جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

ایبوپروفن

IBUPROFEN

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: IBUPROFEN GEL TOPICAL 5 % 60GRAM
دسته بندی: ضد التهاب
شکل دارو:

ژل

نحوه مصرف:

موضعی

محدودیت برای شیردهی:

safe

محدودیت بارداری: در این گروه، مطالعاتی بر روی حیوانات باردار انجام شد که نشان از اثرات جانبی بر روی جنین را داشت اما این آزمایشات به صورت گسترده و کافی در مورد جنین انسان انجام نشده است. این گروه از داروها تنها زمانی برای مادران باردار تجویز می‌شوند که منافع آن‌ها از مضراتش بیشتر باشد.
مصرف دامپزشکی:

ندارد

بیماری های مرتبط

تب قاعدگی دردناک (دیس منوره) آرتروز استئوآرتریت درد دندان سر درد سنگ کلیه روماتیسم مفصلی نوجوانان (آرتریت روماتوئید) پریکاردیت
موارد مصرف

ايبوپروفن در تسكين درد و التهاب روماتيسمي، انواع آرتريت (شامل آرتريت جوانان) و ديگر اختلالات عضلاني–اسكلتي، قاعدگي دردناك، درد‌هاي بعد از عمل جراحي، تب مصرف می‌ گردد.

عوارض و هشدار ها

عوارض

در بيماران مبتلا به نارسایی كبد يا كليه، بيماري هاي گوارشي مانند زخم گوارشي، نارسايي قلبي، پرفشاری خون و اختلالات انعقادی با احتياط فراوان مصرف شود.

هشدارها

در بيماران مبتلا به نارسایی كبد يا كليه، بيماري هاي گوارشي مانند زخم گوارشي، نارسايي قلبي، پرفشاری خون و اختلالات انعقادی با احتياط فراوان مصرف شود.

تداخل دارویی

در مصرف همزمان با آنتی اسیدها احتمال كاهش جذب دارو وجود دارد. مصرف ایبوپروفن به -همراه مهاركننده ‎‌های آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE)، سبب معكوس نمودن اثر ضدفشار خون آن ها گردیده و نیز خطر نارسایی كلیه و افزایش پتاسیم خون احتمالاً افزایش می ‎یابد. اثرات كاهنده فشار خون مدرها در صورت مصرف همزمان با این دارو ممكن است كاهش یابد. اثر انسولین و دارو‌های پایین آورنده قندخون سولفونیل اوره، احتمالاً‌ به وسیله این دارو افزایش می‎ یابد. مصرف همزمان با سیكلوسپورین خطر سمیت كلیوی را افزایش می‌ دهد. دفع لیتیم و احتمالاً متوتركسات توسط ایبوپروفن كاهش یافته و سمیت آن ها افزایش می‎ یابد. مهار تجمع پلاكت توسط این دارو در زخم و خونریزی گوارشی در بیماران تحت درمان با دارو‌های ضدانعقاد یا ترومبولیتیك، ممكن است خطرناك باشد. مصرف همزمان این دارو با آسپیرین توصیه نمی-‌شود. مصرف همزمان اسید والپروئیك با این دارو خطر بروز خونریزی را به دلیل تداخل در عملكرد پلاكت ‎‌ها افزایش می ‌دهد.

نکات قابل توصیه

1- احتمال بروز تنبلي چشم (آمبليوپاتی) وجود دارد. 2- در صورت مصرف اين دارو در درمان آرتريت، دوره درمان با اين دارو بايد كامل شود. جهت دستيابي به پاسخ مطلوب، ممكن است حداقل 2 هفته زمان نياز باشد. 3- در صورت مشاهده علائم شبه آنفولانزا (لرز، تب يا درد عضلاني) قبل يا همزمان با بثورات جلدي، بايد به پزشك مراجعه شود. 4- هر گونه خونريزي غيرعادي مانند استفراغ خوني، خون در ادرار و خون در مدفوع باید گزارش شود. 5- در تجویز داخل وریدی، رساندن مایعات لازم به فرد قبل از شروع درمان الزامی است.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

DEPO-MEDROL 40MG/ML AMP
طریقه مصرف : وریدی
Paracetamol B.Braun 10mg/ml
طریقه مصرف : وریدی
Shide Dolme
طریقه مصرف : دهانی
SOLU MEDROL 500 MG VIAL
طریقه مصرف : وریدی
آپوتل
طریقه مصرف : وریدی
آفی روفن
طریقه مصرف : موضعی

دسترسی سریع

پزشکان مرتبط

حوزه های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه