جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play
تب دنگی چیست
تب دنگی چیست؟ علائم و راه انتقال این بیماری

تب دنگی (dengue fever) که به آن تب دنگ هم می‌گویند از طریق پشه‌ای که در مناطق گرمسیری رشد می‌کند، ایجاد شده و به دیگران منتقل می‌شود. در حال حاضر هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد اما راه‌هایی برای کاهش علائم و کنترل کردن آن وجود دارد. در این مقاله درباره اینکه تب دنگی چیست، علائم آن چیست و چه مشکلاتی را برای بدن ایجاد می‌کند و راه‌های پیشگیری و درمان آن کدامند، صحبت خواهیم کرد. البته در هر زمان شما می‌توانید از طریق پزشک آنلاین با بهترین متخصص مشورت کنید و در صورت نیاز آزمایش را برای خود ثبت کنید.

میلاد توکلی
نشانه های تنبلی روده
نشانه های تنبلی روده و راه های درمان آن

در زمان تنبلی روده، درواقع عضلات روده که توسط سیستم عصبی سمپاتیک هدایت می‌شوند، هل دادن مواد زائد به سمت قسمت انتهایی روده را کند انجام می‌دهند که درنهایت منجر به علائم یبوست نیز می‌شود. در اصل، روده تنبل چیزی نیست جز یک وضعیت انتقال آهسته غذا ار روده که به دلیل کاهش پریستالسیس ایجاد می‌شود.

میلاد توکلی
یبوست
علائم یبوست / شربت لاکتولوز و سایر راه های درمان آن

یبوست یک اختلال گوارشی شایع است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. این بیماری با حرکات نادر روده، مدفوع سفت و مشکل در دفع مدفوع مشخص می شود. یبوست یک وضعیت بسیار ناراحت کننده است که می تواند باعث درد و ناراحتی شود. اگر درمان نشود، می تواند منجر به عوارض جدی برای سلامتی شود.

سارا صاحبی
خواص خاکشیر
همه چیز درباره خواص خاکشیر

اگر از طرفداران غذاها و نوشیدنی‌های سنتی ایرانی باشید، قطعا شربت خاکشیر را امتحان کرده‌اید. ماده اصلی موجود در ترکیب این شربت یعنی خاکشیر یا خاکشی، همان دانه‌های ریزی هستند که با شکل کشیده و به رنگ قرمز تیره مایل به قهوه‌ای شناخته می‌شوند. مطابق یافته‌های محققان علوم پزشکی نوین و طب سنتی، خواص خاکشیر بسیار زیاد است. به همین دلیل در طب سنتی ایرانی بسیار بر مصرف آن تاکید شده است. این دانه‌ها در واقع بذر یا تخم گیاهی خودرو و غیر علوفه‌ای و دارای انواع اسیدهای چرب شناخته شده در ساختار خود هستند. پزشکان با توجه به خواص خاکشیر، مصرف آن را برای کاهش علائم و درمان برخی از بیماری‌ها مفید می‌دانند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع می‌توانید از مشاوره آنلاین حال استفاده کنید.

سارا صاحبی
روده بزرگ کجاست و چه کاری انجام می‌دهد

روده بزرگ نقش حیاتی در سیستم گوارش ما، از جذب مواد مغذی گرفته تا حذف مواد زائد را ایفا می‌کند و شامل کولون، رکتوم و مقعد است و درواقع قسمت از دستگاه گوارش (GI) است که مانند یک لوله بلند و در قسمت‌های مختلف آن اتفاقات متفاوتی می‌افتد. در ادامه درباره این بخش از بدن بیشتر صبحت کرده و کارهای روده بزرگ و بیماری‌های آن را بررسی خواهیم کرد.

میلاد توکلی
غذاهای سالم سرشار از آنتی اکسیدان
معرفی غذاهای سالم سرشار از آنتی اکسیدان

حتما شما هم هزاران بار این جمله را شنیده‌اید که بهترین راه سالم ماندن، خوردن طیف وسیعی از خوراکی‌های مغذی است. همه غذاهایی که ما وارد بدنمان می‌کنیم، خواص یکسانی ندارند و برخی از آن‌ها بر سایر خوراکی‌ها ارجح هستند. بعضی از غذاها علاوه بر ویتامین‌ها و مواد معدنی، حاوی ترکیباتی به نام آنتی اکسیدان هستند. مصرف آن‌ها، منجر به کاهش آسیب‌های سلولی می‌شود که در ایجاد برخی از بیماری‌های قلبی، سرطان، آلزایمر و... نقش دارند. اگر تمایل به دریافت یک رژيم غذایی مناسب و مشورت با پزشکان متخصص درباره برنامه غذایی خود دارید، از پزشک تغذیه آنلاین کمک بگیرید.

سارا صاحبی
همه چیز درباره مراقبت های سلامتی مردان
مراقبت‌های سلامتی مردان شامل چه مواردی می‌شود؟

ممکن است برخی صحبت از سلامتی و مراقبت از بدن را کاری بیهوده بدانند و تا زمانی که با مشکلی جدی مواجه نشده باشند، از مراجعه به پزشک خودداری کنند. این رفتار در مناسباتی که مردان با کلماتی مانند کوه و تکیه‌گاه توصیف می‌شوند، می‌تواند رایج‌تر نیز باشد. مردی که به سلامتی خود اهمیت می‌دهد یا برای چک‌آپ به پزشک مراجعه می‌کند ممکن است حتی در جمع‌های مردان معذب شود. اما مردها نیز فارغ از تمام این کلیشه‌ها در هر سنی باید مراقب سلامت خود باشند. با افزایش سن، خطرات بیشتری سلامت مردان را تهدید می‌کند، اما هر کسی قادر است از طریق تصمیماتی که در مورد زندگی و سلامتی خود می‌گیرد تا حد ممکن از این خطرات جلوگیری کند. در مطلب زیر برخی از شایع‌ترین خطرات مربوط به سلامت مردان را که لازم است هر فردی آن را بداند مرور می‌کنیم.

سارا صاحبی
درمان یبوست در کودکان
یبوست در کودکان را چطور درمان کنیم؟

یبوست یک مشکل گوارشی بسیار رایج در کودکان است. این عارضه در کودکان به معنی دفع مدفوع سفت، دشوار و کمتر از حد معمول است. دفع مکرر مدفوع در کودکان که اغلب با اسهال اشتباه گرفته می‌شود، گاهی نشان دهنده یبوست بدی است که باعث انسداد قسمت انتهایی روده می‌شود. شایع‌ترین علائم یبوست معمولا آموزش زودهنگام توالت رفتن در کودکان و تغییر در رژیم غذایی کودک است. یبوست در کودکان معمولا موقت است؛ اما در عین حـال بسیار مهم و جدی تلقی می‌شود. لازم است این علل ایجاد عارضه زود تشخیص داده شده و درمان شود تا از تبدیل آن به یک معضل جدی و مزمن جلوگیری کند. اگر در مورد درمان یبوست در کودکان به راهنمایی تخصصی نیاز دارید، می‌توانید از مشاوره دکتر اطفال آنلاین استفاده کنید.

سارا صاحبی
فواید عرق کاسنی
فواید عرق کاسنی ؛ ۱۱ اثر درمانی عرق کاسنی

طب سنتی قدمتی به اندازه پیدایش انسان دارد. از زمانی که انسان در روی زمین زیست و با مخاطرات زندگی مواجه شد، از گیاهان، باقیمانده جانوران و... برای سلامتی، تامین غذا، رفع بیماری‌های و آسیب‌ها و... استفاده کرد. انسان سال‌ها تجربه کرد تا بالاخره توانست بهترین گیاهان دارویی و ترکیباتی را که به حفظ سلامتی و درمان بیماری‌ها کمک می‌کنند، شناسایی کند. یکی از این گیاهان جذاب کاسنی است. فواید عرق کاسنی برای سلامتی بسیار زیاد است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کاهش مشکلات گوارشی و درد معده، تقویت سیستم ایمنی بدن، مبارزه با سنگ کلیه، آرامبخش طبیعی، کاهش دهنده مشکلات قلب و... اشاره کرد. برای آگاهی در مورد مصرف کاسنی می‌توانید از مشاوره آنلاین حال استفاده کنید.

سارا صاحبی
همه روش های ضد بارداری و نکات مهم پیشگیری از بارداری

فرآیند بارداری تا چند دهه گذشته، به دلیل محدود‌بودن روش های ضد بارداری و ناآگاهی نسبت به آن‌ها، اغلب پدیده‌ای غیرقابل کنترل تلقی می‌شد که حتی در صورت کنترل هم، با خطاهای زیادی همراه بود. اما امروزه تنها از طریق یک داروخانه، چندین روش ایمن پیشگیری از بارداری در دسترس افراد قرار می‌گیرد.

سارا صاحبی
قرص ونوستات
قرص ونوستات / برای لاغری قرص ونوستات بخورم یا نه

آیا پیش آمده در حالی که رژیم لاغری دارید، در یک مهمانی یک غذای چرب بخورید و عذاب وجدان بگیرید؟ گاهی ما نمی‌توانیم به رژیم خودمان صددرصد پایبند بمانیم؛ غذاهایی هستند که دوستشان داریم و نمی‌توانیم برای همیشه حذفشان کنیم. به همین دلیل علم پزشکی تلاش کرده با ساختن داروهایی مثل قرص ونوستات به کمک ما بیاید.

تیم تحریریه حال
خونریزی دستگاه گوارش
خونریزی دستگاه گوارش / علائم و راه های درمان خونریزی گوارشی

خونریزی گوارشی (digestive bleeding) زمانی رخ می دهد که دستگاه گوارش، که شامل معده، روده کوچک و روده بزرگ است، دچار خونریزی می شود. این عارضه می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی مانند زخم معده، زخم اثنی عشر، زخم مری یا حتی تومور باشد و می‌تواند طیفی از علائم را ایجاد کند. در این مقاله به این می پردازیم که خونریزی دستگاه گوارش چیست، چه چیزی باعث آن می شود، علائم آن چست و چگونه تشخیص داده می شود و چگونه درمان می شود. همچنین بهترین راه‌های پیشگیری از خونریزی گوارشی و راه‌حل‌های مدیریت آن را مورد بحث قرار خواهیم داد.

تیم تحریریه حال