جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

پروپرانولول 10

PROPRANOLOL 10MG TAB

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: PROPRANOLOL HYDROCHLORIDE TABLET ORAL 10 mg
دسته بندی: بدون دسته بندی
شکل دارو:

قرص

نحوه مصرف:

دهانی

محدودیت برای شیردهی:

مصرف قرص پروپرانولول 10 در دوران شیردهی مجاز است.

محدودیت بارداری: اطلاعاتی در رابطه با موارد مصرف در بارداری وجود ندارد.
مصرف دامپزشکی:

ندارد

بیماری های مرتبط

قرص پروپرانولول 10 در درمان بیماری‌هایی مانند فشار خون بالا، آریتمی قلبی، انگینا صدری، میگرن، ترمیم کننده حملات روحی و گرفتاری مزمن صدمه مغزی استفاده می‌شود.
موارد مصرف

پروپرانولول در درمان آنژين صدري مزمن، پيشگيري ودرمان آريتمي قلبي، كنترل زیادی فشار خون، درمان كارديوميوپاتي هايپرتروفيك و پيشگيري از انفاركتوس مجدد ميوكارد، درمان كمكي فئوكروموسيتوما و پيشگيري از سردرد‌هاي عروقي مصرف می شود. | پروپرانولول 10 یک داروی بتابلاکر است که برای درمان برخی از بیماری ها استفاده می شود. این دارو برای درمان شرایط زیر ممکن است تجویز شود: 1. فشار خون بالا (هایپرتانسیون): پروپرانولول 10 می تواند برای کاهش فشار خون بالا استفاده شود. 2. آریتمی قلبی: این دارو ممکن است برای کنترل آریتمی های قلبی مانند تاکی‌کاردی، فیبریلاسیون آتریال و آریتمی های ورزشی تجویز شود. 3. آنژین صدری: پروپرانولول 10 می تواند برای کاهش علائم آنژین صدری (درد قفسه سینه) استفاده شود. 4. میگرن: این دارو ممکن است برای کاهش تعداد و شدت حملات میگرن تجویز شود. 5. ترمیم اختلالات تیروئید: پروپرانولول 10 می تواند برای کنترل علائم افزایش فعالیت تیروئید (هیپرتیروئیدیسم) استفاده شود. همچنین، پروپرانولول 10 ممکن است در برخی از موارد دیگر نیز تجویز شود. برای استفاده از این دارو، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین روش درمانی برای شما تعیین شود.

عوارض و هشدار ها

عوارض

قبل از مصرف قرص پروپرانولول 10 باید به پزشک اطلاع دهید اگر به عوارضی مانند بیماری‌های ریه، کبد یا فشار خون عادی دچار هستید.

هشدارها

عوارض قرص پروپرانولول 10 می‌تواند شامل خستگی، سردرد، افت فشارخون، اختلال خواب، تپش قلب، مشکلات گوارشی مانند نفخ و اسهال، افت جنسی در مردان و خشکی دهان باشد.

تداخل دارویی

قرص پروپرانولول 10 با داروهای کلسیم کانال بلوکرهای، انسولین و دی‌گوکسین تداخل دارد.

نکات قابل توصیه

1- اين دارو، زیادی فشار خون را درمان نمی کند، بلكه آن را كنترل مي نمايد. لذا مصرف اين دارو ممكن است تا مدت طولانی ضروري باشد. 2- دربيماران مبتلا به ديابت، بامصرف اين دارو علائم کاهش قندخون ممكن است پوشانده شود. 3- به علت احتمال بروز سرگيجه، خواب آلودگي و منگي، هنگام رانندگي يا كار با وسايلي كه نياز به هوشياري دارند، بايد احتياط نمود.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه