جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

یوتروپین

EUTROPIN

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: SOMATROPIN INJECTION, POWDER, FOR SOLUTION PARENTERAL 4 [iU]
دسته بندی: هورمونی
شکل دارو:

تزریق, پودر, ترکیبی

نحوه مصرف:

وریدی

محدودیت برای شیردهی:

محدودیت شیردهی

محدودیت بارداری: این گروه از داروها شامل داروهایی است که اختلالات، آسیب‌ها و مشکلات آن بر روی جنین کاملا تایید شده است و احتمال خطر برای جنین با این داروها بسیار زیاد است. به همین جهت مصرف این گروه دارویی در دوران بارداری ممنوع می‌باشد.
مصرف دامپزشکی:

دارد

بیماری های مرتبط

تزریق، پودر، ترکیبی یوتروپین درمان بیماری هایی همچون برونشیت مزمن، آسم، بلفارواسپاسم (اسپاسم عضلات پلک) و کلوپید دارد.
موارد مصرف

سوماتروپين در درمان كوتاه قدي ناشي از كمبود هورمون رشد از جمله در سندرم ترنر به كار می ‌رود. | یوتروپین (Hyoscyamine) یک داروی ضد اسپاسم و ضد تشنج است که در درمان برخی از بیماری ها و شرایط زیر استفاده می شود: 1. بیماری عصبی روده ای (IBS): یوتروپین می تواند به عنوان یک داروی تسکین دهنده علائم مانند درد شکمی، اسهال و یا یبوست در افراد مبتلا به بیماری عصبی روده ای (IBS) استفاده شود. 2. سندرم روده تحریک پذیر (IBD): در برخی از موارد، یوتروپین می تواند به عنوان یک داروی تسکین دهنده علائم مانند درد شکمی و اسهال در افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBD) استفاده شود. 3. سندرم کولون تحریک پذیر (IBS-C): یوتروپین می تواند در درمان سندرم کولون تحریک پذیر (IBS-C) که با یبوست همراه است، مفید باشد. 4. سندرم مثانه تحریک پذیر (IC): یوتروپین ممکن است در درمان سندرم مثانه تحریک پذیر (IC) که با علائمی مانند درد و تحریک مثانه همراه است، موثر باشد. 5. تشنجات: یوتروپین ممکن است در کنترل برخی از تشنجات مانند تشنجات فوکال (partial) و تشنجات تکراری (recurrent) مفید باشد. مهم است که قبل از استفاده از هر دارویی، با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین درمان برای شرایط خاص شما را تعیین کنید.

عوارض و هشدار ها

عوارض

قبل از مصرف تزریق، پودر، ترکیبی یوتروپین باید به پزشک در مورد هرگونه حساسیت قبلی، بیماری های قلبی و عروقی، بیماری های تیروئید، خلط خون، انسداد راه های تنفسی و دیابت اطلاع داد.

هشدارها

تزریق، پودر، ترکیبی یوتروپین ممکن است عوارضی مانند تشنج، تنگی نفس، افزایش ضربان قلب، سرگیجه و کاهش کفایت قلبی داشته باشد.

تداخل دارویی

تزریق، پودر، ترکیبی یوتروپین با داروهای آنتی دپرسانت ها، آنتی هیستامین ها، دیورتیک ها و آمپتامین ها تداخل دارد.

نکات قابل توصیه

1- قبل از به كار بردن اين فراورده بايد حساسيت به هورمون رشد و مصرف همزمان ساير دارو‌ها خصوصاً كورتيكواستروئید‌ها و كورتيكوتروپين بررسی شود. 2- سن استخوان طي درمان بايد هر سال تعيين شود. 3- تزريق داخل عضلاني دارو بسيار خطرناك است.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

دسترسی سریع

پزشکان مرتبط

حوزه های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه