جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

یدوکینول-جالینوس

IODOQUINOL-JALINOUS

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: IODOQUINOL TABLET ORAL 210 mg
دسته بندی: بدون دسته بندی
شکل دارو:

قرص

نحوه مصرف:

دهانی

محدودیت برای شیردهی:

مصرف قرص یدوکینول-جالینوس در دوران شیردهی محدودیت دارد.

محدودیت بارداری: اطلاعاتی در رابطه با موارد مصرف در بارداری وجود ندارد.
مصرف دامپزشکی:

ندارد

بیماری های مرتبط

قرص یدوکینول-جالینوس برای درمان بیماری هایی مانند افتراق تیروئیید، نودول های تیروئیدی، تیروئیدیت ها و هیپرتیروئیدیسم استفاده میشود.
موارد مصرف

يدوكينول به تنهايي در درمان آميبياز رود‌ه ‌اي در ناقلين بدون علامت كيست آميب و همراه با مترونيدازول در درمان آميبياز حاد مصرف می ‌شود. اين دارو همچنين به عنوان انتخاب دوم در درمان بالانتيدياز مصرف می ‌شود. | یدوکینول-جالینوس یدوکینول-جالینوس یک داروی ضد عفونی است که برای درمان برخی از عفونت های پوستی مانند عفونت های قارچی، باکتریایی و ویروسی استفاده می شود. این دارو معمولاً برای درمان عفونت های قارچی پوستی مانند قارچ پا، قارچ ناخن و قارچ تناسلی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین، ممکن است در برخی از موارد برای درمان عفونت های باکتریایی و ویروسی پوستی نیز تجویز شود. با این حال، قبل از استفاده از این دارو، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین روش درمانی را برای شرایط خاص خودتان تعیین کنید.

عوارض و هشدار ها

عوارض

قبل از مصرف قرص یدوکینول-جالینوس باید به پزشک اطلاع داده شود در صورت وجود بیماری های قلبی، کبدی، کلیوی، مشکلات تیروئید، حساسیت به داروهای مشابه یا در صورت مصرف همزمان سایر داروها.

هشدارها

عوارض قرص یدوکینول-جالینوس ممکن است شامل تهوع، استفراغ، اسهال، سردرد، آریتمی قلبی و در صورت مصرف طولانی مدت میتواند منجر به کمبود یون های پتاسیم و سدیم شود.

تداخل دارویی

قرص یدوکینول-جالینوس با داروهای ضد تیروئید، ضد رلکس مثانه، ضد تشنج، کلرپرومازین و گلوکوکورتیکوئیدها تداخل دارد.

نکات قابل توصیه

1- براي كاهش تحريك گوارشي بعد از غذا مصرف گردد. 2- در صورت بروز تاري ديد يا هرگونه اختلال بينایي بايد احتياط كرد. 3- در طول مصرف يدوكينول و تا 6 ماه بعد از درمان با اين دارو، ممكن است در پاسخ آزمون ‌هاي تيروئيد اختلال ديده شود. 4- درمان طولاني مدت با اين دارو توصيه نمی ‌شود.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه