جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

متیل دوپا 250

METHYLDOPA (SAJAD DAROU) 250MG TAB

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: METHYLDOPA TABLET ORAL 250 mg
دسته بندی: بدون دسته بندی
شکل دارو:

قرص

نحوه مصرف:

دهانی

محدودیت برای شیردهی:

محدودیت شیردهی

محدودیت بارداری: در این گروه از داروها، مطالعات و آزمایشاتی روی حیوانات باردار انجام گرفت و نتایج آن نشان از بی خطری دارو برای جنین بود اما این آزمایشات هنوز به صورت گسترده بر روی نوزاد انسان انجام نشده است و نظر قطعی درباره آن‌ها وجود ندارد.
مصرف دامپزشکی:

ندارد

بیماری های مرتبط

قرص متیل دوپا 250 در درمان بیماری هایی مانند التهاب مفاصل، آرتریت روماتوئید، آرتریت گوتی، آمیوئیدوز استفاده میشود.
موارد مصرف

متيل دوپا در کنترل پرفشاری خون همراه دارو هاي مدر مصرف می شود. | متیل دوپا 250 (Methylprednisolone) یک داروی کورتیکواستروئید است که در درمان بیماری های التهابی و ایمنی‌شناسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از بیماری هایی که متیل دوپا 250 برای درمان آنها استفاده می‌شود عبارتند از: 1. التهاب مفاصل روماتوئید: متیل دوپا 250 می‌تواند در کاهش التهاب و تسکین علائم این بیماری مؤثر باشد. 2. بیماری های التهابی روده: این دارو ممکن است در درمان بیماری هایی مانند کولیت التهابی و بیماری کرون مورد استفاده قرار گیرد. 3. بیماری های التهابی پوست: متیل دوپا 250 می‌تواند در درمان بیماری هایی مانند پسوریازیس و لوپوس اریتماتوس سیستمیک مفید باشد. 4. بیماری های التهابی تنفسی: این دارو ممکن است در درمان بیماری هایی مانند آسم و برونشیت مزمن مورد استفاده قرار گیرد. 5. بیماری های التهابی عروقی: متیل دوپا 250 می‌تواند در درمان بیماری هایی مانند آرتریت تمپورال و وازکولیت مفید باشد. مهم است که قبل از استفاده از هر دارویی، با پزشک خود مشورت کنید و دستورات و نکات مربوط به مصرف آن را به دقت دنبال کنید.

عوارض و هشدار ها

عوارض

قبل از مصرف قرص متیل دوپا 250 به پزشک اطلاع دهید در صورت وجود بیماری های قلبی، کلیوی، کبدی، دستگاه گوارشی، وجود عفونت، حساسیت به داروها و در صورت بارداری یا شیردهی.

هشدارها

قرص متیل دوپا 250 میتواند عوارضی نظیر سردرد، گیجی، تهوع و استفراغ، سؤالات روده ای، اختلالات خواب، افزایش خونریزی و زخم معده و گاهی اوقات عوارض جدی در کبد و کلیه نیز داشته باشد.

تداخل دارویی

قرص متیل دوپا 250 با داروهای ضدآلزایمر، ضدروانپریشی، ضدصرع، ضدافسردگی و مسکن ها تداخل دارد.

نکات قابل توصیه

1- اين دارو پرفشاری خون را درمان نمی کند، بلكه آن را كنترل مي ‌نمايد. لذا مصرف آن ممكن است به مدت طولاني ضروري باشد. 2- در صورت بروز تب به پزشك مراجعه شود. 3- براي به حداقل رساندن اثر تسكين‎بخشي متيل دوپا، هر گونه افزايش در مقدار مصرف دارو بايد در نوبت عصر انجام گيرد. 4- هنگام رانندگي يا كار با وسايلي كه نياز به هوشياري دارند، بايد احتياط نمود.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه