جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

ناپروکسن 200

NAPROXEN (ROOYAN DAROU) 200MG SOFT GEL CAP

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: NAPROXEN CAPSULE, LIQUID FILLED ORAL 200 mg
دسته بندی: بدون دسته بندی
شکل دارو:

کپسول, مایع پرشده

نحوه مصرف:

دهانی

محدودیت برای شیردهی:

محدودیت شیردهی

محدودیت بارداری: در این گروه، مطالعاتی بر روی حیوانات باردار انجام شد که نشان از اثرات جانبی بر روی جنین را داشت اما این آزمایشات به صورت گسترده و کافی در مورد جنین انسان انجام نشده است. این گروه از داروها تنها زمانی برای مادران باردار تجویز می‌شوند که منافع آن‌ها از مضراتش بیشتر باشد.
مصرف دامپزشکی:

ندارد

بیماری های مرتبط

کپسول مایع پرشده ناپروکسن 200 در درمان بیماری هایی مانند التهاب مفاصل، دیسمنوره، التهاب عضلات و استفراغ مصرف میشود.
موارد مصرف

ناپروكسن در درمان دردهاي آرتريت روماتوئيد، استئوآرتريت، آرتريت جوانان، نقرس، التهاب غيرروماتيسمي، تب و قاعدگي دردناك مصرف می‌ شود.

عوارض و هشدار ها

عوارض

پیش از مصرف کپسول, مایع پرشده ناپروکسن 200 باید به پزشک در مورد استفاده همزمان دیگر داروها، حساسیت به آسپرین یا دیگر داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی، اخیراً انجام شده عمل جراحی، و مشکلات قلبی-عروقی، کبدی، گوارشی یا کلیوی اطلاع داد.

هشدارها

کپسول, مایع پرشده ناپروکسن 200 میتواند عوارضی مانند نفخ، سردرد، گیجی، اختلال در معده و روده، ناراحتی معده، یا عوارض جلدی از جمله خارش و آکنه داشته باشد.

تداخل دارویی

کپسول, مایع پرشده ناپروکسن 200 با داروهایی مانند لیتیوم، مثبت کننده های پتاسیم، دیگوکسین، وارفارین و دیگر داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی تداخل دارد.

نکات قابل توصیه

1- در صورت مصرف اين دارو در درمان آرتريت، دوره درمان بايد كامل شود. جهت دستيابي به پاسخ مطلوب، ممكن است حداقل 2 هفته زمان نياز داشته باشد. 2- اشکال خوراکی دارو بهتر است همراه با غذا مصرف شود تا تحريك گوارشي كاهش يابد. 3- در صورت مشاهده علائم شبه آنفولانزا (لرز، تب يا درد عضلاني) قبل يا همزمان با بثورات جلدي، بايد به پزشك مراجعه شود. 4- هر گونه خونريزي غيرعادي مانند استفراغ خوني، خون در ادرار و خون در مدفوع باید به پزشک گزارش شود.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه