جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

افلوکساسین 300

OFLOXACIN (CD) 300MG FC TAB

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: OFLOXACIN TABLET ORAL 300 mg
دسته بندی: بدون دسته بندی
شکل دارو:

قرص

نحوه مصرف:

دهانی

محدودیت برای شیردهی:

محدودیت شیردهی

محدودیت بارداری: در این گروه، مطالعاتی بر روی حیوانات باردار انجام شد که نشان از اثرات جانبی بر روی جنین را داشت اما این آزمایشات به صورت گسترده و کافی در مورد جنین انسان انجام نشده است. این گروه از داروها تنها زمانی برای مادران باردار تجویز می‌شوند که منافع آن‌ها از مضراتش بیشتر باشد.
مصرف دامپزشکی:

ندارد

بیماری های مرتبط

عفونت‌های گوارشی، عفونت‌های ادراری، عفونت‌های تنفسی، التهاب پروستات، عفونت‌های پوست و بافت نرم
موارد مصرف

این دارو برای درمان التهاب گوش خارجي، درمان التهاب حاد گوش میانی و مزمن، و درمان حمايتي اوتيت مديا مزمن مصرف می شود. | افلوکساسین 300 یک آنتی‌بیوتیک است که از گروه کینولون‌ها می‌باشد. این دارو برای درمان عفونت‌های باکتریایی مختلف استفاده می‌شود، از جمله: 1. عفونت‌های تنفسی مانند عفونت‌های برونشیت، عفونت‌های تنفسی بالایی (مانند سینوزیت و تونزیلیت) و عفونت‌های پنومونیا. 2. عفونت‌های ادراری مانند التهاب مجاری ادراری، التهاب کلیه و التهاب پروستات. 3. عفونت‌های پوستی و بافت نرم مانند زخم‌های عفونی، سلولیت و آبسه. 4. عفونت‌های استخوان و مفاصل مانند عفونت‌های استخوان و التهاب مفاصل. 5. عفونت‌های گوارشی مانند عفونت‌های روده و عفونت‌های معده و دوازده‌پوستان. 6. عفونت‌های تناسلی مانند التهاب رحم و عفونت‌های انتقال جنسی. مهم است که قبل از استفاده از این دارو، با پزشک خود مشورت کنید و دستورات و نکات مربوط به مصرف آن را به دقت دنبال کنید.

عوارض و هشدار ها

عوارض

بیماریهای قلبی، کبدی، کلیوی، عصبی، آلرژی به آنتی‌بیوتیک‌های فلوروکینولونی، بارداری یا شیردهی، درمانهای قبلی با آنتی‌بیوتیک‌های فلوروکینولونی

هشدارها

عوارض معمول شامل: معده‌درد، تهوع و استفراغ، اسهال و دلیریوم. عوارض نادر: آلرژی‌های جدی (آبریزش بینی، تورم صورت و لب و زبان)، عفونت قارچی (مخصوصاً در بیماران با سابقه آنتی‌بیوتیک فلوروکینولونی)

تداخل دارویی

تداخل‌های مهم شامل: آنتاکیدها، دیورتیک‌ها، ضدپارکینسونی‌ها، آنتی‌اکیدها، آنتی‌هیستامین‌ها، آنتی‌چوبزدکردها و ترکیبات آلومینیوم / فلزات غیر قابل جذب

نکات قابل توصیه

1. در صورت بروز علائم آلرژیک بلافاصله دارو را قطع كرده و به پزشك اطلاع دهيد. 2. ظرف قطره را به مدت 2-1 دقيقه قبل از مصرف در دست نگه داريد تا گرم شود، و از ايجاد گيجي به دليل سرماي محلول به هنگام چكاندن در گوش، جلوگيري گردد. پس از چكاندن قطره در گوش بيمار به مدت 5 دقيقه در حالت دراز كشيده باقي بماند.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه