جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

ونلاکسین

VENLAXIN

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: VENLAFAXINE TABLET ORAL 37.5 mg
دسته بندی: ضد افسردگی
شکل دارو:

قرص

نحوه مصرف:

دهانی

محدودیت برای شیردهی:

قرص ونلاکسین در دوران شیردهی محدودیت دارد.

محدودیت بارداری: اطلاعاتی در رابطه با موارد مصرف در بارداری وجود ندارد.
مصرف دامپزشکی:

دارد

بیماری های مرتبط

قرص ونلاکسین به عنوان درمان انواع بیماری ها مانند خونریزی های گوارشی ناشی از زخم معده و دوازدهه، جوش ها و لکه های چروکی پوست، پیشگیری از سکته قلبی و خونریزی های ناشی از سکته نقش مهمی دارد.
موارد مصرف

این دارو در درمان افسردگی شدید و اضطراب جنرالیزه به کار می رود. | ونلاکسین یک داروی ضد اضطراب و ضد افسردگی است که در درمان برخی از بیماری ها و اختلالات روانی استفاده می شود. این دارو به عنوان یک مهارکننده بازجذب سروتونین عمل می کند و بهبود وضعیت روحی و عاطفی فرد را تسهیل می کند. ونلاکسین به طور عمده برای درمان افسردگی مصرف می شود، اما ممکن است در درمان اختلالات اضطرابی نیز مورد استفاده قرار گیرد. همچنین، این دارو ممکن است در درمان برخی از اختلالات خواب مانند بی اختیاری ادرار و بی اختیاری مدفوع نیز مفید باشد. با این حال، قبل از مصرف ونلاکسین، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین روش درمانی را برای شرایط خاص شما تعیین کنید.

عوارض و هشدار ها

عوارض

پیش از مصرف قرص ونلاکسین باید به پزشک اطلاع داده شود اگر شما دارای بیماری کبدی هستید، دچار آسم یا حساسیت به آسپرین هستید، داروی دیگری که برای شما تجویز شده است مصرف میکنید یا در حالت بارداری یا شیردهی هستید.

هشدارها

قرص ونلاکسین ممکن است عوارضی نظیر خونریزی غیرمعمول، بزرگ شدن لکه لکه های قهوه ای رنگ روی پوست، سردرد شدید، قاعدگی شدید و عوارض گوارشی نظیر تهوع و استفراغ داشته باشد.

تداخل دارویی

قرص ونلاکسین با داروهای ضد انعقاد دیگر مانند وارفارین تداخل دارد.

نکات قابل توصیه

1- برای حصول به اثر درمانی مطلوب، ممکن است 4 هفته یا بیشتر زمان مورد نیاز باشد. 2- در صورت بروز عوارض گوارشی می‎توان دارو را همراه غذا مصرف کرد. 3- قطع مصرف دارو باید به تدریج و با نظر پزشک انجام شود. 4- به دلیل احتمال بروز سرگیجه، هنگام برخاستن از حالت خوابیده یا نشسته باید احتیاط نمود. 5- به دلیل اختلالات بینایی، خواب آلودگی، در صورت رانندگی یا انجام کار هایی که نیاز به هوشیاری و دقت دارند باید احتیاط کرد. 6- به دلیل افزایش خطر اقدام به خودکشی، به ویژه در اوایل درمان با این دارو، بستگان و افرادی که از بیمار نگهداری می‎کنند، باید هر گونه تغییر مشکوک در رفتار بیمار و وخیم شدن وضعیت افسردگی او را به پزشک اطلاع دهند. 10- در صورت بروز هر گونه واکنش آلرژیک مانند بثورات جلدی یا کهیر، باید مراتب فوراً به اطلاع پزشک رسانده شود. ‎

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه