جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

آلوپورینول 100 م گ قرص

ALLOPURINOL 100MG TAB

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: ALLOPURINOL TABLET ORAL 100 mg
دسته بندی: بدون دسته بندی
شکل دارو:

قرص

نحوه مصرف:

دهانی

محدودیت برای شیردهی:

safe

محدودیت بارداری: این گروه از داروها شامل داروهایی است که اختلالات، آسیب‌ها و مشکلات آن بر روی جنین کاملا تایید شده است و احتمال خطر برای جنین با این داروها بسیار زیاد است. به همین جهت مصرف این گروه دارویی در دوران بارداری ممنوع می‌باشد.
مصرف دامپزشکی:

ندارد

بیماری های مرتبط

قرص آلوپورینول 100 میلی گرم در درمان بیماری‌های گوت، کم‌خونی مگالوبلاستیک، درمان آلوپرونول یا اوریکوزوریاز دیگر (بیماری ویلسن-کوین) استفاده می‌شود.
موارد مصرف

آلوپورينول براي پيشگيري از نقرس و سنگ‎ هاي كليوي و پیشگیری از هایپراوریسمی وابسته به شیمی درمانی سرطان تجويز می ‌شود.

عوارض و هشدار ها

عوارض

قبل از مصرف قرص آلوپورینول 100 میلی گرم، باید به پزشک اطلاع دهید در صورتی که دچار حساسیت به دارو یا مواد دیگر باشید، داروهای دیگری در حال مصرف دارید، مبتلا به بیماری های کلیوی، کبدی، قلبی، گوت، دیابت، فشار خون بالا و یا داروهای دیگر هستید.

هشدارها

عوارض قرص آلوپورینول 100 میلی گرم شامل تهوع، استفراغ، درد یا تورم مفاصل، ضعف عضلانی، آسم، آلرژی، لرزش، طزیز شدید در معده و تقلب غذا، تهوع که در صورت پیشرفت باید به پزشک مراجعه کنید.

تداخل دارویی

قرص آلوپورینول 100 میلی گرم با داروهای سولفونیل‌اوره‌ها، آنتی‌بیوتیک‌های سفالوسپورین، وراپامیل، دانازول، و اسید نیکوتینیک تداخل دارد.

نکات قابل توصیه

1- در صورت بروز بثورات جلدي، مصرف دارو باید قطع شود. در صورت لزوم مي توان مصرف دارو را دوباره شروع كرد. در صورت بروز مجدد دارو بثورات جلدي مصرف دارو باید قطع شود. 2- تا حداقل 1 ماه پس از تصحيح زيادي اسيد اوريك خون، بايد كلشيسين يا NSAIDs (به غير از اسید استیل ساليسيليك و ساليسيلات‎‌ ها) براي پيشگيري از حملات آرتريتي تجويز شوند. 3- در طول مصرف اين دارو بايد مايعات به ميزان كافي (2 ليتر در روز) مصرف شود. 4- در بيماران سرطاني در صورتي كه مصرف آلوپورينول مورد نیاز باشد، بايد قبل از تجويز داروي ضدسرطان، مصرف آلوپورينول آغاز شود. 5- در صورت مصرف همزمان آلوپورينول با مركاپتوپورين يا آزاتيوپرين، توصيه می ‌شود كه مقدار مصرف آزاتيوپرين و مركاپتوپورين به یک سوم تا یک چهارم مقدار مصرف معمول كاهش داده شود.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه