جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

لاکتوز

LACTOSE (SEPIDAJ) BULK

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: HALOPERIDOL TABLET ORAL 5 mg
دسته بندی: مواد معدنی
شکل دارو:

قرص

نحوه مصرف:

دهانی

محدودیت برای شیردهی:

ندارد

محدودیت بارداری:
مصرف دامپزشکی:

ندارد

موارد مصرف

‌هالوپريدول در درمان علائم اختلالات حاد و مزمن سایکوتیک مانند اسكيزوفرني، ‌حالات مانيك و سایکوز ناشي از دارو و درمان مشكلات شديد رفتاري در كودكان و درمان علائم سندرم توره مصرف می‌شود.

عوارض و هشدار ها

عوارض

1- در بيماري ‌هاي قلبی-عروقی، به ویژه آنژين صدري، پاركينسون، صرع یا احتباس ادرار با احتياط فراوان مصرف شود. 2- بيماران مبتلا به تيروئيد سمي و نيز كودكان به واكنش ‌هاي ديستونيك و آكاتزي ناشي از مصرف ‌هالوپريدول حساس تر مي باشند.

هشدارها

1- در بيماري ‌هاي قلبی-عروقی، به ویژه آنژين صدري، پاركينسون، صرع یا احتباس ادرار با احتياط فراوان مصرف شود. 2- بيماران مبتلا به تيروئيد سمي و نيز كودكان به واكنش ‌هاي ديستونيك و آكاتزي ناشي از مصرف ‌هالوپريدول حساس تر مي باشند.

تداخل دارویی

دارو‌های بی هوش‎كننده اثر كاهنده فشار خون ‌هالوپریدول را افزایش می ‌دهند. ریفامپین و كاربامازپین متابولیسم كبدی ‌هالوپریدول را افزایش داده، سبب كاهش غلظت پلاسمایی آن می گردند. مصرف همزمان ‌هالوپریدول با سایر دارو‌ هایی كه عوارض خارج هرمی دارند می-‌تواند منجر به بروز عوارض شدید خارج هرمی شود. هالوپریدول احتمالاً‌ با كاهش آستانه تشنج،‌ با اثر دارو‌ های ضدصرع مقابله می نماید. دارو ‌های نظیر لیتیم سبب افزایش عوارض خارج هرمی و افزایش سمیت عصبی ‌هالوپریدول می گردند. مصرف همزمان فراورده‎ های حاوی الكل و سایر دارو‌ های مضعف CNS با این دارو ممكن است سبب تشدید اثرات مضعف CNS و تنفس و همچنین اثرات كاهنده فشار خون گردد. مسمومیت با الكل نیز تشدید می‌-گردد، مصرف همزمان اپی‎ نفرین با این دارو ممكن است كاهش فشار خون و تاكی كاردی را تشدید نماید. اثر درمانی لوودوپا در صورت مصرف همزمان با این دارو ممكن است كاهش یابد.

نکات قابل توصیه

1- براي حصول اثرات درماني ممكن است چند هفته زمان نياز باشد. 2- توصيه می ‌شود مصرف دارو به تدریج قطع شود. 3- به دليل بروز سرگيجه يا خواب ‎آلودگي، هنگام رانندگي يا كار با ماشين ‎‎آلاتي كه نياز به هوشياري دارند، بايد احتياط نمود. 4- به دليل بروز شوك حرارتي، هنگام ورزش يا در هواي گرم و حمام با آب داغ، بايد احتياط شود. 5- به دليل احتمال سرگيجه يا عدم تعادل، هنگام برخاستن از حالت خوابيده يا نشسته بايد احتياط شود.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

دسترسی سریع

پزشکان مرتبط

حوزه های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه