جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

گلیدار 250 میلی گرم کپسول

GLIDAR 250MG CAP

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: TEMOZOLOMIDE CAPSULE ORAL 250 mg
دسته بندی: ضد نئوپلاستیک ها
شکل دارو:

کپسول

نحوه مصرف:

دهانی

محدودیت برای شیردهی:

مصرف کپسول گلیدار 250 میلی گرم کپسول در دوران شیردهی محدودیت دارد و قبل از مصرف باید با پزشک مشورت کنید.

محدودیت بارداری: در این گروه، مطالعاتی بر روی حیوانات باردار انجام شد که نشان از اثرات جانبی بر روی جنین را داشت اما این آزمایشات به صورت گسترده و کافی در مورد جنین انسان انجام نشده است. این گروه از داروها تنها زمانی برای مادران باردار تجویز می‌شوند که منافع آن‌ها از مضراتش بیشتر باشد.
مصرف دامپزشکی:

دارد

بیماری های مرتبط

کپسول گلیدار 250 میلی گرم کپسول در درمان بیماری های روماتیسمی، التهاب مفاصل، دردهای عضلانی و استخوانی، التهاب و درد دوران قاعدگی و التهاب های ناشی از تروما استفاده می‌شود.
موارد مصرف

این دارو به همراه پرتودرمانی در بزرگسالان مبتلا به تومورهای مغزی گلیوبلاستوما مولتی فرم و درمان آستروسیتومای آناپلاستیک مقاوم مصرف می شود. | کپسول گلیدار 250 میلی گرم در درمان بیماری های التهابی مزمن روده بزرگ مانند کولیت التهابی و بیماری کرون به کار می رود. این دارو با کاهش التهاب و تسکین علائم مربوط به این بیماری ها موثر است. همچنین ممکن است در درمان برخی از بیماری های روده ای دیگر نیز استفاده شود، اما همواره باید دستورات پزشک را رعایت کنید و از مصرف این دارو بدون مشاوره پزشک خودداری کنید.

عوارض و هشدار ها

عوارض

پیش از مصرف کپسول گلیدار 250 میلی گرم کپسول باید به پزشک اطلاع داده شود اگر تاریخچه حساسیت یا نارسایی کلیه داشته باشید، در دوران بارداری و شیردهی هستید، داروهای دیگری مصرف می‌کنید، عمل جراحی قلبی یا عروقی اخیر داشته‌اید و یا تمایل دارید باردار شوید.

هشدارها

کپسول گلیدار 250 میلی گرم کپسول ممکن است عوارضی مانند تهوع، استفراغ، سردرد، گیجی، افت فشار خون، خونریزی دستگاه گوارش و حساسیت‌های پوستی داشته باشد.

تداخل دارویی

کپسول گلیدار 250 میلی گرم کپسول با داروهای ضد التهابی دیگر، آسپرین، کلوپیدوگرل، وارفارین و داروهای با عمل مضرات گوارانتین دار دیگر تداخل دارد.

نکات قابل توصیه

1- طی مدت مصرف دارو از بچه دار شدن خودداری گردد. 2- به منظور کاهش تهوع و استفراغ ناشی از دارو، استفاده از داروهای ضدتهوع پیش از تجویز دارو و هنگام خواب توصیه می شود. 3- تجویز دارو با معده خالی احتمال بروز تهوع و استفراغ را کاهش می دهد.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

دسترسی سریع

پزشکان مرتبط

حوزه های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه