جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

استاپارکین

STAPARKIN

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: LEVODOPA / CARBIDOPA / ENTACAPONE TABLET ORAL 100 mg/25 mg/200 mg
شکل دارو:

قرص

نحوه مصرف:

دهانی

محدودیت برای شیردهی:

contraindicated

محدودیت بارداری: در این گروه، مطالعاتی بر روی حیوانات باردار انجام شد که نشان از اثرات جانبی بر روی جنین را داشت اما این آزمایشات به صورت گسترده و کافی در مورد جنین انسان انجام نشده است. این گروه از داروها تنها زمانی برای مادران باردار تجویز می‌شوند که منافع آن‌ها از مضراتش بیشتر باشد.
مصرف دامپزشکی:

ندارد

بیماری های مرتبط

پارکینسون
موارد مصرف

ین دارو در درمان علائم بیماری پارکینسون ایدیوپاتیک به ویژه در صوررت بروز علائم Wearing-off به كار می ‎رود.

عوارض و هشدار ها

عوارض

این دارو در موارد سکته قلبی یا سابقه آن همراه با آریتمی قلبی، گلوکوم با زاویه باز، زخم‎-های گوارشی، سایکوز یا سابقه آن، نارسایی کبد یا کلیه و بیماری ‎های شدید ریوی باید با احتیاط فراوان تجویز شود.

هشدارها

این دارو در موارد سکته قلبی یا سابقه آن همراه با آریتمی قلبی، گلوکوم با زاویه باز، زخم‎-های گوارشی، سایکوز یا سابقه آن، نارسایی کبد یا کلیه و بیماری ‎های شدید ریوی باید با احتیاط فراوان تجویز شود.

تداخل دارویی

مصرف این دارو با متیل دوپا، آپومورفین، دوبوتامین، دوپامین، اپی‎ نفرین، ایزوپرترنول و نوراپی نفرین ممکن است منجر به افزایش غلظت پلاسمایی دارو های فوق وافزایش احتمال بروز تاکی کاردی، آریتمی قلبی و تغییر شدید فشار خون شود. مصرف همزمان این دارو با دارو های غیرانتخابی مهارکننده مونوآمین اکسیداز از جمله ترانیل سیپرامین و فنلزین ممکن است منجر به بروز عوارض خطرناک شود. فنی ‎توئین ممکن است جلوی اثرات درمانی این دارو را بگیرد. مصرف همزمان هالوپریدول، فنوتیازین ‎ها، متوکلوپرامید و ریسپیریدون با این دارو ممکن است اثرات درمانی لوودوپا را کاهش دهد.

نکات قابل توصیه

1- در هیچ نوبت مصرف دارو، بیش از یک قرص مصرف نشود. 2- به دلیل احتمال بروز گیجی، تهوع و سنکوپ، هنگام برخاستن ناگهانی از حالت خوابیده یا نشسته باید احتیاط نمود. 3- به دلیل احتمال بروز خواب آلودگی، در رانندگی یا انجام کار هایی که نیاز به هوشیاری و دقت دارند، باید احتیاط نمود. 4- گاهی قبل از زمان مقدار مصرف بعدی علائم بیماری پارکینسون افزایش می ‎یابد (Wearing-off). در صورت بروز چنین حالتی ممکن است تنظیم مقدار مصرف دارو لازم باشد.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

دسترسی سریع

پزشکان مرتبط

حوزه های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه