جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

راه جدید و امیدوارکننده برای مبارزه با سرطان پروستات

مبارزه با سرطان پروستات
تاریخ بروزرسانی : ۰۷ بهمن

سالانه بیش از 65 هزار مرد در آلمان به سرطان پروستات مبتلا می شوند. 12 هزار نفر از آنها به شکل مقاوم در برابر درمان مبتلا می شوند که در نهایت به مرگ ختم می شود.

اکنون تیمی از محققان دانشکده پزشکی دانشگاه فرایبورگ ماده فعالی را تولید کرده اند که ممکن است در آینده گزینه درمانی جدیدی باشد. این ماده که با نام KMI169 شناخته می‌شود، آنزیمی را هدف قرار می‌دهد که نقش مهمی در ایجاد سرطان پروستات دارد. این مهارکننده در میان سایر سلول‌های سرطانی که به درمان‌های مرسوم مقاوم بودند، پتانسیل عظیمی را نشان داد.

پروفسور رولاند شوله، سرپرست این مطالعه، توضیح می‌دهد: “ما برای مدت طولانی به آنزیم KMT9 به‌عنوان یک هدف احتمالی در سرطان پروستات نگاه کرده‌ایم. توسعه این مهارکننده خاص اکنون گامی تعیین‌کننده در مبارزه با سرطان پروستات است. ضمن اینکه استفاده بالقوه این ماده در برابر انواع سرطان مقاوم به درمان، آن را به صورت ویژه‌ای ارزشمند می‌کند.

شوله همچنین می گوید: “این مقاومت در برابر درمان به این معنی است که درمان کلاسیک ضد هورمونی اغلب در عرض چند ماه با شکست مواجه می شود و بیماری به سرعت پیشرفت می‌کند. مهار کننده ای که ما ایجاد کرده ایم یک رویکرد درمانی بسیار نوآورانه را در اینجا به ما ارائه می‌دهد.

این رویکرد جدید همچنین مربوط به سرطان مثانه نیز می‌باشد. با استفاده از کشت‌های سلولی، گروه‌هایی به سرپرستی شوله، نشان دادند که آنزیم KMT9 که به عنوان متیل ترانسفراز شناخته می‌شود، عاملی حیاتی در پیشرفت انواع خاصی از سرطان مانند سرطان پروستات یا مثانه است.

در صورت داشتن هرگونه سوال درباره سرطان پروستات میتوانید با دکتر ارولوژی آنلاین ارتباط گرفته و سوالات خود را به صورت آنلاین مطرح نمایید.

 

منبع:

مقالات دیگر این نویسنده:

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین اخبار