جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

سدیم کلراید

SODIUM CHLORIDE

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: SODIUM CHLORIDE SOLUTION IRRIGATION 0.9 % 1000MILLILITER
دسته بندی: محلول های نمکی
شکل دارو:

ترکیبی

نحوه مصرف:

محلول

محدودیت برای شیردهی:

محدودیت شیردهی

محدودیت بارداری: اطلاعاتی در رابطه با موارد مصرف در بارداری وجود ندارد.
مصرف دامپزشکی:

دارد

بیماری های مرتبط

در درمان بیماری هایی مانند کاهش حجم خون، بیماری های دستگاه گوارش، اختلالات الکترولیتی، نارسائی قلبی و کلیوی، عفونت های شدید، بروز استفراغ، اسهال، نفخ شدید و عمل جراحی استفاده می‌شود.
موارد مصرف

اين محلول براي شستشوي حفرات بدن، بافت ‌ها يا زخم‌ ها، كاتتر قرار داده شده در مسير راه و لوله ‎‌هاي درناژ در جراحي مصـرف می ‌شـود | سدیم کلراید یک نوع نمک است که به عنوان یک محلول وریدی استفاده می‌شود. این محلول در درمان برخی از بیماری‌ها و شرایط زیر استفاده می‌شود: 1. دیفیسیت سدیم: سدیم کلراید به عنوان یک جایگزین برای سدیم که در بدن کم است، استفاده می‌شود. 2. خونریزی: در برخی موارد خونریزی شدید، سدیم کلراید به عنوان یک محلول وریدی جهت جبران حجم خون استفاده می‌شود. 3. ترشحات معده و روده: سدیم کلراید ممکن است در درمان ترشحات معده و روده بیش از حد، مانند در موارد اسهال شدید، استفاده شود. 4. شوک: در موارد شوک و کاهش حجم خون، سدیم کلراید به عنوان یک محلول وریدی استفاده می‌شود. 5. بیماری‌های کلیوی: در برخی موارد بیماری‌های کلیوی که با کاهش سطح سدیم در بدن همراه است، سدیم کلراید به عنوان یک جایگزین سدیم استفاده می‌شود. مهم است که قبل از استفاده از سدیم کلراید، با پزشک خود مشورت کنید و دستورات و راهنمایی‌های او را دقیقاً دنبال کنید.

عوارض و هشدار ها

عوارض

قبل از مصرف ترکیبی سدیم کلراید باید به پزشک درباره تاریخچه بیماری های قلبی، کلیوی، تیروئیدی، عفونی، دیابت، و همچنین مصرف همزمان داروها، مکمل ها و موارد دیگری که در حال استفاده از آن هستید اطلاع دهید.

هشدارها

ترکیبی سدیم کلراید ممکن است باعث عوارضی مانند افزایش سطح پتاسیم خون، سیاهی ممکن البته نداشته باشد؛ نفخ، تهوع و استفراغ، دیسهیدراتاسیون، آلرژی و واکنش‌های حساسیتی شود.

تداخل دارویی

ترکیبی سدیم کلراید با برخی داروها مانند دیگوکسین، دیوریتیک‌ها، داروهای مسدودکننده بتا، کورتیکواستروئیدها و آمفوتریسین B تداخل دارد.

نکات قابل توصیه

از تزريق اين محلول شستشو دهنده بايد خودداري شود.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه