جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

ZYLORIC 300 MG TAB

ZYLORIC 300 MG TAB

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: ALLOPURINOL TABLET ORAL 300 mg
دسته بندی: بدون دسته بندی
شکل دارو:

قرص

نحوه مصرف:

دهانی

محدودیت برای شیردهی:

ندارد

محدودیت بارداری:
مصرف دامپزشکی:

ندارد

موارد مصرف

آلوپورينول براي پيشگيري از نقرس و سنگ‎ هاي كليوي و پیشگیری از هایپراوریسمی وابسته به شیمی درمانی سرطان تجويز می ‌شود.

عوارض و هشدار ها

عوارض

1- درمان با آلوپورينول هنگامي شروع می ‌شود كه حمله حاد نقرسي خاتمه يافته است. 2- در نارسايي كبد و كليه باید با احتياط فراوان مصرف شود.

هشدارها

1- درمان با آلوپورينول هنگامي شروع می ‌شود كه حمله حاد نقرسي خاتمه يافته است. 2- در نارسايي كبد و كليه باید با احتياط فراوان مصرف شود.

تداخل دارویی

در مصرف همزمان این دارو با كاپتوپریل، خطر مسمومیت با كاپتوپریل به ویژه در صورت نارسایی كلیه، افزایش می ‎یابد. اثر وارفارین و نیز غلظت پلاسمایی سیكلوسپورین در صورت مصرف همزمان با دارو، ممكن است افزایش ‎ یابد. مصرف همزمان آلوپورینول با آزاتیوپرین و مركاپتوپورین، موجب افزایش اثرات و سمیت این داروها می ‌گردد.

نکات قابل توصیه

1- در صورت بروز بثورات جلدي، مصرف دارو باید قطع شود. در صورت لزوم مي توان مصرف دارو را دوباره شروع كرد. در صورت بروز مجدد دارو بثورات جلدي مصرف دارو باید قطع شود. 2- تا حداقل 1 ماه پس از تصحيح زيادي اسيد اوريك خون، بايد كلشيسين يا NSAIDs (به غير از اسید استیل ساليسيليك و ساليسيلات‎‌ ها) براي پيشگيري از حملات آرتريتي تجويز شوند. 3- در طول مصرف اين دارو بايد مايعات به ميزان كافي (2 ليتر در روز) مصرف شود. 4- در بيماران سرطاني در صورتي كه مصرف آلوپورينول مورد نیاز باشد، بايد قبل از تجويز داروي ضدسرطان، مصرف آلوپورينول آغاز شود. 5- در صورت مصرف همزمان آلوپورينول با مركاپتوپورين يا آزاتيوپرين، توصيه می ‌شود كه مقدار مصرف آزاتيوپرين و مركاپتوپورين به یک سوم تا یک چهارم مقدار مصرف معمول كاهش داده شود.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه