جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

رانیتیدین-ناژو 150 م گ قرص

RANITIDINE-NAJO 150MG TAB

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: RANITIDINE TABLET ORAL 150 mg
دسته بندی: ضد تشنج
شکل دارو:

قرص

نحوه مصرف:

دهانی

محدودیت برای شیردهی:

مصرف قرص رانیتیدین-ناژو 150 میلی‌گرم قرص در دوران شیردهی مجاز است.

محدودیت بارداری: اطلاعاتی در رابطه با موارد مصرف در بارداری وجود ندارد.
مصرف دامپزشکی:

دارد

بیماری های مرتبط

قرص رانیتیدین-ناژو 150 میلی‌گرم قرص در درمان بیماری‌های زخم معده، زخم دوازدهه، ریفلاکس اسید معده به مری، بلغم معده، فرامری درس معده و گلودرد مزمن استفاده می‌شود.
موارد مصرف

رانيتيدين در درمان كوتاه مدت زخم ‌هاي فعال دوازدهه يا زخم‌ هاي فعال و خوش خيم معده، برگشت محتويات معده به مري، پیشگیری از ایجاد زخم معده یا دوازدهه مصرف می شود. | رانیتیدین-ناژو 150 میلی‌گرم قرص، یک داروی ضد اسید معده است که برای درمان برخی از بیماری‌ها و شرایط زیر استفاده می‌شود: 1. زخم معده و دوازده‌پوستی: رانیتیدین-ناژو می‌تواند به عنوان درمان اولیه یا پیشگیری از تجدیدزخم در این مناطق معده و دوازده‌پوستی استفاده شود. 2. برآوردن علائم اسیدیته معده: این دارو می‌تواند در کاهش علائم مرتبط با اسیدیته معده مانند سوزش معده، درد معده و عسره هضمی مؤثر باشد. 3. برخی از بیماری‌های مربوط به اسیدیته معده: رانیتیدین-ناژو ممکن است در درمان بیماری‌هایی مانند رفلاکس معده-مری، آسیدوز معده و آلودگی با باکتری هلیکوباکتر پیلوری مفید باشد. 4. کنترل علائم مرتبط با آنتاکیدانها: این دارو می‌تواند در کاهش علائم مرتبط با مصرف آنتاکیدانها مانند درد معده و سوزش معده مؤثر باشد. همچنین، قبل از استفاده از این دارو، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و دستورات و مقدار مصرف را به دقت دنبال کنید.

عوارض و هشدار ها

عوارض

پیش از مصرف قرص رانیتیدین-ناژو 150 میلی‌گرم قرص، باید به پزشک در مورد بیماری‌های مزمن، مصرف سایر داروها، تاریخچه حساسیت و بارداری و شیردهی اطلاع داد.

هشدارها

قرص رانیتیدین-ناژو 150 میلی‌گرم قرص ممکن است عوارضی نظیر سردرد، گیجی، خستگی، تهوع و استفراغ، دل درد و اختلالات گوارشی از جمله اسهال و کاهش اشتها داشته باشد.

تداخل دارویی

قرص رانیتیدین-ناژو 150 میلی‌گرم قرص با داروهای زیر تداخل دارد:

نکات قابل توصیه

كشيدن سيگار موجب كاهش اثر اين دارو می‌ شود.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه