت‌افزار لازم و هم‌چنین پرداخت هزینه‌های مربوط به آن‌ها برای استفاده از خدمات شرکت به عهدۀ کاربران است.

10-5- کاربران متعهد می‌شوند پس از اتمام استفاده از خدمات ارائه شده در حال، از اطلاعاتی که در نتیجۀ استفاده از خدمات شرکت کسب کرده‌اند، هیچ‌گونه استفاده‌ای نکنند. طبعاً ذخیره کردن اطلاعات کاربران در دستگاه تلفن همراه یا به هر شیوۀ دیگر مغایر با قوانین شرکت است. همچنین کاربران متعهد می‌شوند در طول زمان استفاده از خدمات شرکت، فقط در شرایط ضروری و به میزان مورد نیاز از اطلاعاتی که از کاربران ارائه شده است، استفاده کنند. استفادۀ کاربران از این اطلاعات باید مطابق با عرف جامعه و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد. در هر صورت اطلاعات مذکور به صورت امانت در اختیار کاربران قرار گرفته است و در صورت نقض تعهدات مذکور، شرکت و شخص ذینفع مجاز به پیگیری حقوقی و کیفری موضوع خواهد بود.

11-5- با استفاده از خدمات «حال»، کاربران می‌پذیرند که حین استفاده از خدمات شرکت، آن را وسیله‌ای برای تبلیغات و بازاریابی کالا و خدمات شخصی خود قرار ندهند و از هرگونه معرفی و عرضۀ محصولات و خدمات شخصی و یا متعلق به دیگران بدون هماهنگی و کسب موافقت کتبی شرکت خودداری کنند.

12-5- شرکت ارائه دهنده خدماتی است که ارتباط بین کاربران خدمت دهنده با خدمت گیرنده را جهت توافق بر ارائه خدمت مورد نظر فراهم می‌کند. کاربر خدمت دهنده مختار است یک درخواست را بپذیرد یا رد کند، همچنین کاربر خدمت گیرنده مختار است پس از ارسال درخواست، مشخص شدن کاربر خدمت دهنده و قبل از ارائه خدمت مورد نظر اقدام به لغو درخواست کند. لذا هر درخواستی و قبول درخواستی که کاربران خدمت دهنده با خدمت گیرنده انجام می‌دهند باید به عنوان یک قرارداد لازم مستقل و رابطۀ قراردادی بین کاربران در نظر گرفته شود.

تبصره ۱- در صورت رد بی‌دلیل درخواست توسط کاربر خدمت گیرنده و یا لغو بی‌دلیل و به کرات درخواست توسط کاربر خدمت دهنده، شرکت می‌تواند نسبت به غیرفعال کردن حساب کاربری آن‌ها به صورت موقت یا دائم اقدام کند.

13-5- خدمات شرکت ممکن است با مشارکت خدمات شرکت‌ها، شرکا یا طرف تجاری حقیقی و یا حقوقی دیگری ارائه شود که شرکت کنترلی روی آن‌ها ندارد. در چنین شرایطی کاربران می‌پذیرند که این خدمات، شرایط و قوانین مختص خود را دارند و شرکت مسئولیتی در خصوص قوانین و خدمات این شرکت‌ها ندارد.

14-5- از آنجایی که ممکن است شخص یا اشخاصی غیر از کاربر خدمت گیرنده از حساب کاربری وی استفاده کنند، مسئولیت پرداخت هزینه‌های مترقبه متوجه کاربر خدمت گیرنده است. هم‌چنین لازم به ذکر است که هرگونه مسئولیت قانونی استفاده‌کننده یا خدمت گیرنده از حساب کاربری، نسبت به کاربر خدمت دهنده و شرکت متوجه کاربر گیرنده است و بدین ترتیب کاربر مذکور و گیرندگان واقعی خدمت مورد نظر نسبت به شرکت دارای مسئولیت تضامنی هستند.

15-5- کاربر خدمت گیرنده متعهد می‌شود که به هیچ عنوان با حساب کاربری خود برای اشخاص زیر ۱۸ سال درخواست ارسال نکند مگر با حضور همزمان خود یا شخص مورد نظر. کاربر خدمت دهنده مکلف به لغو (امتناع از انجام) چنین خدماتی است. در غیر این صورت، مسئولیت ارائه خدمت بر عهده کاربر خدمت دهنده و همچنین جبران خسارات وارده احتمالی بر عهده کاربر خدمت گیرنده است.

ماده ۶ – هزینه‌ها و پرداخت:

1-6- کاربران می‌پذیرند امکان استرداد هزینه‌هایی که بر اساس شرایط استفاده از خدمات اپلیکیشن به شرکت می‌پردازند، وجود ندارد. شرکت مغایرت در هزینه اعلامی و پرداخت شده را تنها در ۴۸ ساعت اولیه رسیدگی می‌کنند. بنابراین کاربران باید موضوع را در همان ۴۸ ساعت اولیه به اطلاع شرکت برسانند.

2-6- کاربران می‌پذیرند هزینۀ ارائه خدمات از طرف شرکت مشخص می‌شود و پس از استفاده از آن نمی‌توانند اعتراضی نسبت به هزینۀ اعلام شده داشته باشند. بدیهی است از آنجا که کاربران مجاز به عدم پذیرش هزینۀ اعلام شده از سوی شرکت هستند، در صورت قبول، متعهد به پرداخت آن می‌شوند. به همین منظور کاربران با قبول این شرایط و قوانین اختیار دریافت و وصول مبالغ مورد مطالبۀ شرکت را از محل اعتبار کاربری خود به شرکت می‌دهند.

3-6- پرداخت هزینۀ خدمت ارائه شده و سایر هزینه‌های اعلام شده توسط «حال» فقط از طریق روش‌هایی که توسط شرکت مشخص می‌شود می‌تواند صورت گیرد. این روش‌ها عبارتند از: پرداخت از طریق اعتبار موجود در حساب کاربری ، کیف پول حال و آپ و یا سایر طرف‌های تجاری، پرداخت اینترنتی جهت افزایش موجودی حساب کاربری و یا از طریق USSD برای افزایش اعتبار. روش‌های پرداخت محدود به موارد مذکور بوده است. هرگونه روش دیگری نظیر کارت به کارت، تهاتری و غیره مورد تایید شرکت نیست و در این صورت شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی بر عهده نخواهد داشت.

4-6- کاربران می‌پذیرند که باید هزینۀ ارائه خدمات از طرف شرکت را مستقل از هرگونه مشکلی که ممکن است در برنامه شرکت جهت پرداخت آنلاین به وجود آید به شرکت پرداخت کند. در صورتی که به دلیل مشکلی در برنامه یا مشکلات ارتباطی از جمله اینترنت و شبکۀ تلفن همراه امکان پرداخت از طریق نرم‌افزار فراهم نشود، کاربران همچنان موظف به پرداخت هزینه‌های ارائه خدمات خواهند بود. در این شرایط پرداخت هزینه ممکن است با هماهنگی کاربران با مرکز تماس شرکت به روش‌های دیگر صورت پذیرد. در صورتی‌ که کاربران به هر دلیلی از جمله مشکلات نرم‌افزار پرداخت را انجام نداده باشند، شرکت یا طرف تجاری حق دارند هزینه را از اعتبار کاربران حال، کیف پول آپ و یا «حال» و یا سایر طرف‌های تجاری کسر کنند و در صورت عدم پرداخت حساب کاربری آن‌ها مسدود خواهد شد.

5-6- کاربر خدمت گیرنده می‌پذیرند جبران هرگونه اقدامی علیه کاربر خدمت دهنده در زمان استفاده از خدمات شرکت بر عهده ایشان است. در چنین مواردی شرکت حق دارد این هزینه‌ها را از اعتبار کاربران حال، کیف پول آپ و یا حال و یا سایر طرف‌های تجاری از کاربر خدمت گیرنده کسر یا از او وصول کند. در صورتی که اعتبار موجود نزد شرکت به میزان خسارات وارده و هزینه‌های مترتب بر آن نباشد، کاربر خدمت گیرنده و یا شرکت مجاز به پیگیری وصول مطالبات مذکور خواهند بود. همچنین چنان‌چه کاربر خدمت گیرنده به فحاشی، توهین و سایر رفتارهای خلاف قانون علیه کاربر خدمت دهنده اقدام کند حق مراجعه کاربر خدمت دهنده به مراجع ذی‌صلاح محفوظ است. علاوه بر آن شرکت حق مراجعه به مراجع ذی‌صلاح را به دلیل لطمه به شهرت و اعتبار تجاری خود خواهد داشت.

ماده ۷ – مسئولیت شرکت:

1-7- شرکت با تمام امکانات خود از جمله مرکز تماس ۲۴ ساعته، واحد رسیدگی به شکایات و فرایند میانجی‌گری، تمامی تلاش خود را برای جلب رضایت کاربران و رفع هرگونه اختلاف احتمالی بین آنها در زمان استفاده از خدمات حال به کار می‌گیرند.

2-7- شرکت با استفاده از نظارت‌های خود و انجام نظرسنجی از کاربران در پایان خدمات ارائه شده تلاش می‌کند خدمات با کیفیت مطلوب به کاربران ارائه دهد.

3-7- شرکت برای فراهم کردن امکان استفاده از خدمات نرم‌افزاری توسط دستگاه‌های کاربران تلاش می‌کند، اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همۀ دستگاه‌ها یا شبکه‌های ارتباطی (اینترنت، شبکۀ تلفن‌ همراه و …) نخواهد داد.

4-7- اطلاعات کاربران به عنوان اطلاعات محرمانه نزد شرکت محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده، مگر برابر قانون و تصمیم مقام ذیصلاح قضایی. بنابراین در موارد قانونی و هم‌چنین درخواست و صدور دستور مقتضی از سوی مراجع قضایی، شرکت مکلف به ارائۀ اطلاعات کاربران به مراجع مذکور است. لازم به توضیح است که ارائه اطلاعات کاربری صرفا از طریق اپلیکیشن امکان‌پذیر است و به منظور حفظ امنیت اطلاعات کاربران و اصل محرمانگی، ارائه اطلاعات کاربری به خود کاربر و اشخاص ثالث به صورت تلفنی و حضوری مقدور نیست، مگر به حکم قانون.

5-7- چنان‌چه هر یک از کاربران شرکت در زمان استفاده از خدمات حال با مشکلی مواجه شوند، برابر شرایط فوق می‌توانند شکایت خود را از طریق مرکز تماس ۲۴ ساعته و واحد رسیدگی به شکایات مطرح کنند. شرکت یا طرف تجاری، پیگیری لازم را بنا به مورد انجام خواهد داد و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات به‌عمل خواهد آورد.

6-7- همۀ اطلاعات مورد نیاز کاربران درباره نحوه و شرایط ارائه خدمات «حال» و استفاده از نرم‌افزار‌های ارائه‌دهنده خدمات اعم از خدمت گیرنده و خدمت دهنده، توسط شرکت در نرم‌افزار قرار داده شده است. اشخاص می‌توانند با مراجعه به قسمت مذکور و مطالعۀ آن‌ کاملا با شرایط ذکر شده و خدمات حال آشنا شوند. همچنین همکاران شرکت در مرکز تماس به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی هرگونه ابهام و سوال کاربران هستند.

7-7- مسئولیت شرکت فقط در صورتی متصور است که کاربران از طریق اپلیکیشن اقدام به اخذ خدمات از جمله ارسال درخواست و قبول توسط کاربر دیگر کرده باشند. لذا اگر کاربر خدمت دهنده و کاربر خدمت گیرنده که در حال ثبت‌نام سفارش کرده اند و یا ارتباط گرفته اند، خارج از اپلیکیشن و یا سایر درگاه های ارتباطی شرکت با یکدیگر بر انجام ارائه خدمت توافق کنند، هیچ‌گونه مسئولیتی متوجه شرکت نخواهد بود.

ماده ۸ – مسئولیت کاربران:

1-8- مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام استفاده از خدمات شرکت) و قوانین مدنی (ورود خسارت مالی و معنوی به کاربران) باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و شرکت هیچ مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهند داشت. شرکت می‌تواند ضمن غیر فعال کردن حساب کاربری متخلف، از طریق مراجع ذی‌صلاح، اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی خود به عمل آورد.

2-8- هرگونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به ورود خسارت به شهرت، اعتبار و دارایی‌های شرکت شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی خواهد شد. شرکت این حق را برای خود محفوظ می‌داند که حساب کاربر متخلف را مسدود کند و در صورت نیاز اقدامات قانونی لازم را علیه متخلف به‌عمل آورد و خسارت و حقوق قانونی خود را مطالبه کند.

3-8- مسئولیت رعایت همۀ قوانین و مقررات حوزه سلامت اعم از مقررات وزارت بهداشت، معاونت درمان، نظام پزشکی و آیین نامه و دستورالعمل های صادره بر عهده کاربران است و شرکت در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت.

4-8- کاربران متعهد می‌شوند در صورت مواجهه با نقض هر یک از تعهدات حین ارائه خدمت و یا نقض قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم) و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربران) بدون مداخله مستقیم، از انجام هر اقدامی بر اساس صلاح‌دید شخصی پرهیز کنند. کاربر خدمت دهنده در صورت نیاز می‌تواند ارائه خدمت خود را متوقف و موضوع را با پشتیبانی شرکت در میان بگذارد، کاربر خدمت گیرنده نیز می‌تواند تا برقراری تماس با پشتیبانی از کاربر خدمت دهنده درخواست توقف خدمت مورد نظر را داشته باشد. در نهایت پشتیبانی شرکت تصمیم مقتضی را بر مبنای وضعیت اخذ می‌کند و در صورت لزوم موضوع با نیروی انتظامی و مراجع ذیصلاح در میان گذاشته می‌شود.

تبصره ۱- قطع ارائه خدمت توسط کاربر خدمت دهنده قبل از اعلام نظر پشتیبانی شرکت ممنوع است

ماده ۹ - نقدها، نظرها، ارتباطات و سایر مطالب

1-9- «حال» ممکن است دارای لینک‏‌هایی به سایت‌های دیگر باشد. این سایت‏‌ها تحت کنترل شرکت نیستند و شرکت هیچ مسئولیتی در قبال محتویات این سایت‏‌ها شامل (و نه محدود به) لینک‏‌های دیگری که ممکن است در این سایت‏‌ها باشد ندارد. حال این لینک‏‌ها را برای سهولت شما فراهم کرده است و وجود هر یک از این لینک‏‌ها به معنی تائید یا هر نوع ارتباط ما با اداره کنندگان آنها نیست. سایت‏‌هایى که در آگهی‏‌ها یا صفحه‏‌های حال لینک می‏‌شوند را افرادی خارج از شرکت اداره می‌کنند، بنابراین شرکت نمی‌‏تواند در مورد آنها ضمانتی داشته باشد.

2-9- شما توافق می‏‌کنید مسئولیت هرگونه خسارت و آسیب احتمالی وارده را از طرﻳﻖ وﻳﺮوس یا فایل‏‌های مخرب دیگر که می‌تواند ناشی از درﻳﺎفت و استفاده از داده‌‏ها و فایل‏‌های متعلق به سایت‏‌های لینک شده در حال باشد، خود برعهده خواهید داشت.

3-9- بدیهی است که اگر این قوانین در نظرات کاربری رعایت نشود، نظر وی تایید نخواهد شد و در نتیجه در سایت به نمایش در نخواهد آمد یا حذف میشوند.

4-9- شرکت هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت یا عدم صحت نظرات منتشر شده در این قسمت را ندارد. نمایش نظرات کاربران در سایت به هیچ وجه به معنی تایید شرکت درباره محتویات نظر نیست. لذا از کاربران محترم تقاضا می‌شود، نظرات را اصل و پایه انتخاب و تصمیم گیری خود قرار ندهند.

5-9- نقد کاربران باید همراه با رعایت حریم شخصی و حفظ جایگاه و حرمت کاربران خدمت دهنده (پزشکان و مشاورین و …) کشور باشد.

6-9- نقد کاربران باید شامل نقاط قوت و ضعف در تجربه شخصی فرد باشد.

7-9- برای ارسال نقد، لازم است کاربران تا حد ممکن از مبالغه و بزرگنمایی مزایا یا معایب خودداری کنند. در غیر اینصورت نقد مورد نظر تایید نخواهد شد.

8-9- جهت احترام به وقت بازدیدکنندگان نقدها، لازم است نویسندگان نقد مطالب غیر ضروری را در نقدشان حذف کرده و تا حد ممکن تنها مطالب ضروری و مفید را در نقدشان لحاظ کنند.

9-9- با توجه به ساختار بخش نظرات، از پرسیدن سوال یا درخواست راهنمایی در این بخش خودداری شود.

10-9- تنها نظراتی که با حروف و زبان فارسی نوشته شده باشند، امکان نمایش در سایت را دارند، لذا از نوشتن با حروف انگلیسی یا به زبان انگلیسی خودداری نمایید.

11-9- کاربران ارسال کننده نظر موظف به استفاده از ادبیات محترمانه و عدم توهین به دیگر کاربران هستند، بدیهی است هرگونه توهین به فرد یا افرادی، باعث عدم تایید نظر کاربر می‌شود.

12-9- کاربران باید برای حفظ ساختار، مباحثی که خارج از چهارچوب قسمت نظرات است و حالت بحث و گفتگو دارند، خودداری کنند.

13-9- تمام کاربران حق دارند نظرات خود را به شرط رعایت قوانین، در سایت منتشر کنند، لذا حتی اگر نظری را به دور از واقعیت، جانبدارانه یا اشتباه یافتید، نباید نظر دهنده را مخاطب قرار دهید یا از وی انتقاد نمایید.

14-9- ثبت اطلاعات ارتباطی شخصی، از جمله شماره تلفن یا آدرس ایمیل در قسمت نظرات ممنوع است.

15-9- کاربران در نظر داشته باشند که شرکت، ویرایش نگارش نظرات کاربران را حق خود می‌داند.

ماده ۱۰ - قوانین داروخانه و فروشگاه:

1-10- کاربران باید هنگام سفارش دارو و یا کالای مورد نظر خود، فرم ثبت سفارش را با اطلاعات کاملا صحیح تکمیل نمایند و در صورت لزوم می‌بایست جزئیات دارو یا کالای مورد نظر را در بخش توضیحات قید نموده و توضیحات داروخانه پس از استعلام دارو را نیز به دقت مطالعه نماید.

2-10- بدیهی است درصورت ثبت اطلاعات ناقص و یا اشتباه و همچنین عدم مطالعه توضیحات ذکر شده توسط داروخانه پس از استعلام دارو، وجود هرگونه مشکل یا مغایرت، قابل پیگیری نخواهد بود.

3-10- کاربر پس از استعلام دارو از داروخانه و یا هنگام خرید از فروشگاه، کاملا آگاهانه نسبت به قیمت، مبلغ مورد نظر را پرداخت می‌نماید و شرکت حال هیچ گونه مسئولیتی در زمینه قیمت گذاری و نوسانات قیمت دارو و کالاها (به خصوص داروهای نایاب و کمیاب) نداشته و پس از پرداخت هزینه، امکان عودت وجه وجود ندارد.

4-10- طبق دستورالعمل فروش اینترنتی اقلام غیر دارویی، قوانین و مقررات جاری در داروخانه‌های کشور، شامل داروخانه آنلاین (دارای مجوز فروش اینترنتی اقلام غیر دارویی) نیز می‌باشد. بر اساس بخشنامه شماره 114963/665 سازمان غذا و دارو در مورخ 01/10/1393 عودت کالاهای سلامت محور در داروخانه‌ها به طور کلی ممنوع بوده و در صورت خروج محصول از داروخانه به هیچ وجه امکان عودت کالا و وجه آن وجود نخواهد داشت. به این ترتیب در صورت امتناع کاربر از دریافت دارو یا کالا، شرکت هیچ گونه مسئولیتی در زمینه عودت وجه را نخواهد داشت.

5-10- سفارشات تهران از شنبه الی پنج شنبه (به جز ایام تعطیل) در بازه زمانی 09:00 الی 21:00 طبق بازه زمانی انتخاب شده توسط کاربر ارسال می شود .

6-10- تحویل سفارش در روزهای بارانی و برفی و شرابط نامناسب و یا پیشبینی نشده ممکن است با تاخیر انجام شود.

7-10- کاربر موظف است آدرس خود را به صورت دقیق و با ذکر جزئیات ثبت نماید. در صورت ثبت اطلاعات نادرست و یا عدم حضور مشتری برای تحویل سفارش و یا در دسترس نبودن او پس از برقراری ارتباط تلفنی توسط پیک و پشتیبانی شرکت حال، ارسال مجدد، در روز کاری بعد انجام شده و نیاز به پرداخت هزینه مازاد توسط کاربر را دارد که مبلغ و شرایط واریزی هزینه ارسال، توسط پشتیبانی به کاربر اعلام خواهد شد.

8-10- کاربر موظف است در صورت مغایرت کالا با توجه به توضیحات ثبت شده خود و یا توضیحات ارائه شده داروخانه و فروشگاه، بدون مخدوش نمودن بسته بندی، حداکثر طی بازه زمانی 24 ساعت پس از دریافت آن، از طریق تماس و یا تیکت به واحد امور خریداران آسان پرداخت، اطلاع رسانی کند. در صورت گذشتن از مهلت مقرر، باز نمودن بسته بندی محصول و یا عدم ثبت اطلاعات کافی هنگام ثبت سفارش توسط کاربر مانند: تعداد محصول، برند خاص محصول،کشور سازنده محصول، دوز محصول و...)، شرکت حال هیچ گونه مسئولیتی در پیگیری مورد مطرح شده از سمت کاربر را ندارد و امکان عودت هزینه در صورت بروز چنین مواردی امکان پذیر نمی‌باشد.

ماده ۱۱ - قوانین مشاوره:

1-11- کاربران (اعم از کاربر خدمت دهنده یا کاربر خدمت گیرنده) باید توجه داشته باشند هرگونه توصیه و مشاوره ارائه شده توسط کاربر خدمت دهنده فقط مختص شخصی است که درخواست مشاوره داشته و با توجه به تفاوت شرایط هر شخص نسبت به شخص دیگر، کاربران باید از عمل به مشاوره و توصیه ارائه شده به شخص دیگر خودداری کند.

2-11- کاربر خدمت دهنده در ارایه توصیه و مشاوره موظف به رعایت کلیه قوانین، دستورالعمل‌ها، همچنین عرف و رویه آن حوزه است. همچنین کاربران باید توجه داشته باشند شرایط زمانی (مثلا توصیه باید در زمانی خاصی انجام شود)، شرایط عمومی و اختصاصی (شرایط حاکم بر وضعیت جسمانی یا روانی) هر فرد در هر توصیه و مشاوره ارائه شده از جانب کاربر خدمت دهنده و کاربر خدمت گیرنده باید مورد توجه قرارگیرد. حال صرفا یک بستر نرم‌افزاری برای ایجاد ارتباط میان کاربر متخصص و کاربر عادی است و هیچ گونه مسئولیتی در قبال محتوای مشاوره انجام شده ندارد.

3-11- کاربر خدمت دهنده حق ارائه مشاوره در حوزه غیر تخصصی خود را نداشته همچنین از کاربران درخواست می‌شود در صورت مواجهه با چنین مواردی نسبت به ارائه گزارش تخلف به پشتیبانی اقدام کنند.

4-11- پزشکان حداکثر طی بازه زمانی ۱۰ ساعت پس از پرداخت هزینه اولین پاسخ را برای شما ارسال می نمایند.

5-11- از ساعت ۲۴ الی ۸ صبح زمان استراحت پزشکان می باشد و جز زمان حداکثری ساعت زمان انتظار مقرر نمی باشد.

6-11- در صورتی که در زمان مقرر پزشک ۱ الی ۲ مرتبه با شما تماس برقرار کند و پاسخگو نباشید مشاوره پایان یافته و هزینه عودت داده نمی شود.

7-11- در صورتی که پزشک در زمان رزرو شده تماس را شروع کند و شما در صفحه تماس حضور نداشته باشید، گفتگو پایان یافته و هزینه مشاوره عودت داده نمی شود. جهت دریافت اطلاعات کامل تر در این زمینه به بخش سوالات متداول مراجعه نمایید.

8-11- هرگونه بی احترامی به پزشکان برابر قانون ٬ پیگرد قانونی خواهد داشت و نیز ارائه خدمات به فرد خاطی متوقف خواهد شد. .

9-11- درخواست شماره تلفن از کاربر خدمات دهنده و یا خدمت گیرنده غیر قانونی می باشد و در صورت مشاهده و یا گزارش توسط طرف مقابل، توسط شرکت پیگیری شده و اقدامات متقابل انجام خواهد شد.

10-11- در تمامی پلن‌های مشاوره متنی، تصویری، ویدئویی و تماس صوتی، رعایت قوانین و شئون عرفی و اخلاقی و قانونی از طرف کاربران الزامی بوده و شرکت هیچگونه مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.

11-11- در هر پرداخت مشاوره گفتگو حول یک موضوع مشخص خواهد بود و اگر کاربر تمایل به مطرح کردن موضوعات متنوع دارید لازم است در مشاوره های جدید به این موضوعات بپردازید.

12-11- سرویس مشاوره حال صرفا یک بستر امن جهت ایجاد ارتباطی دو طرفه بین پزشک و بیمار میباشد. ۱۱-۱۳- مسئولیت استفاده صحیح از این ابزار با کاربران است و هرگز نباید به عنوان جایگزین مراجعه حضوری تلقی گردد.

14-11- صحت پاسخ سوالات به مشاوران ضروری میباشد و مسئولیت آن با کاربر پاسخ دهنده میباشد.

15-11- در صورتی که در زمان مقرر پزشک 1 الی 2 مرتبه با شما تماس برقرار کند و پاسخگو نباشید مشاوره پایان یافته و هزینه عودت داده نمی شود و در صورت عدم پاسخگویی پزشک در زمان مقرر هر پلن، 100% وجه شما بازگردانده می شود و یا سوالتان به پزشک دیگر ارجاع داده می شود.

16-11- کاربران باید توجه داشته باشند حال برای استفاده و ارائه خدمات در صورت رخداد موارد اورژانس پزشکی، اورژانس اجتماعی و هر مورد اورژانسی دیگر یا مواردی که در آن حضور فیزیکی متخصص و یا معاینه بالینی یا اندازه گیری علائم حیاتی نیاز باشد، ایجاد نشده و در این موارد خدماتی ارایه نمی‌کند. لازم به ذکر است کاربران در چنین مواردی باید با اورژانس شهر خود یا هر مرجع در نظر گرفته شده برای رسیدگی به آن مورد اورژانسی تماس حاصل بگیرند. مورد اورژانس به مواردی همچون تصادفات، خونریزی، صدمات ناشی از ضرب و جرح، موارد مسمومیت، کاهش سطح هوشیاری، هر موردی مشکوک به انواع سکته، آسیب‌‌های ناشی از خودکشی و هر آنچه که عرفا به نام مورد اورژانسی شناخته می‌شود یا نیاز به فوریت‌های پزشکی دارد گفته می‌شود.لازم به ذکر است کلیه موارد مطرح شده در این بند تمثیلی بوده و جنبه حصری ندارد و محدود به موارد ذکر شده نیست.

17-11- مشاوره و مکالمه بین کاربران بی نام و محرمانه در سیستم برای مدت محدود ضبط و نگهداری خواهد شد.

ماده ۱۲ - قوانین پزشک و پرستار و کلیه خدمات در منزل:

1-12- تمامی خدمات ارائه شده در بستر حال حالت سکو (پلتفرمی) بوده و حال صرفا کابر خدمات دهنده را به کاربر خدمات گیرنده متصل مینماید.

2-12- کاربر خدمات گیرنده میپذیرد که تمامی می‌پذیرند امکان استرداد هزینه‌هایی که بر اساس شرایط استفاده از خدمات اپلیکیشن به شرکت می‌پردازند، وجود ندارد. شرکت مغایرت در هزینه اعلامی و پرداخت شده را تنها در ۴۸ ساعت اولیه رسیدگی می‌کنند. بنابراین کاربران باید موضوع را در همان ۴۸ ساعت اولیه به اطلاع شرکت برسانند.

ماده ۱۳- قوانین آزمایش در منزل:

1-13- کاربر خدمت دهنده مجاز به ارائه مشاوره در حوزه غیر تخصصی خود نیست و از کاربران درخواست می‌شود در صورت مواجهه با چنین مواردی، نسبت به ارائه گزارش تخلف به پشتیبانی اقدام نمایند.

2-13- کاربر خدمت دهنده تحت هیچ شرایطی مجاز به تجویز دارو یا نسخه در حال نیست و از کاربران درخواست می‌شود در صورت مواجهه با چنین شرایطی، نسبت به ارائه گزارش تخلف به پشتیبانی اقدام نمایند. بدیهی است در چنین شرایطی، تمامی مسئولیت استفاده از دارو یا تجویز بر عهده کاربر خواهد بود.

3-13- پردازش نسخه، مشاوره، نمونه گیری، ارائه نتیجه آزمایش و …. توسط آزمایشگاه های طرف قرارداد حال انجام شده و شرکت هیچگونه دخالتی در فرایند ندارد لذا درخواست می‌شود کاربران تمامی جوانب کار را زمان نمونه گیری و ثبت درخواست در نظر گیرند.

4-13- در مواردی نمونه گیری تکرار و یا آزمایش بر روی نمونه گرفته شده مجدد انجام خواهد شد لذا ممکن است زمان ارائه جواب آزمایش با تاخیر مواجه شود. زمان مشخص شده برای آزمایشات صرفا تخمین آزمایشگاه بوده و زمان قطعی دریافت پاسخ آزمایش نیست.

5-13- در مواردی که مکان نمونه گیری کاربر خارج از محدوده نمونه گیری آزمایشگاه باشد با هماهنگی قبلی و اطلاع کاربر هزینه ایاب و ذهاب به هزینه آزمایش اضافه خواهد شد.

6-13- در صورت عدم حضور کاربر در موقعیت تعیین شده در حال و زمان مراجعه نمونه گیر، آزمایش کاربر کنسل شده و هزینه ایاب و ذهاب نمونه گیری از کاربر، کسر خواهد شد.

7-13- پس از نمونه گیری امکان کنسلی سفارش وجود ندارد

8-13- در صورت کنسلی قبل از نمونه گیری و در صورت حرکت نمونه گیر آزمایشگاه به سمت کاربر، هزینه ایاب و ذهاب بر عهده کاربر خواهد بود.

9-13- کاربر حق هیچگونه مراوده مالی و اطلاعاتی و… بین خود، آزمایشگاه و نمونه گیر را نداشته و مسئولیت هر گونه مشکل ایجاد شده احتمالی بر عهده کاربر میباشد.

ماده ۱۴ - قوانین نوبت دهی:

1-14- نوبت اخذ شده زمان پذیرش شما می باشد نه نوبت ویزیت شما.

2-14- خدماتی که توسط شرکت ارائه می‌شود، نه قصد دارد و نه می‌تواند به عنوان یک خدمت اورژانسی تصور شود. اگر هر یک از اعضا نیازمند خدمات پزشکی فوری باشد،‌ لازم است از مراجع ذیربط استفاده کند.

3-14- بعد از ثبت نوبت و پرداخت توسط کاربر امکان لغو نوبت برای کاربر وجود نخواهد داشت.

4-14- در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر متعارف(ثبت چندین نوبت برای یک کاربر، عدم مراجعه های مستمر) حساب کاربری مسدود خواهد شد.

5-14- کاربران محترم می توانند با جستجو و انتخاب پزشک مورد نظر و همچنین مشاهده ساعت کاری وی، نسبت به دریافت نوبت اقدام نمایند.

6-14- فرآیند نوبت دهی نیاز به عضویت و ساختن نام کاربری ندارد و تنها از طریق شماره تلفن همراه قابل انجام است.

7-14- پرداخت حق نوبت می تواند از طریق سایت به صورت آنلاین، و یا به صورت حضوری در مطب در صورتی‌که پزشک گزینه پرداخت حضوری را فعال کرده باشد انجام شود.

8-14- بعد از گرفتن نوبت، کدرهگیری و سایر اطلاعات نوبت شما به صورت پیامک برایتان ارسال خواهد شد. لذا از شما خواهشمندیم تا لحظه ی مراجعه به پزشک، پیامک را حذف نکنید.

9-14- اگر به هر دلیلی پیامک را دریافت نکردید و یا آن را گم کردید، می‌توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید تا وضعیت ثبت نوبت شما بررسی شود.

10-14- هر کاربر در هر روز برای یک پزشک خاص فقط یک نوبت می تواند رزرو کند.

11-14- هر کاربر در هر روز حداکثر از سه پزشک می تواند نوبت رزرو کند.

12-14- مسئوليت تعيين مبلغ حق ويزيت به عهده پزشك مي باشد، و سايت هيچ گونه مسئولیتی در اين خصوص ندارد.

13-14- اشخاصی که نوبت گرفته اند اگر به هر دلیلی نتوانند در مطب حضور پیدا کنند می‌توانند از طریق لینک کنسلی نوبت نسبت به لغو نوبت خود اقدام کنند. شرایط استرداد وجه پرداختی مطابق زیر می باشد:

14-14- در صورتی تمایل به کنسل کردن نوبت خود دارید به صفحه اصلی سایت ( پیگیری و انتقال نوبت) مراجعه کنید و شماره شبای کارت خود را برای برگشت مبلغ پرداختی وارد کنید.

15-14- در صورت ثبت نوبت در بازه زمانی کمتر از ۴۸ ساعت تا مراجعه به پزشک٬ در صورت لغو نوبت، هزینه برای پزشک منظور خواهد شد.

16-14- در صورتی که نوبت شما توسط پزشک مربوطه و بدون اطلاع زمان جدید به شما کنسل گردد، هزینه به اعتبار شما در سایت اضافه می گردد.

17-14- در صورتی که بعد از مراجعه به مطب مشاوره شما انجام نگردد و یا پزشک در محل مطب حضور نداشته باشد، می توانید با مراجعه به صفحه اصلی سایت ( پیگیری و انتقال نوبت) شماره شبای کارت خود را برای برگشت مبلغ پرداختی وارد کنید.

ماده ۱۵ - قوانین بخش اقساط و وام:

1-15- تمام مبالغ ارائه شده در سرویس اقساط تنها برای خدمات پزشکی بوده و تنها قابل استفاده از داخل سرویس حال میباشد. هر گونه استفاده خارج از سرویس حال، به هر حالتی غیر از حالت استاندارد و استفاده مستقیم از فرایند تعیین شده در قسمت اقساط باشد غیر قانونی بوده و تمامی عواقب آن بر عهده کاربر میباشد.

2-15- کاربر متعهد می‌شود بر اساس نیاز خود و مبلغ تعیین شده توسط پزشک و مرکز درخواست وام نمایید و هر گونه پرداختی مستقیم و غیر مستقیم کاربران خدمت دهنده و گیرنده غیر قانونی و غیر مجاز می‌باشد و حال هیچگونه مسئولیتی در قبال موضوعات احتمالی نداشته و نخواهد داشت.

3-15- خدمات ارائه شده توسط کاربران خدمات دهنده موارد تخصصی و ویژه کاربران درخواست دهنده بوده و باید موارد توسط خود کاربر قبل از دریافت وام چک و صحت سنجی شود. هر گونه مشکل و اخلال در روند دریافت خدمات و یا پس از دریافت خدمت بر عهده کاربر بوده و شرکت تنها معرف کاربر به بانک جهت بررسی و صحت سنجی دریافت وام میباشد و هیچ گونه دخالتی در سایر امور نداشته و نخواهد داشت.

4-15- پس از نهایی شدن فرایند وام و اقساط توسط کاربر و دریافت کد از جانب بانک، فرایند اقساط برای کاربر فعال خواهد شد. در این حالت هیچ ارتباطی بین گرفتن خدمات و از پرداخت اقساط وام وجود نداشته و کاربر در هر حالتی ملزم به پرداخت اقساط وام میباشد.

5-15- در صورت دریافت کد و اختصاص وام از جانب بانک امکان کنسلی وجود نداشته و کاربر ملزم به پرداخت اقساط میباشد.

6-15- معرفی کاربر از جانب حال به بانک صرفا جنبه قدم اولیه و معرفی بوده و هیچ تعهدی مبنی بر اعطای وام را نداشته. فرایند اعطای وام توسط بانک و شعب بانک انجام خواهد شد و کاربر ملزم به رعایت تمامی قوانین بانک میباشد.

ماده ۱۶ – موارد فنی:

1-16- کاربران مجاز نیستند هیچ‌گونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد Source Code نرم‌افزارهای شرکت شامل دیکامپایل Decompile، مهندسی معکوس Reverse Engineering یا فعالیت‌های مشابه انجام دهند.

2-16- کاربران مجاز نیستند با استفاده از روش‌های Framing یا Mirroring و روش‌های دیگر، را از حال روی سرورهای دیگر ارائه کنند. همچنین کاربر مجاز نیست در روش ارائۀ خدمات تغییر یا اخلالی ایجاد کند.

3-16- کاربران مجاز نیستند نرم‌افزار یا اسکریپتی با هدف ایندکس‌گذار (Indexing)، مطالعه یا هرگونه فعالیت داده‌کاوی روی خدمات اجرا کنند.

4-16- کاربران مجاز نیستند هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیرمتداول به هیچ بخش از حال یا سامانه‌های مرتبط با حال انجام دهند.

ماده ۱۷ – محتوای تولید شده توسط کاربران:

1-17- شرکت ممکن است در شرایطی به کاربران اجازه دهند که در وب سایت، نرم‌افزار موبایل، شبکه‌های اجتماعی و یا سایر بخش‌های این سامانه، عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایل‌های مشابه منتشر کنند. مالکیت و مسئولیت این مطالب همچنان متعلق به کاربران خواهد بود. اما با ثبت آن‌ها در خدمات‌ مرتبط به حال، کاربران این حق را به شرکت می‌دهند که اطلاعاتی را که از حالت محرمانه خارج شده است، منتشر کنند و یا به اشخاص حقیقی یا حقوقی دیگر منتقل کنند.

ماده ۱۸ – قطع خدمات:

1-18- شرکت یا طرف تجاری به هر دلیلی به این نتیجه برسد که حضور هر یک از کاربران اعم می‌تواند امنیت و آرامش کسب و کار و یا دیگر کاربران را در معرض تهدید قرار دهد، طبق صلاحدید خود مجاز به مسدود کردن حساب کاربر مذکور یا عدم اجازه استفاده از خدمات به صورت موقتی یا دائم است. اگر کاربران تعهدات این شرایط و قوانین را رعایت نکنند یا دسترسی آنها به خدمات شرکت خطرناک باشد یا مطلوب نباشد، شرکت حق حذف دسترسی کاربر مذکور را به خدمات شرکت دارد. در این صورت، کاربر حق طرح هیچگونه ادعا و یا اعتراضی را نخواهد داشت.

ماده ۱۹ – توافق از راه دور:

1-19- کاربران توافق می‌کنند برای مبادلۀ آسان اطلاعات و انجام توافقات جدید، همۀ تغییرات و الحاقیه‌های شرایط و قوانین حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، تنظیم قراردادها، اخطاریه‌ها و ابلاغیه‌های مربوط به شرکت به‌عمل آید. کاربران ضمن پذیرش شرایط و روند اجرایی توافق از راه دور و به صورت الکترونیکی، موافقت خود را نسبت به اعمال هرگونه شرایط و توافق جدید از طریق فضای مجازی و به صورت الکترونیکی اعلام می‌کنند.

2-19- حساب کاربری متعلق به شخص کاربر و استفاده از آن قائم به شخص کاربر و غیر قابل انتقال است. کلیه مسئولیت‌های مربوط به حفظ و حراست از حساب کاربری برعهدۀ کاربر دارنده حساب کاربری است. کاربران ضمن پذیرش کلیه مسئولیت ناشی از استفاده از حساب کاربری، همۀ داده پیام‌های صادره از طریق حساب کاربری مذکور اعم از شکل، عبارت، تاییدیه، انتخاب اشکال و تایید آن‌ها را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده پیام‌های ارسال شده از ناحیۀ کاربران غیر قابل استماع و مردود است.

3-19- کاربران می‌پذیرند هرگونه رویه، اشکال، عبارات مبین تایید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیام‌های صادره از طرف شرکت به منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب می‌شود و هرگونه ادعایی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است.

4-19- کاربران با استفاده از خدمات شرکت قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سامانۀ رایانه‌ای و الکترونیکی اعلام می‌کنند.

5-19- کلیه رویه‌های حقوقی و فنی اعم از احراز هویت کاربر، ایجاب و قبول، امضای الکترونیکی و تاییدیه‌های مرتبط ارائه‌شده توسط شرکت جهت انعقاد قرارداد الکترونیکی با کاربران از طریق اپلیکیشن، مورد قبول کاربران بوده و هرگونه روش فنی جهت تنظیم قرارداد از جمله ایجاب و قبول به مثابه توافق کتبی است. هرگونه ادعایی اعم از انکار و تردید نسبت به قرارداد الکترونیکی غیر قابل استماع و مردود است.

6-19- با توجه به انعقاد قرارداد حاضر به صورت الکترونیکی و در فضای مجازی، کاربران موافقت خود را نسبت به تعیین اقامتگاه شرکت و طرف تجاری، به عنوان محل انعقاد قرارداد، اعلام می‌کند.