جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

پرفنازین

PERPHENAZINE

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: PERPHENAZINE INJECTION PARENTERAL 5 mg/1mL
دسته بندی: ضد روان پریشی
شکل دارو:

تزریق

نحوه مصرف:

وریدی

محدودیت برای شیردهی:

محدودیت شیردهی

محدودیت بارداری: در این گروه، مطالعاتی بر روی حیوانات باردار انجام شد که نشان از اثرات جانبی بر روی جنین را داشت اما این آزمایشات به صورت گسترده و کافی در مورد جنین انسان انجام نشده است. این گروه از داروها تنها زمانی برای مادران باردار تجویز می‌شوند که منافع آن‌ها از مضراتش بیشتر باشد.
مصرف دامپزشکی:

ندارد

بیماری های مرتبط

تزریق پرفنازین در درمان بیماری هایی مانند اختلالات روانی، تشنج، تروما ناشی از عمل جراحی، تقییرات شدید در فشار خون و تقییرات مرتبط در آن شامل فشار خون بالا و فشار خون کم، علائم افسردگی اختلالات دو قطبی (عوارض منفی)، اختلال وسواسی، افسردگی بیماریهای عصبی (مثل پارکینسون و الزایمر) استفاده میشود.
موارد مصرف

پرفنازين در درمان اسكيزوفرني و حالات رواني، مانيا و درمان كمكي كوتاه مدت اضطراب شديد، تحريكات رواني-حركتي،‌ هيجان و تحريكات رفتاري شديد و ناگهاني، استفراغ و تهوع شديد به كار می رود.

عوارض و هشدار ها

عوارض

قبل از استفاده از تزریق پرفنازین باید به پزشک اطلاع داد که آیا دارای آلرژی به پرفنازین یا داروهای مشابه است، پزشک خود را در جراحی ها یا روزهایی که نیاز به بررسی های آزمایشگاهی دارید مطلع کنید و همچنین اطلاع دهید که در دوران بارداری، شیردهی یا نورس بودن هستید.

هشدارها

تزریق پرفنازین میتواند عوارضی مانند خواب آلودگی، خشکی دهان، تاری دید، افزایش چشم درد، افزایش ترشح مثانه، تنگی نفس و ضعف عضلانی داشته باشد.

تداخل دارویی

تزریق پرفنازین با داروهایی از جمله متوپرولول، پروپرانولول، هالوپریدول و کلوپرامین تداخل دارد.

نکات قابل توصیه

1- براي حصول اثرات درماني مطلوب، ممكن است چند هفته زمان مورد نیاز باشد. 2- ممکن است قطع تدريجي مصرف دارو لازم باشد. 3- هنگام رانندگي يا كار با ماشين آلاتي كه نياز به هوشياري دارند، بايد احتياط نمود. 4- هنگام ورزش در هواي گرم يا هنگام حمام آب گرم به علت احتمال بروز شوك حرارتي بايد احتياط نمود. 5- اين دارو ممكن است سبب بروز خشكي د‌هان شود. در صورت تداوم خشكي به مدت بيش از دو هفته، بايد به پزشك مراجعه نمود.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه