جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

مترونیدازول 250م گ قرص

METRONIDAZOLE 250MG TAB

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: METRONIDAZOLE TABLET ORAL 250 mg
دسته بندی: آنتی بیوتیک ها
شکل دارو:

قرص

نحوه مصرف:

دهانی

محدودیت برای شیردهی:

safe

محدودیت بارداری: در این گروه از داروها، مطالعات و آزمایشاتی روی حیوانات باردار انجام گرفت و نتایج آن نشان از بی خطری دارو برای جنین بود اما این آزمایشات هنوز به صورت گسترده بر روی نوزاد انسان انجام نشده است و نظر قطعی درباره آن‌ها وجود ندارد.
مصرف دامپزشکی:

دارد

بیماری های مرتبط

بیماری التهابی لگن کولیت سودوممبران( کولیت غشای کاذب) آسپیراسیون ریوی آبسه ریه التهاب لثه عفونت ژیاردیازیس تریکومونیازیس عفونت هلیکوباکتر پیلوری
موارد مصرف

مترونيدازول در درمان عفونت هاي بي هوازي (ازجمله عفونت هاي دندان)، ريشه‎كني هليكوباكترپيلوري و عفونت هاي تك ياخته اي، درمان واژينیت باكتريايي و آکنه مصرف می شود.

عوارض و هشدار ها

عوارض

درصورت وجود نارسایی كبد و آنسفالوپاتي كبدي با احتياط فراوان مصرف شود.

هشدارها

درصورت وجود نارسایی كبد و آنسفالوپاتي كبدي با احتياط فراوان مصرف شود.

تداخل دارویی

مترونیدازول با وارفارین، فنی توئین، فنوباربیتال و فلوئورواوراسیل تداخل دارد. واكنش شبه دی‎سولفیرام با مصرف همزمان مترونیدازول و الكل ممكن است بروز كند.

نکات قابل توصیه

1- درصورت بروز تحريك گوارشي، مترونيدازول را مي توان با غذا مصرف كرد. 2- مترونيدازول تزريقي فقط به صورت انفوزيون آهسته وريدي مصرف می شود. 3- درصورت مصرف شكل واژينال اين دارو در درمان تريكوموناز، استفاده از كاندوم به منظور پيشگيري از بروز مجدد عفونت ضروري است. ممكن است به طور همزمان مردان نيز به مصرف اين دارو نياز داشته باشند. 4- توصیه می شود طی مصرف شكل واژينال اين دارو از مقاربت جنسي خودداري شود. 5- مصرف ژل واژینال مترونیدازول در بارداری توصیه نمی شود.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه