جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

رمیفنتانیل-کمبکسونا 1م گ ویال

REMIFENTANIL-COMBAXONA 1MG VIAL

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: REMIFENTANIL INJECTION, POWDER, FOR SOLUTION PARENTERAL 1 mg
دسته بندی: بدون دسته بندی
شکل دارو:

تزریق, پودر, ترکیبی

نحوه مصرف:

وریدی

محدودیت برای شیردهی:

محدودیت شیردهی ندارد.

محدودیت بارداری: اطلاعاتی در رابطه با موارد مصرف در بارداری وجود ندارد.
مصرف دامپزشکی:

ندارد

بیماری های مرتبط

تزریق، پودر، ترکیبی رمیفنتانیل-کمبکسونا 1م گ ویال در درمان بیماری‌هایی مانند درد شدید، عملجرا، سانحه مغزی، میگرن، درمان دردهای سرطانی و تشنج استفاده می‌شود.
موارد مصرف

اين دارو به عنوان عامل كمكي براي القا و حفظ بي هوشي عمومي در اعمال جراحي و به عنوان عامل ضددرد در مراقبت‌ هاي بي هوشي و برای بي حسي‎ هاي موضعي و ناحيه ‌اي استفاده می-‌شود. | رمیفنتانیل-کمبکسونا یک داروی ضد درد قوی است که برای کنترل درد شدید و مزمن استفاده می شود. این دارو به عنوان یک آنالژزیک عمل می کند و معمولاً برای درمان درد پس از عمل جراحی، درد سرطانی و درد های شدید ناشی از آسیب های جسمی استفاده می شود. همچنین، رمیفنتانیل-کمبکسونا ممکن است در برخی از موارد دیگر مانند درد عصبی، درد عضلانی و درد ناشی از بیماری های مزمن مانند آرتریت روماتوئید و اسکلروز چندگانه نیز مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، همیشه باید دستورات پزشک را رعایت کرده و از این دارو به درستی استفاده کنید.

عوارض و هشدار ها

عوارض

قبل از مصرف تزریق، پودر، ترکیبی رمیفنتانیل-کمبکسونا 1م گ ویال باید به پزشک اطلاع داد که علائم یا بیماری‌های زیر وجود داشته باشد: آلرژی به داروهای مشابه، مشکل در تنفس، کبودی پوست، افسردگی و اختلال روانی، مشکل در کبد و کلیه، مشکلات قلبی و عروقی.

هشدارها

عوارض و هشدارهای ممکن از مصرف تزریق، پودر، ترکیبی رمیفنتانیل-کمبکسونا 1م گ ویال شامل افسردگی تنفسی، تنگی نفس، افزایش ضربان قلب، ترشح بزاق کم و خشک، آرتمی، بیشتر شدن درد قلبی و عروقی، تغییر در وضعیت روحی و روانی، اسهال، استفراغ و سرگیجه می‌تواند باشد.

تداخل دارویی

تزریق، پودر، ترکیبی رمیفنتانیل-کمبکسونا 1م گ ویال با داروهایی مانند کلروپرومازین، فلوکستین، سیبوترامین تداخل دارد.

نکات قابل توصیه

1- به دليل اثر كوتاه مدت دارو، طي 10-5 دقيقه بعد از انفوزيون وريدي هيچ اثر ضددردي باقي نمي ماند. براي تسكين درد بعد از عمل جراحي بايد از ضددرد ‌هاي ديگر استفاده نمود. 2- اين دارو بايد در لوله‎ وريدي نزديك به بدن بيمار تزريق گردد و بعد از اتمام تزريق، باقي مانده دارو در لوله وريدي بايد پاك سازي شود، زيرا تجويز تصادفي دارو (متعاقب تجويز مايعات و دارو‌ هاي ديگر) موجب تضعيف تنفس و سفتي عضلاني در ناحيه قفسه سينه می-‌شود. 3- از تزريق وريدي اين دارو همراه با خون بايد اجتناب شود، زيرا استراز‌ هاي غيراختصاصي در خون موجب خنثي شدن دارو مي گردند.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه