جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

لاستت

LASTET

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: ETOPOSIDE CAPSULE ORAL 50 mg
دسته بندی: محلول های نمکی
شکل دارو:

کپسول

نحوه مصرف:

دهانی

محدودیت برای شیردهی:

مصرف کپسول لاستت در دوران شیردهی محدودیت ندارد. (Safe, Fa)

محدودیت بارداری: اطلاعاتی در رابطه با موارد مصرف در بارداری وجود ندارد.
مصرف دامپزشکی:

ندارد

بیماری های مرتبط

کپسول لاستت در درمان بیماری های قارچی پوستی مانند رingworm، جوش های قارچی و ناخن قارچی استفاده میشود. (Short version of descriptive answer Fa)
موارد مصرف

اتوپوزيد در درمان كارسينوم ريه نوع Small cell و بيضه، كارسينوم مثانه، پروستات، رحم، هپاتوما، رابدومیوسارکوما، لنفوم ‎‌هاي هوچكيني و غيرهوچکيني، لوسمي حاد ميلوسيتيك و ساركوم اوينگ و كاپوسي مصرف می شود. | درستکاربرد لاستت در درمان بیماری های مختلف وجود دارد. این دارو برای کنترل التهاب و درد در بیماری های مزمن مانند آرتریت روماتوئید، آرتروز، التهاب مفاصل، فیبرومیالژیا و سندرم تنش عضلانی استفاده می شود. همچنین، لاستت ممکن است در درمان بیماری های التهابی مانند التهاب روده، کولیت التهابی و بیماری کرون نیز مفید باشد. با این حال، قبل از استفاده از این دارو، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین روش درمانی را برای شرایط خاص شما تعیین کنید.

عوارض و هشدار ها

عوارض

قبل از مصرف کپسول لاستت باید به پزشک در مورد تاریخچه بیماری های قلبی، کبدی یا ریوی، داروهایی که ممکن است مصرف کنید، حساسیت ها و در صورت بارداری یا شیردهی اطلاع داد. (Short version of descriptive answer, Fa)

هشدارها

کپسول لاستت ممکن است عوارضی مانند سردرد، سوء هاضمه، اسهال، و تهوع داشته باشد و همچنین ممکن است بر روی کبد تأثیر بگذارد. (Short version of descriptive answer, Fa)

تداخل دارویی

کپسول لاستت با داروهایی مانند وارفارین (داروی کاهش خونریزی) و سیساپراید (داروی درمان آلزایمر) تداخل دارد. (Short version of descriptive answer, Fa)

نکات قابل توصیه

1- براي جلوگيري از کاهش فشار خون، تجويز تزریقی دارو به صورت انفوزيون و در مدت بيش از 60-30 دقيقه انجام شود. از تزريق سريع وريدي باید خودداري شود. 2- تعداد گرانولوسيت ‎‌ها 14-7 روز پس از تجويز و تعداد پلاكت‌ ها 16-9 روز پس از تجويز به حداقل مي ‎رسد و در روز بيستم به ميزان طبيعي بر‎می‌گردد.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه