جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

نیکوتینل تی تی اس 30 پچ

NICOTINELL TTS 30 ER PATCH

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: NICOTINE PATCH, EXTENDED RELEASE TRANSDERMAL 21 mg
دسته بندی: بدون دسته بندی
شکل دارو:

چسبی, تمدید شده

نحوه مصرف:

برچسبی

محدودیت برای شیردهی:

مصرف چسبی تمدید شده نیکوتینل تی تی اس 30 پچ در دوران شیردهی ایمن است.

محدودیت بارداری: اطلاعاتی در رابطه با موارد مصرف در بارداری وجود ندارد.
مصرف دامپزشکی:

ندارد

بیماری های مرتبط

چسبی تمدید شده نیکوتینل تی تی اس 30 پچ در درمان بیماری‌های سیگاریزم (اعتیاد به سیگار) استفاده می‌شود.
موارد مصرف

نيكوتين به صورت قرص زيرزباني يا آدامس به عنوان عامل كمكي موقت براي افراد سيگاري كه قصد ترك دارند، استفاده می ‌شود. | پچ نیکوتینل تی تی اس 30 برای درمان اعتیاد به سیگار استفاده می‌شود. این پچ حاوی نیکوتین است که به طور مداوم از طریق پوست به بدن وارد می‌شود و به کاهش علائم جدی سیگاری مانند تشنگی سیگار، خشکی دهان، عصبانیت و افزایش وزن کمک می‌کند. این پچ به عنوان یک روش جایگزین برای سیگار استفاده می‌شود تا فرد بتواند تدریجاً از سیگار دست بکشد.

عوارض و هشدار ها

عوارض

قبل از مصرف چسبی تمدید شده نیکوتینل تی تی اس 30 پچ باید به پزشک اطلاع داد و همچنین در صورت داشتن بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا، چاقی فشاردار، دیابت و سایر مشکلات جسمی و روانی باید به او اطلاع داد.

هشدارها

عوارض و هشدارهای چسبی تمدید شده نیکوتینل تی تی اس 30 پچ شامل حساسیت‌های پوستی، تحریک پوست، خواب آلودگی، سردرد، سرگیجه، تغییر در طعم، سرفه، درد بند نفس، تشنج و ضربان قلب نامنظم می‌باشد.

تداخل دارویی

چسبی تمدید شده نیکوتینل تی تی اس 30 پچ با داروهایی مانند آمیودارون، لنوسپیرانون، پروپافنون، فلووکستامین، سرترالین، دزیپرامین و عصاره گریپ‌فروت تداخل دارد.

نکات قابل توصیه

1- جويدن آدامس بايد به طور متناوب (با فاصله حداقل یک ساعت) و آهسته انجام شود. بايد سعي شود تا طي 3-2 ماه مقدار دفعات استفاده از آدامس يا قرص زيرزباني را كاهش داده و مصرف آن را قطع كرد. 2- از مصرف نوشابه‎ هاي اسيدي مثل آب مركبات، قهوه، نوشابه‎ هاي گازدار،‌ چاي،‌ 15 دقيقه قبل يا در حين جويدن آدامس بايد خودداري شود. 3- طي درمان با فراورده‎ هاي نيكوتين، بايد از سيگار كشيدن خودداري شود. 4- از بلع آدامس ‌ها بايد خودداري نمود. 5- نبايد قرص‎ ‌هاي زيرزباني را جويد يا آن ها را خرد كرد.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه