جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی و خارجی

بهترین کرم ضد آفتاب
تاریخ بروزرسانی : ۰۴ دی

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

بهترین کرم ضد آفتاب یکی از دغدغه های اکثر مردم است. حقیقت این است که دوران پرستش خورشید خیلی وقت است که به سر آمده. حالا هرجا که خورشید و تابش آفتاب درکار باشد، پای اشعه بی‌رحم آن نیز وسط خواهد بود. به‌خصوص اگر از آن دسته افراد باشید که به پیری زودرس و سلامت پوست خود اهمیت بدهید. همه ما دیگر می‌دانیم که آفتاب و اشعه ماوراء بنفش یعنی تیره شدن پوست و خطوط و لکه‌هایی که برجا خواهد ماند. لابد می‌گویید که راه‌کار مقابله با مشکلات خورشید تابان که ساده است؛ کرم ضد آفتاب.

بله، همه ما می‌دانیم که باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم. اما کدام یکی؟ یا به عبارت دیگر بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست ما چیست؟

در این مطلب اول می‌خواهیم به کسانی که هنوز می‌خواهند آفتاب بر صورتشان بوسه‌های آتشین بزند بگوییم که چرا باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنند. بعد از آن مواردی را بررسی می‌کنیم تا بدانیم بهترین ضد آفتاب کدام است؟ با ما همراه باشید.

قبل از هرچیزی برای مشاوره پوست و اینکه با توجه به نوع پوست چه کرمی بهتره استفاده کنید میتوانید از خدمات مشاوره دکتر پوست آنلاین استفاده کنید.


تصویر خدمات اقساطی
ثبت درخواست

چرا پوست به کرم ضد آفتاب نیاز دارد؟

بهترین کرم ضد آفتاب سوال دومی است که باید بپرسید و اول باید بدانید چرا به کرم ضد آفتاب نیاز دارید. اگر بخواهیم به این سوال در یک جمله جواب بدهیم، باید بگوییم: برای سلامتی و زیبایی خودمان. هرجا که نمی‌دانستید چرا باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، اصل را بر این بگذارید که استفاده از کرم ضد آفتاب ضروری است. در ادامه با جزییات کامل به شما می‌گوییم که ضرورت استفاده از کرم ضد آقتاب چیست و برای پوست و سلامت ما چه فوایدی دارد.

سلامتی پوست با ضد آفتاب

عادت به استفاده از ضد آفتاب سلامت پوست شما را تضمین می‌کند

فواید استفاده از کرم ضد آفتاب

مهم‌ترین دلیل استفاده از کرم ضد آفتاب این است که در برابر ابتلا به سرطان پوست از شما محافظت می‌کند. فرقی ندارد که هوا آفتابی است یا ابری، اگر بتوانید روزانه از بهترین کرم ضد آفتاب استفاده کنید، از پوست خود در برابر اشعه‌های مضری که باعث سرطان می‌شود محافظت کرده‌اید.

اکثر مردم برای محافظت از پوست خود در برابر آفتاب سوختگی و تاول از ضد آفتاب استفاده می کنند. با این حال، آیا می‌دانستید که کرم ضد آفتاب می‌تواند از شما در برابر گرمازدگی هم محافظت کند؟ علائم گرمازدگی شامل حالت تهوع، گرفتگی عضلات و در موارد شدید حتی آسیب مغزی است.

برای جلوگیری از این موارد، همیشه باید از بهترین کرم ضد آفتاب استفاده کنید. اگر برای مدت طولانی در معرض نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرید، مطمئن شوید که ضد آفتاب مناسبی با خود دارید و در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید.

  • لایه اوزون در حال کاهش است

لایه اوزون بخشی از جو است که اساساً با جذب برخی از اشعه‌های مضر، از زمین در برابر خورشید محافظت می کند. اما این لایه در حال کاهش است. این یعنی شما بیش از پیش در معرض اشعه‌های مضر قرار می‌گیرید. پس باید با توجه به موارد مصرف خود، بتوانید بهترین کرم ضد آفتاب را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید.

  • از علائم پیری اجتناب کنید

اشعه خورشید یکی از شایع‌ترین علل پیری زودرس است، زیرا قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث ایجاد لکه‌های خورشیدی، تغییر رنگ پوست و ایجاد خطوط ریز و چین و چروک می‌شود. برای جلوگیری از این علائم پیری و ظاهری جوان‌تر، لازم است روزانه از بهترین کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

  • حفظ یکنواختی رنگ پوست

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و آسیب‌های ناشی از اشعه خورشید می‌تواند باعث ایجاد ناهمواری در رنگ پوست شود. در این‌صورت لکه‌های قهوه‌ای و سایر تغییر رنگ‌ها در پوست خود را شاهد خواهید بود. شما می‌توانید با اطمینان کامل و یا استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب از پوست خود در برابر اشعه‌های مضر UV محافت کرده و از این موارد جلوگیری کنید.

  • برای کودکان الگو باشید

بچه‌ها از بزرگ‌ترهای خود تقلید می‌کنند. چه پدر و مادر باشید و چه اعضای خانواده جوانی داشته باشید، مهم است که با استفاده منظم از ضد آفتاب به بچه‌ها کمک کنید تا از آسیب‌های ناشی از نور خورشید در هنگام رشد جلوگیری کنند.

انواع پوست و ضد آفتاب مناسب

افراد با پوست چرب یا خشک باید ضدآفتاب‌های مخصوصی را استفاده کنند

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب

یکی از موارد مهم در انتخاب ضد آفتاب شناخت نوع پوست است. اگر پوست معمولی دارید، می‌توانید تقریباً از هر کرم ضد آفتابی که دوست دارید استفاده کنید. بنابراین انتخاب شما به ترجیحات شخصی و تجربه‎‌هایی که داشته‌اید بستگی دارد.

اما کسانی که پوست خشک یا چرب دارند باید در انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب کمی وسواس به خرج دهند. افرادی که پوست چرب دارند باید به دنبال ضدآفتاب‌هایی باشند که برچسب فاقد چربی یا غیر کومدوژنیک دارند. این برچسب نشان می‌دهد کرم ضد آفتاب شما منافذ پوستی را مسدود نمی‌کند یا موجب بدتر شدن جوش‌ها نمی‌شود.

افرادی که پوست چرب دارند بهتر است ضد آفتابی را انتخاب کنند که سبک بوده، سریع جذب شود و روکش مات داشته باشد. این نوع از کرم ضد آفتاب به جذب رطوبت اضافی کمک کرده و پوست را براق یا چرب نشان نمی‌دهد.

بهترین کرم ضد آفتاب خارجی

دانستن مواردی مانند نوع پوست خود و SPF مناسب می‌تواند در انتخاب بهترین ضد آفتاب به ما کمک کند. حالا که دیگر دسترسی به انواع محصولات خارجی، آسان است، دامنه انتخاب نیز گسترده‌تر شده. گرچه کرم‌های ایرانی خوبی نیز در بازار هستند، اما شاید شما از آن دسته افراد باشید که بخواهید نمونه خارجی را امتحان کنید. در ادامه 5 تا از بهترین کرم ضد آفتاب های برتر خارجی را معرفی می‌کنیم.

  • الارو ELLARO: این کرم چندکاره علاوه بر محافظت از پوست شما، پوشانندگی خوبی دارد که برای مصارف آرایشی مناسب است.
  • کرم هیدرودرم HYDRODERM: این کرم نیز با پایه گیاهی، خواص ضد پیری دارد.
  • LA ROCHE-POSAY: فرمولاسیون سبکی دارد که به آسانی روی پوست جذب می‌شود.
  • MURAD: کرم MURAD از محصولات دکتر موراد است که بر پایه گیاه ساخته شده و ترکیب فوق‌العاده و کیفیت بی‌نظیری دارد.
  • LIERAC: یک پوشش عالی و محافظتی کامل در برابر انواع اشعه آفتاب را می‌توانید با لیراک تجربه کنید.

می‌تونید بهترین کرم ضد آفتاب مد نظرتون رو از فروشگاه سلامت حال خریداری کنید و به سرعت تحویل بگیرید

بهترین کرم ضد آفتاب

ضد آفتاب رنگی با بی‌رنگ موارد مصرف متفاوتی دارد

بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی

ما در این بخش ۵ مورد از بهترین کرم ضد آفتاب ها را به طور مختصر به شما معرفی می‌کنیم تا با توجه به نیازهای خود بتوانید از میان آن‌ها انتخاب کنید:

  • کرم ضد آفتاب پریم مدل Acnew Tinted.

پریم یک نمونه از بهترین کرم ضد آفتاب رنگی است که رنگ پوست شما را به بژ روشن تغییر می‌دهد! این کرم برای پوست‌های چرب مناسب است و توصیه می‌شود و حاوی یک لایه محفاظتی در برابر اشعه‌های مضر برای پوست و هم‌چنین ترکیبات آنتی‌باکتریال و ضدآکنه است.

  • کرم ضد آفتاب رنگی سی گل.

سی گل یک برند بسیار قدیمی است و تجربه زیادی در تولید محصولات آرایشی بهداشتی دارد. کرم ضد آفتاب رنگی سی گل نیز یک نمونه از بهترین کرم‌های ضد آفتاب رنگی است که حاوی ترکیباتی از عصاره آلوئه‌ورا، جوانه گندم و ویتامین E است و می‌تواند از پوست شما در برابر نور خورشید و ضایعات پوستی محافظت کند.

  • کرم ضد آفتاب سینره.

سینره یکی از برندهای محبوب وسایل آرایشی بهداشتی است و مدل‌های متنوعی از کرم ضد آفتاب را تولید می‌کند. شما می‌توانید از میان انواع مختلف این کرم‌ها بهترین کرم ضد آفتاب را برای خود انتخاب کنید. برای مثال اگر پوست شما چرب باشد می‌توانید از کرم ضد آفتاب رنگی با SPF 60 استفاده کنید و یا مدل بی‌رنگ SPF50 برای پوست‌های چرب و جوشدار برای زنان توصیه می‌شود.

بهترین کرم های ضد آفتاب ایرانی

  • کرم ضد آفتاب شون با رنگ طبیعی.

در تولید کرم ضد آفتاب شون از مواد اولیه طبیعی و گیاهی استفاده شده است. این کرم‌ها حاوی عصاره بابونه هستند که ضدالتهاب، التیام‌بخش و ضدحساسیت است. اگر پوست بسیار حساسی دارید می‌توانید کرم ضد آفتاب گیاهی فاقد رنگ شون می‌تواند برای شما بهترین کرم ضد آفتاب باشد!

  • کرم ضد آفتاب درمالیفت.

درمالیفت یکی از برندهای تازه در بازار است که در تولید با برندهای بین‌المللی خارجی همکاری می‌کند. و محصولات آن از کیفیت بالایی برخوردار هستند. اگر شما برای پوست‌تان علاوه بر اثرات مراقبتی به دنبال اثرات درمانی هم هستید، درمالیفت می‌تواند بهترین ضد آفتاب برای شما باشد!

همان‌طور که مشاهده می‌کنید برندهای متنوع و مدل‌های مختلفی را می‌توانید از بازار تهیه کنید. با وجود این همه نمونه‌های مختلف ممکن است در هنگام خرید بهترین کرم ضد آفتاب برای انتخاب گیج شوید! این مساله کاملا طبیعی است چرا که انتخاب بهترین ضد آفتاب مستلزم دانستن خصوصیات پوستی و سلامتی شماست.

مشاورین «حال» می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. شما می‌توانید به صورت آنلاین با متخصص پوست مو صحبت کنید و بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست خود را انتخاب کنید.

کرم ضد آفتاب رنگی یا ضد آفتاب بی رنگ؛ مسئله این است

اگر به بازار بروید و قصد خرید کرم ضد آفتاب را داشته باشید، با دو نوع رنگی و بی‌رنگ مواجه می‌شوید. تفاوت اصلی این دو کرم در همان رنگی بودن یا بی‌رنگ بودن آن‌هاست! کرم‌های ضد آفتاب بی‌ رنگ معمولا سایه‌ای از سفید هستند اما کرم‌های ضد آفتاب رنگی حاوی رنگدانه‌هایی برای پوشاندن لکه‌ها و با استفاده از آن‌ها احساسی مانند آرایش کردن به شما دست می‌دهد!

هر دوی این کرم‌ها موثر هستند و نمی‌توان گفت که کدام یک از دیگری بهتر است. با این حال کرم رنگی خوب بسته به مواد تشکیل‌دهنده آن، می‌تواند لایه دیگری از محافظت نیز ایجاد کند. برخی از ضد آفتاب‌های رنگی حاوی اکسید آهن برای محافظت از پوست در برابر صفحه نمایش لپتاپ و گوشی هستند. انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب به خود شما برمی‌گردد با این حال کرم‌هایی که مزایای درمانی بیشتری دارند می‌توانند در اولویت قرار بگیرند.

محافظت از پوست

برای پیش‌گیری از بیماری‌ها و ضایعات پوستی باید از ضد آفتاب استفاده کنید

بهترین زمان برای استفاده از ضد آفتاب

بهترین زمان استفاده از کرم ضد آفتاب تقریبا ۳۰ دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. اگر ضد آفتاب را در موقع مناسب به پوست خود بمالید در هنگام تعریف کم‌تر شسته می‌شود و بهتر جذب پوست خواهد شد.

فراموش نکنید که پس از شنا یا ورزش‌های سنگین حتما مجددا ضد آفتاب بزنید. اگر در خارج از منزل کار می‌کنید نیز بهتر است که در طول روز چند بار از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و کلاه و لباس محافظ بپوشید.

SPF روی کرم ضد آفتاب و انواع آن

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب SPF آن است. این فاکتور معمولا بهترین راه مقایسه بین ضد آفتای‌های مختلف است و حتما باید بر روی کرم ضد آفتاب درج شود.

SPF مخفف Sun Protector Factor و نشان‌دهنده میزان محافظت کرم ضد آفتاب از پوست شما در برابر اشعه خورشید است! SPF در واقع یک اندازه‌گیری علمی است که شما می‌توانید با توجه به خصوصیات پوستی خود بهترین ضد آفتاب را بر اساس SPF مناسب انتخاب کنید. خشک بودن یا چرب بودن پوست، وجود ضایعات یا ابتلا به بیماری‌های پوستی مواردی هستند که در تعیین SPF بهینه تاثیرگذار خواهند بود.

اس‌پی‌اف

SPF یکی از مهم‌ترین پارامترها در انتخاب ضد آفتاب است.

بهترین کرم ضد آفتاب برای کودکان

کودکان پوست لطیف‌تر و حساس‌تری دارند و مانند کودکان در معرض اشعه‌های مضر خورشید قرار می‌گیرند. محافظت از پوست کودک می‌تواند از ابتلا به برخی بیماری‌ها و مشکلات پوستی در بزرگسالی پیش‌گیری کند.

یکی از مهم‌ترین نکات برای انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب برای کودکان SPF آن است. به سراغ ضد آفتاب‌های با SPF در بازه ۱۵ تا ۵۰ برای کودک خود بروید. یک از کرم های ضد آفتاب کودک که بازخورد خوبی داشته، کرم ضد آفتاب کودک بیبی فرست (Baby First) است که می‌توانید آن را هم به عنوان یک نمونه خوب در نظر داشته باشید.

هم‌چنین بهتر است از ضد آفتاب‌های مقاوم در برابر آب استفاده کنید چرا که آب‌بازی معمولا یکی از تفریحات کودکان است! ضمنا حتما بررسی کنید که ضد آفتاب انتخابی شما در برابر اشعه ماورا‌ء‌بنفش محافظت ایجاد کند.

 

منابع:

https://wwd.com/

https://www.webmd.com/

https://www.humnutrition.com/

https://www.vogue.in

https://www.fargoderm.com

سوالات متداول

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

نگین

2 سال پیش

بهترین کرم ضد آفتاب نداریم چون پوست هرکی یه جوریه
پاسخ دهید
0

ایمان

2 سال پیش

بهترین کرم ضد آفتاب تقریبا سلیقه ایه ولی مطلب خوبی بود
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات