جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

ابترکس

EBETREX

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: METHOTREXATE SODIUM INJECTION, POWDER, LYOPHILIZED, FOR SOLUTION PARENTERAL 1 g
دسته بندی: ضد التهاب
شکل دارو:

تزریق, پودر, خشک‌کردن انجمادی, ترکیبی

نحوه مصرف:

وریدی

محدودیت برای شیردهی:

محدودیت شیردهی

محدودیت بارداری: اطلاعاتی در رابطه با موارد مصرف در بارداری وجود ندارد.
مصرف دامپزشکی:

ندارد

بیماری های مرتبط

تزریق، پودر، خشک‌کردن انجمادی، ترکیبی ابترکس برای درمان بیماری‌های مانند عفونت‌های تنفسی، عفونت‌های ادراری، عفونت‌های پوستی، عفونت استخوان‌ها و مفاصل، عفونت‌های عفونت‌های پاسخگو به وانکومایسین، عفونت‌های تناسلی و عفونت‌های مناطق دیگر بدن استفاده می‌شود.
موارد مصرف

متوتركسات در درمان كارسينوم سینه، سر و گردن، ريه، تومور تروفوبلاستيك، لوسمي لنفوسيتيك حاد، لوسمي مننژيال، لنفوم ‌هاي غيرهوچكيني، ميكوزفونگوئيد، استئوساركوما، پسوريازیس، آرتريت روماتوئيد، كارسينوم گردن رحم، تخمدان، مثانه، كليه، پروستات و بيضه، لوسمي ميلوسيتيك حاد، ميلوم مولتيپل، آرتريت ناشي از پسوريازیس و درماتوميوزيت مصرف می شود. | ابترکس یک داروی ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAID) است که برای درمان برخی از بیماری ها و حالت های مختلف استفاده می شود. این دارو برای کاهش التهاب، درد و تورم در بیماری های مانند التهاب مفاصل، آرتریت روماتوئید، آرتروز، جوانب خارجی، تنگی عضلانی و درد عضلانی استفاده می شود. همچنین ممکن است در درمان درد های مربوط به دوران قاعدگی و درد های مزمن مانند درد عصبی و درد پس از عمل جراحی نیز مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، قبل از استفاده از این دارو، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که آیا ابترکس برای شما مناسب است یا خیر.

عوارض و هشدار ها

عوارض

قبل از مصرف تزریق، پودر، خشک‌کردن انجمادی، ترکیبی ابترکس باید به پزشک درباره همه داروهای در حال مصرف، بیشترین هشدارها و عوارضی که تاکنون تجربه کرده‌اید، سابقه بیماری‌های شما و حتی پزشکانی که با وی مشورت می‌کنید، اطلاع دهید.

هشدارها

تزریق، پودر، خشک‌کردن انجمادی، ترکیبی ابترکس ممکن است عوارضی مانند نفخ، تهوع، استفراغ، اسهال، خون‌ریزی ناگهانی، تغییرات فشار خون، احساس تنگی نفس، درد مفاصل، خارش، تغییرات در ضربان قلب، نارسایی کلیه یا کبد، راش جلدی و واکنش‌های آلرژیک ایجاد کند.

تداخل دارویی

تزریق، پودر، خشک‌کردن انجمادی، ترکیبی ابترکس ممکن است با داروهایی مانند لیتیوم، رفاکسیم، لوپراماید، چارباکتم، فورتیزار، درازانی‌ل، سیمتیدین، دیگوکسین و وارفارین تداخل داشته باشد.

نکات قابل توصیه

نكات قابل توصيه 1- در تزريق دارو از راه غلاف طناب نخاعي، مقادير زيادي متوتركسات وارد جريان خون مي‎-شود. بنابراین در بيماراني كه به طور سيستميك نيز دارو دريافت می ‌کنند تنظيم مجدد مقدار مصرف سيستميك توصيه مي ‎شود. 2- تعداد لكوسيت ‎‌ها و پلاكت‎‌ ها 10-7 روز بعد از تجويز دارو به حداقل مي ‎رسد و 7 روز بعد به ميزان طبيعي برمی‌ گردد. 3- در بيماران مبتلا به آسيت، انسداد مجراي گوارش،‌ وجود ترشحات جنب يا صفاق و عيب كار كليه ممكن است مقادير بيشتر و يا مدت زمان مصرف طولاني‎ تر لوكوورين لازم باشد. توصيه مي‎ شود طول مدت مصرف لوكوورين بر اساس غلظت پلاسمايي متوتركسات تعيين گردد. 4- در درمان پسوريازيس، بعد از دستیابی به پاسخ باليني مطلوب مقادير مصرف دارو تدريجاً كاهش داده شود و زمان استراحت (قطع مصرف دارو) به حداكثر زماني كه پاسخ مناسب را ايجاد كند،‌ افزايش يابد.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه