جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

فلومازنیل-کومبکسونا

FLUMAZENIL-COMBAXONA

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: FLUMAZENIL INJECTION PARENTERAL 0.1 mg/1mL 5MILLILITER
دسته بندی: بدون دسته بندی
شکل دارو:

تزریق

نحوه مصرف:

وریدی

محدودیت برای شیردهی:

محدودیت شیردهی.

محدودیت بارداری: اطلاعاتی در رابطه با موارد مصرف در بارداری وجود ندارد.
مصرف دامپزشکی:

ندارد

بیماری های مرتبط

تزریق فلومازنیل-کومبکسونا در درمان بیماری‌های شامل اضطراب، نشانه‌های قبل و بعد از عمل جراحی، تیک‌های غیرارادی، سرفه کرونیک و سندرم بی قدرتی عضلات کاربرد دارد.
موارد مصرف

فلومازنيل به منظور رفع اثرات تسكين‎ بخش بنزوديازپين‎ ها در موارد ايجاد بي هوشي، مراقبت-‌هاي ويژه و كاربرد ‌هاي تشخيصي و درمان مسموميت با بنزوديازپين ‎‌ها به كار می‌ رود. | فلومازنیل-کومبکسونا یک داروی ضدانعقاد است که برای درمان بیمارانی که با داروهای ضدانعقاد مانند بنزودیازپین ها و زوپیکلون ها مسموم شده اند، استفاده می شود. این دارو به عنوان یک مهارکننده برگشت‌ناپذیر بر روی گیرنده های بنزودیازپین در سیستم عصبی مرکزی عمل می کند و اثرات ضدانعقاد را معکوس می کند.

عوارض و هشدار ها

عوارض

قبل از مصرف تزریق فلومازنیل-کومبکسونا، باید به پزشک در مورد تاریخچه بیماری‌های قلبی، کبدی، ریوی، دیابت، و مصرف داروهای دیگر، از جمله مصرف الکل، آگاهی داد.

هشدارها

بعضی از عوارض و هشدارهای تزریق فلومازنیل-کومبکسونا شامل افزایش خطر افت کمربند (به خصوص در افراد مسن)، افزایش خطر افت فشار خون، تنگی نفس، طپش قلب و تهوع است.

تداخل دارویی

تزریق فلومازنیل-کومبکسونا با داروهای مهارکننده است (مانند دیازپام و لیتیوم) و مواد زیروست گوسی مانند کلونیدین تداخل دارد.

نکات قابل توصیه

1- در طول درمان با اين دارو، بررسي نوار قلبي و علائم حياتي مانند فشار خون، ضربان قلب و تنفس توصيه می ‌شود. 2- بررسي هوشياري بيمار حداقل 2-1 ساعت پس از مصرف دارو ضروري است. 3- كنترل حملات تشنجي بايد قبل از مصرف اين دارو صورت گيرد، به ویژه اگر اين دارو براي برطرف كردن اثرات بنزوديازپين‎ ‌ها پس از مصرف مقادير زياد يا بلند مدت به منظور ايجاد تسكين مصرف شود.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه