جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

فلوکونازول

FLUCONAZOLE

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: FLUCONAZOLE CAPSULE ORAL 200 mg
دسته بندی: ضد قارچ ها
شکل دارو:

کپسول

نحوه مصرف:

دهانی

محدودیت برای شیردهی:

مصرف کپسول فلوکونازول در دوران شیردهی مجاز است.

محدودیت بارداری: اطلاعاتی در رابطه با موارد مصرف در بارداری وجود ندارد.
مصرف دامپزشکی:

دارد

بیماری های مرتبط

کپسول فلوکونازول در درمان عفونت‌های قارچی مانند عفونتهای قارچی دستگاه تناسلی، عفونتهای قارچی قارچ سختی معده و روده، عفونتهای غشایی و انتخابی استفاده میشود.
موارد مصرف

فلوكونازول در درمان عفونت هاي قارچي د‌هان وحلق، مري، پوست،واژن و عفونت هاي سيستميك ناشي از كانديدياز، کوکسیدیوایدومایکوز و کریپتوکوکوز،براي پيشگيري از عود مننژيت كريپتوكوكي در بيماران مبتلا به ايدز و پيشگيري از بروز عفونت هاي قارچي در بيماران تحت درمان با پرتودرماني يا داروهای سیتوتوكسيك مصرف می شود. اين دارو ممكن است به عنوان جايگزين آمفوتريسين در درمان عفونت هاي كريپتوكوكي نيز مصرف شود. | فلوکونازول یک داروی ضد قارچ است که برای درمان بیماری های قارچی مختلف استفاده می شود. برخی از بیماری هایی که ممکن است با فلوکونازول درمان شوند عبارتند از: 1. عفونت های قارچی دستگاه تنفسی مانند کاندیدیازیس ریه و آسپرژیلوزیس. 2. عفونت های قارچی دستگاه گوارش مانند کاندیدیازیس مری و اسفنژیت. 3. عفونت های قارچی دستگاه ادراری مانند کاندیدیازیس مثانه و پروستات. 4. عفونت های قارچی پوست و ناخن مانند کاندیدیازیس پوست و تریکوفیتیاز. 5. عفونت های قارچی جنسی مانند کاندیدیازیس و تریکومونیاز. به هر حال، قبل از استفاده از فلوکونازول، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا دستورالعمل های دقیق درمان را دریافت کنید.

عوارض و هشدار ها

عوارض

قبل از مصرف کپسول فلوکونازول باید به پزشک خود در صورت مصرف هر نوع دارو قرصی، مکمل، گیاهی و همچنین اطلاع از بیماری‌های مزمن، حساسیت‌های دارویی، بارداری و شیردهی، اطلاع داد.

هشدارها

ممکن است عوارض شامل سردرد، حالت تهوع، اسهال، افزایش آنزیم‌های کبدی، حساسیت‌های پوستی، تغییر در طعم و بوی مواد غذایی و ضعف عمومی باشد.

تداخل دارویی

کپسول فلوکونازول با داروهای وارفارین، فنیتوئین، سیساپرایدون و آمیتریپتیلین تداخل دارد.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

دسترسی سریع

پزشکان مرتبط

حوزه های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه