جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

مفنامیک اسید 250

MEFENAMIC ACID (ZAHRAVI) 250MG CAP

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: MEFENAMIC ACID CAPSULE ORAL 250 mg
دسته بندی: بدون دسته بندی
شکل دارو:

کپسول

نحوه مصرف:

دهانی

محدودیت برای شیردهی:

محدودیت شیردهی

محدودیت بارداری: در این گروه، مطالعاتی بر روی حیوانات باردار انجام شد که نشان از اثرات جانبی بر روی جنین را داشت اما این آزمایشات به صورت گسترده و کافی در مورد جنین انسان انجام نشده است. این گروه از داروها تنها زمانی برای مادران باردار تجویز می‌شوند که منافع آن‌ها از مضراتش بیشتر باشد.
مصرف دامپزشکی:

ندارد

بیماری های مرتبط

کپسول مفنامیک اسید 250 در درمان بیماری‌هایی مانند التهابات مفصلی، التهابات روده و کولیت التهابی، دردهای عضلانی و استخوانی، التهابات قاعدگی و دردهای نقرس استفاده میشود.
موارد مصرف

اين دارو در درمان درد‌هاي ملايم تا متوسط و قاعدگي دردناك به كار می ‌رود. | مفنامیک اسید یک داروی ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAID) است که برای درمان برخی از بیماری ها و حالات استفاده می شود. این دارو برای کاهش التهاب، درد و تب استفاده می شود. برخی از بیماری ها و حالاتی که ممکن است با مفنامیک اسید 250 درمان شوند عبارتند از: - التهاب مفاصل مانند آرتریت روماتوئید و آرتریت جوانان - دردهای عضلانی و استخوانی مانند آرتروز و فیبرومیالژیا - دردهای ناشی از التهابات دندانی و لثه - دردهای ناشی از آسیب های ورزشی مانند کشیدگی عضلات و آسیب های ورزشی مشابه - دردهای ناشی از دوران پریودی (دوران قاعدگی) در زنان - دردهای ناشی از التهابات مربوط به پروستات (پروستاتیت) - دردهای ناشی از التهابات مربوط به مجرای ادراری مانند سنگ کلیه و التهاب مجرای ادراری - دردهای ناشی از التهابات مربوط به روده ها مانند التهاب روده بزرگ (کولیت) و التهاب روده کوچک (ایلئیت) - دردهای ناشی از التهابات مربوط به پوست مانند آکنه و آفتاب سوختگی مهم است که قبل از استفاده از هر دارویی، با پزشک خود مشورت کنید و دستورات و نکات مربوط به مصرف آن را رعایت کنید.

عوارض و هشدار ها

عوارض

مواردی که باید به پزشک اطلاع داده شود قبل از مصرف کپسول مفنامیک اسید 250: حساسیت به داروها، بیماری‌های معده و روده، بیماری‌های قلبی و عروقی، بارداری و شیردهی، بیماری‌های کبدی و کلیوی، مصرف همزمان داروهای دیگر.

هشدارها

عوارض و هشدارهای ممکن از مصرف کپسول مفنامیک اسید 250: نفخ، سردرد، تهوع، استفراغ، اختلالات گوارشی، تغییر در تعداد سلول‌های خون سفید، عوارض پوستی، عوارض کلیوی و کبدی، خونریزی ناخواسته، آسیب به مخاط دستگاه گوارش.

تداخل دارویی

کپسول مفنامیک اسید 250 با داروهای آنتی‌استئوژنیک، آنتی‌کوآگولانت، آنتی‌ساکونیمتر، داروهای مهارکننده مجدد سروتونین، داروهای ضدپلاکت و داروهای سایر ضد التهابی غیر استروئیدی تداخل دارد.

نکات قابل توصیه

1- اين دارو نبايد بيش از 7 روز مصرف ‌ شود. 2- دارو بهتر است همراه با غذا مصرف شود تا تحريك گوارشي كاهش يابد. 3- در صورت مشاهده علائم شبه آنفولانزا (لرز، تب يا درد عضلاني) قبل يا همزمان با بثورات جلدي، بايد به پزشك مراجعه شود. 4- هرگونه خونريزي غيرعادي مانند استفراغ خوني و خون در ادرار و خون در مدفوع باید به پزشک گزارش شود.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه