جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

یوتروپین

EUTROPIN

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: SOMATROPIN INJECTION, POWDER, FOR SOLUTION PARENTERAL 4 [iU]
دسته بندی: هورمونی
شکل دارو:

تزریق, پودر, ترکیبی

نحوه مصرف:

وریدی

محدودیت برای شیردهی:

محدودیت شیردهی

محدودیت بارداری: این گروه از داروها شامل داروهایی است که اختلالات، آسیب‌ها و مشکلات آن بر روی جنین کاملا تایید شده است و احتمال خطر برای جنین با این داروها بسیار زیاد است. به همین جهت مصرف این گروه دارویی در دوران بارداری ممنوع می‌باشد.
مصرف دامپزشکی:

دارد

بیماری های مرتبط

تزریق، پودر، ترکیبی یوتروپین درمان بیماری هایی همچون برونشیت مزمن، آسم، بلفارواسپاسم (اسپاسم عضلات پلک) و کلوپید دارد.
موارد مصرف

سوماتروپين در درمان كوتاه قدي ناشي از كمبود هورمون رشد از جمله در سندرم ترنر به كار می ‌رود. | یوتروپین (Hyoscyamine) یک داروی ضد اسپاسم و ضد تشنج است که در درمان برخی از بیماری ها و شرایط زیر استفاده می شود: 1. بیماری عصبی روده ای (IBS): یوتروپین می تواند به عنوان یک داروی تسکین دهنده علائم مانند درد شکمی، اسهال و یا یبوست در افراد مبتلا به بیماری عصبی روده ای (IBS) استفاده شود. 2. سندرم روده تحریک پذیر (IBD): در برخی از موارد، یوتروپین می تواند به عنوان یک داروی تسکین دهنده علائم مانند درد شکمی و اسهال در افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBD) استفاده شود. 3. سندرم کولون تحریک پذیر (IBS-C): یوتروپین می تواند در درمان سندرم کولون تحریک پذیر (IBS-C) که با یبوست همراه است، مفید باشد. 4. سندرم مثانه تحریک پذیر (IC): یوتروپین ممکن است در درمان سندرم مثانه تحریک پذیر (IC) که با علائمی مانند درد و تحریک مثانه همراه است، موثر باشد. 5. تشنجات: یوتروپین ممکن است در کنترل برخی از تشنجات مانند تشنجات فوکال (partial) و تشنجات تکراری (recurrent) مفید باشد. مهم است که قبل از استفاده از هر دارویی، با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین درمان برای شرایط خاص شما را تعیین کنید.

عوارض و هشدار ها

عوارض

قبل از مصرف تزریق، پودر، ترکیبی یوتروپین باید به پزشک در مورد هرگونه حساسیت قبلی، بیماری های قلبی و عروقی، بیماری های تیروئید، خلط خون، انسداد راه های تنفسی و دیابت اطلاع داد.

هشدارها

تزریق، پودر، ترکیبی یوتروپین ممکن است عوارضی مانند تشنج، تنگی نفس، افزایش ضربان قلب، سرگیجه و کاهش کفایت قلبی داشته باشد.

تداخل دارویی

تزریق، پودر، ترکیبی یوتروپین با داروهای آنتی دپرسانت ها، آنتی هیستامین ها، دیورتیک ها و آمپتامین ها تداخل دارد.

نکات قابل توصیه

1- قبل از به كار بردن اين فراورده بايد حساسيت به هورمون رشد و مصرف همزمان ساير دارو‌ها خصوصاً كورتيكواستروئید‌ها و كورتيكوتروپين بررسی شود. 2- سن استخوان طي درمان بايد هر سال تعيين شود. 3- تزريق داخل عضلاني دارو بسيار خطرناك است.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

GROWTROPIN 4 IU
طریقه مصرف : وریدی
SOMATROPIN 4 IU INJ
طریقه مصرف : وریدی
آمپول سوماتروپین 4 واحد
طریقه مصرف : وریدی
اچ اچ تی
طریقه مصرف : وریدی
اچ.اچ.تی
طریقه مصرف : وریدی
ایزیکام
طریقه مصرف : دهانی

دسترسی سریع

پزشکان مرتبط

حوزه های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه