جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

پاروکستین نورمون 20 میلی گرم

PAROXETINE NORMON 20MG FILM COATED TABLET

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: PAROXETINE (AS HYDROCHLORIDE) TABLET ORAL 20 mg
دسته بندی: بدون دسته بندی
شکل دارو:

قرص

نحوه مصرف:

دهانی

محدودیت برای شیردهی:

ندارد

محدودیت بارداری:
مصرف دامپزشکی:

ندارد

موارد مصرف

این دارو برای درمان افسردگی شدید، وسواس، وحشت، استرس پست تروماتیک و اضطراب استفاده می شود.

عوارض و هشدار ها

عوارض

در بیماران مبتلا به صرع، بیماری های قلبی، دیابت ملیتوس، گلوکوم با زاویه بسته، سابقه مانیا، اختلالات خونریزی دهنده و مصرف سایر داروهایی که احتمال خطر خونریزی را افزایش می دهد با احتیاط مصرف شود.

هشدارها

در بیماران مبتلا به صرع، بیماری های قلبی، دیابت ملیتوس، گلوکوم با زاویه بسته، سابقه مانیا، اختلالات خونریزی دهنده و مصرف سایر داروهایی که احتمال خطر خونریزی را افزایش می دهد با احتیاط مصرف شود.

تداخل دارویی

مصرف همزمان مهاركنندگان مونوآمین اكسیداز با پاروکستین می‌تواند عوارض خطرناك و مهلك در پی داشته باشد. باید بین قطع مصرف یكی از دو دارو و شروع داروی دیگر حداقل 14روز فاصله باشد. مصرف پاروکستین با دارو ‌های سروتونرژیك می ‌تواند باعثب روز سندرم سروتونین و تشدید عوارض شود. غلظت پلاسمایی پاروکستین در مصرف همزمان با تربینافین افزایش می یابد. پاروکستین غلظت پلاسمایی داریفناسین را افزایش می دهد. پاروکستین متابولیسم پرفنازین را مهار می کند.

نکات قابل توصیه

1- براي دست يابي به اثر ضدافسردگي دارو ممكن است تا 4 هفته زمان لازم باشد، بنا بر این بيمار نبايد داروي خود را قطع كند. در صورت برطرف شدن علائم بيماري نيز نبايد مصرف دارو را قطع نمود. 3- از قطع مصرف ناگهاني دارو بايد خودداري كرد و معمولاً قطع مصرف آن تدريجي صورت مي‌-گيرد. 4- به دليل احتمال بروز سرگيجه، اختلال در تصميم‎ گيري، تفكر و مهارت‎ هاي حركتي، تا مشخص شدن اثرات دارو هنگام رانندگي يا انجام كار ‌هايي كه نياز به هوشياري دارند، بايد احتياط نمود. 5- بيماراني كه احتمال اقدام به خودكشي در آن ها وجود دارد، نبايد مقادير زياد دارو را به طور يك جا در اختيار داشته باشند.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه