جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

پانکراتین 525 م گ قرص

PANCREATIN TAB

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: PANCREATIN TABLET, DELAYED RELEASE ORAL 8000 [iU]
دسته بندی: بدون دسته بندی
شکل دارو:

قرص, آزادشونده با تاخیر

نحوه مصرف:

دهانی

محدودیت برای شیردهی:

مصرف قرص, آزادشونده با تاخیر پانکراتین 525 مگ هنگام شیردهی مجاز است.

محدودیت بارداری: اطلاعاتی در رابطه با موارد مصرف در بارداری وجود ندارد.
مصرف دامپزشکی:

ندارد

بیماری های مرتبط

قرص آزادشونده با تاخیر پانکراتین 525 مک در درمان بیماری های مانند بیماری کلیوی، کیستیک فیبروزیس، عفونت های تنفسی، بیماری های به ارث رسیده مرتبط با عملکرد پانکراس و نقص هضم غذایی استفاده میشود.
موارد مصرف

پانكراتين به عنوان مكمل آنزيم ‎‌هاي لوزالمعده براي هضم چربي ‎‌ها و پروتئین ها و كربوهيدرات ‎‌ها در التهاب مزمن لوزالمعده يا مجراي كلدوك و بعد از برداشت لوزالمعده كه منجر به ترشح ناقص آنزيم ‌هاي مربوطه می‌ گردد و درمان استئاتوره ناشي از برداشتن تمام يا قسمتي از معده و يا روده استفاده می ‌شود. | پانکراتین 525 میلی گرم قرص، یک مکمل غذایی است که شامل آنزیم های پانکراتیک مانند آمیلاز، پروتئاز و لیپاز است. این آنزیم ها به هضم مواد غذایی کمک می کنند و در درمان برخی بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از بیماری هایی که پانکراتین 525 میلی گرم قرص ممکن است در درمان آنها مفید باشد عبارتند از: 1. نارسایی پانکراس: در این بیماری، پانکراس نمی تواند کافی آنزیم های هضمی تولید کند. پانکراتین 525 میلی گرم قرص می تواند به تکمیل آنزیم های پانکراتیک کمک کند و در هضم مواد غذایی بهبود بخشد. 2. کیستیک فیبروز: این بیماری ژنتیکی باعث تولید آنزیم های پانکراتیک ناکافی می شود. پانکراتین 525 میلی گرم قرص می تواند به تکمیل آنزیم های کمبودی کمک کند و علائم مربوط به کیستیک فیبروز را کاهش دهد. 3. سندرم روده تحریک پذیر (IBS): در این بیماری، عملکرد روده ها به طور نرمال عمل نمی کند. پانکراتین 525 میلی گرم قرص می تواند به تسهیل هضم مواد غذایی و کاهش علائم مربوط به IBS کمک کند. 4. سندرم روده تحریک پذیر (IBD): این بیماری شامل بیماری کرون و کولیت التهابی است. پانکراتین 525 میلی گرم قرص می تواند به تسهیل هضم مواد غذایی و کاهش علائم مربوط به IBD کمک کند. مهم است که قبل از استفاده از هر نوع دارو یا مکمل غذایی، با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین روش درمانی را برای شرایط خاص

عوارض و هشدار ها

عوارض

به پزشک اطلاع دهید اگر تاریخ انقضای دارو منقضی شده است یا اگر از حساسیت به هر یک از مواد موجود در دارو مطلع هستید.

هشدارها

ممکن است عوارضی مانند اسهال، تحریک گوارش، تهوع و استفراغ، نفخ، آنورکسی و تنگی نفس را ایجاد کند

تداخل دارویی

قرص, آزادشونده با تاخیر پانکراتین 525 مگ با داروهای آنتاگونیست H2، آنتیبیوتیک تتراسایکلین، چندین رژیمهای اسیدیته و دیگر داروهایی که باعث تحریک معده میشوند، تداخل دارد.

نکات قابل توصیه

1- از جويدن قرص‌ ها بايد خودداري شود. 2- بعد از غذا مصرف شود. 3- در صورت بروز اسهال، درد شكم و ناراحتي‎‎‌ هاي ديگر گوارشي، باید به پزشك مراجعه گردد. 4- گرما يا غذاي داغ موجب غيرفعال شدن دارو می ‌گردد. 5- در بيماران مبتلا به اختلالات مری يا در بيماراني كه قرص را در حالت خوابيده مصرف می‌ کنند، براي كاهش احتمال باقيماندن قرص در مری، پس از مصرف قرص مقداري غذاي جامد مصرف شود.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه