جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

پامیدرونات ماین فارما 90م گ آمپول

PAMIDRONATE (MAYNE PHARMA) 90MG AMP

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: PAMIDRONATE DISODIUM INJECTION, SOLUTION, CONCENTRATE PARENTERAL 9 mg/1mL 10MILLILITER
دسته بندی: بدون دسته بندی
شکل دارو:

تزریق, ترکیبی, متمرکز

نحوه مصرف:

وریدی

محدودیت برای شیردهی:

safe

محدودیت بارداری: اطلاعاتی در رابطه با موارد مصرف در بارداری وجود ندارد.
مصرف دامپزشکی:

ندارد

بیماری های مرتبط

درمان بیماری متاستازیتیک، بیماری کاهش میزان کلسیم خونی، هیپرکلسیمی (ارتفاع سطح کلسیم خون)، بیماری همولیتیک مزمن نوعی بیماری کبد مانند پرتونوز، درمان عوارض استئوپروزیس (کاهش چگالی استخوان به علت کاهش تحریک بافت سازی استخوان) استفاده می‌شود.
موارد مصرف

پاميدرونات در درمان زيادي متوسط تا شديد کلسيم خون همراه با بدخيمي (با يا بدون متاستازهاي استخواني)، درمان بيماري پاژه استخوان، درمان ضايعات استئوليتيك و درد استخوان در مولتيپل ميلوما يا متاستازهاي استخواني همراه با سرطان سينه استفاده مي ‌شود. | پامیدرونات ماین فارما 90م گ آمپول یک داروی ضد استئوپوروز (ضعف استخوان) است که برای درمان بیماران با استئوپوروز شدید، به ویژه در زنان پس از یائسگی و در مردان با ریسک بالای شکستگی استخوان استفاده می شود. همچنین، این دارو ممکن است در برخی موارد دیگری نیز تجویز شود، اما همیشه باید توسط پزشک تجویز شود و دستورات و نکات مربوط به مصرف آن را رعایت کنید.

عوارض و هشدار ها

عوارض

در صورت داشتن مشکلات کلیوی، سابقه عفونت دهان و دندان، بیماری های قلبی، کبدی، تنفسی و یا سابقه حساسیت به داروها باید به پزشک اطلاع داد.

هشدارها

ممکن است عوارض آن شامل سرفه، تهوع، استفراغ، درد عضلانی، تهوع و استفراغ پس از مصرف، و التهاب خفیف و یا ورم در محل تزریق باشد.

تداخل دارویی

تزریق، ترکیبی، متمرکز پامیدرونات ماین فارما 90م گ آمپول با داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAIDs) و فوروسماید تداخل دارد.

نکات قابل توصیه

1- به بيمار توصيه شود كه رژيم غذايي خود را تنظيم نموده، فعاليت خود را محدود كرده و در صورت بروز تهوع و استفراغ، از داروهاي ضدتهوع استفاده نمايد. 2- تب از عوارض جانبي شايع دارو مي ‌باشد كه معمولاً خود به خود برطرف مي ‌شود. 3- در صورت بروز احساس سوزش، بي‌ حسي، درد معده، تب، تحريك يا درد در محل تزريق، خستگي، ادم، تهوع، بي ‌اشتهايي، اسهال، يبوست، استفراغ، بي‌ خوابي،‌ التهاب دهان، اشكال در تنفس، درد عضلات، خواب آلودگي و اشكال در دفع ادرار فوراً بايد به پزشک مراجعه نمود. 4- در موارد بيماري پاژه يا ضايعات استئوليتيك مولتيپل ميلوما، بيمار بايد در حد كافي مايعات دريافت نمايد.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه