جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

آزمایش HPV: آزمایش اچ پی وی در منزل

در آزمایش hpv در منزل، با استفاده از ابزاری مثل کاردک یا برس، از سلول‌های پوستی نمونه برداری می‌کنند و نمونۀ جمع‌آوری شده را برای بررسی به آزمایشگاه می‌فرستند. این آزمایش نیازی به ناشتا بودن ندارد، تحت پوشش بیمه‌ تکمیلی است و نتیجۀ آن بین 3 تا 5 روز اعلام می‌شود. مجموعه پزشکی «حال»، خدمات انجام آزمایش اچ پی وی در منزل را طبق پروتکل‌های بهداشتی و زیر نظر متخصصان مجرب انجام می‌دهد و شما می توانید برای درخواست آزمایش زگیل تناسلی، شهر خود و زمان مراجعه را مشخص کنید و هزینه را به صورت آنلاین پرداخت کنید. سپس یک پرستار مجرب در زمان مشخص‌شده به منزل شما مراجعه می‌کند و نمونه‌گیری را انجام می‌دهد.

ثبت درخواست

نیاز به انجام آزمایش دارید؟

نوع آزمایش خود را انتخاب نمایید

انتخاب شهر

خدمات نمایش داده شده فقط در شهر انتخاب شده ارائه میشوند

تست HPV(آزمایشگاه توانا)

1,599,000تومان

انتخاب
توضیحات
پاسخ دهی 120 ساعت

تست پاپ اسمیر(آزمایشگاه توانا)

339,000تومان

انتخاب
توضیحات
پاسخ دهی 120 ساعت

تست پاپ اسمیر+اچ پی وی (آزمایشگاه توانا)

1,899,000تومان

انتخاب
توضیحات
پاسخ دهی 120 ساعت

چکاپ هپاتیت و ایدز (آزمایشگاه آرتا)

667,000تومان

انتخاب
توضیحات
پاسخ دهی 24 ساعت

تست HPV(آزمایشگاه آبتین)

3,318,000تومان

انتخاب
توضیحات
پاسخ دهی 120 ساعت

بیمه های تحت پوشش

بیمه سامان

بیمه دانا

بیمه سینا

بیمه تعاون

بیمه ایران

بیمه بازنشستگان

بیمه طلایی فرهنگیان

بیمه آتیه سازان حافظ

بیمه کمک رسان SOS

سوالات متداول

آزمایش اچ پی وی برای چیست؟

آزمایش HPV در منزل برای تشخیص بیماری زگیل تناسلی انجام می‌شود. زگیل تناسلی یک بیماری پوستی است که عاملش ویروس پاپیلومای انسانی است و ممکن است باعث بیماری‌هایی مثل سرطان در اندام جنسی زنان و مردان بشود.

آزمایش اچ پی وی نوعی نمونه‌برداری از سلول‌های پوستی به ویژه در اندام‌های جنسی زنان و مردان است تا وجود هرگونه عفونت ویروس اچ پی وی تشخیص داده شود. در این آزمایش با استفاده از ابزاری مثل کاردک از سلول‌های پوستی نمونه‌برداری می‌شود و برای غربالگری به آزمایشگاه ارسال می‌شود. دریافت پاسخ این آزمایش معمولا بین 3 تا 5 روز کاری طول می‌کشد.

آزمایش اچ پی وی درمنزل به افرادی توصیه می‌شود که از نظر جنسی فعال هستند و درگیر فعالیت‌های جنسی مثل رابطۀ دهانی، واژینال و مقعدی بوده‌اند. زیرا این ویروس در رابطۀ جنسی به سادگی قابل سرایت است. این آزمایش به ویژه به زنانی توصیه می‌شود که نتیجۀ تست پاپ اسمیر آن‌ها نشان‌دهندۀ وجود سلول‌های غیرطبیعی در دهانۀ رحم بوده است.

راه‌های انتقال بیماری HPV

عفونت HPV معمولا از طریق رابطه و تماس جنسی منتقل می‌شود. این سرایت معمولا در افرادی رخ می‌دهد که روابط جنسی پرخطر و متعدد با افراد متفاوت دارند. انواع روابط جنسی اعم از رابطۀ دهانی، مقعدی و واژینال می‌تواند این عفونت را به فرد دیگر منتقل کند. در نتیجه صرفا استفاده از کاندوم نمی‌تواند عدم انتقال این ویروس را تضمین کند؛ زیرا کاندوم تنها قسمت محدودی از اندام جنسی را می‌پوشاند. انتقال اچ پی وی به شیوه‌های دیگر نیز امکان دارد. از جمله:

 

  • اگر مادری دچار عفونت اچ پی وی باشد، ممکن است این ویروس را به نوزاد منتقل کند. به ویژه اگر زایمان طبیعی باشد.
  • این ویروس ممکن است در محیط‌های غیربهداشتی که از اپیلاسیون یا لیزر برای رفع موهای زائد استفاده می‌شود، منتقل شود؛ گرچه احتمال آن کم است.
  • استفاده از ابزارهای پزشکی آلوده، تیغ و وسایل شخصی فرد بیمار، و همچنین وسایل خوردن غذا که به بزاق فرد بیمار آلوده شده باشند، نیز می‌توانند باعث انتقال HPV بشوند.

 

تفسیر جواب آزمایش HPV

جواب آزمایش HPV در منزل، یا مثبت است یا منفی. پاسخ منفی تست اچ پی وی یعنی شما به این عفونت مبتلا نیستید. در مقابل، اگر جواب آزمایش مثبت باشد، یعنی فرد به ویروس اچ پی وی آلوده است. البته این نتیجه نباید باعث ترس و وحشت شما بشود، زیرا عفونت اچ پی وی معمولا ظرف دو سال از بین می‌رود. نتیجۀ مثبت آزمایش HPV به این معنی است که شما باید وضعیت سلامت خود را بیشتر تحت نظر داشته باشید، چون احتمال ابتلای شما به بیماری‌هایی مثل سرطان دهانه رحم بالاتر از بقیه است؛ و همچنین از رفتارهای پرخطری که ممکن است این عفونت را به دیگران انتقال دهد، خودداری کنید. اگر نتیجۀ آزمایش اچ پی وی شما مثبت باشد، معمولا لازم است که تست‌های دیگری مثل پاپ اسمیر یا کولونوسکوپی انجام بدهید.

علاوه بر پاسخ مثبت یا منفی، نتیجۀ آزمایش اچ پی وی ممکن است به صورت کاذب مثبت یا منفی باشد. وقتی جواب آزمایش HPV منفی کاذب است، یعنی آزمایش وجود عفونت HPV را نشان نداده، در حالی‌که فرد به این ویروس آلوده است. همچنین وقتی نتیجۀ آزمایش به صورت کاذب مثبت است، یعنی فرد به ویروس آلوده نیست، اما تست مثبت گزارش می‌شود. برای آنکه بتوانید مطمئن باشید که نتیجۀ آزمایش اچ پی وی شما کاذب نیست، بهتر است معاینات تکمیلی و آزمایش‌هایی مثل پاپ‌اسمیر یا کولونوسکوپی انجام بدهید. همچنین به مراکز معتبری مراجعه کنید که در انجام این تست غربالگری تخصص و مهارت بالایی دارند.

هزینه آزمایش HPV سال 1402

هزینۀ آزمایش اچ پی وی در منزل دو بخش دارد: نمونه‌برداری و آزمایشگاه. پزشکان و متصدیان بهداشت و درمان معمولا برای نمونه‌برداری هزینه‌ای دریافت می‌کنند؛ پس از ارسال نمونه به آزمایشگاه، مراجع باید هزینۀ غربالگری را جداگانه به آزمایشگاه بپردازد.

آزمایش HPV  تحت پوشش بیمه‌های نیست. فرد تنها در صورتی که بیمۀ تکمیلی داشته باشد، می‌تواند هزینۀ آزمایش اچ پی وی را از بیمه دریافت کند. در نتیجه این هزینه معمولا کمی بالاست. اما با توجه به عواقب احتمالی عفونت HPV بهتر است که فرد این هزینه را برای خود انجام بدهد.

میزان این هزینه بستگی به مرکز درمانی که شخص به آن مراجعه کرده، دارد. همچنین قیمت این آزمایش طی یک سال گذشته افزایش یافته است. به نظر می‌رسد که  هزینۀ کلی این آزمایش در مراکز مختلف درمانی از 500 تومن تا بالای یک میلیون تومان متغیر است. همچنین اگر در کنار آزمایش HPV نیاز به انجام تست پاپ اسمیر یا هر معاینه و آزمایش تکمیلی دیگری داشته باشید، این هزینه افزایش می‌یابد.

خرید واکسن گارداسیل برای پیشگیری از HPV

بهتر است در سنین پاییناین واکسن را تزریق کنید تا اثرات بهتری داشته باشد. برای خرید واکسن گارداسیل و یا واکسن پاپیلوگارد (واکسن ایرانی hpv) می‌توانید از داروخانه آنلاین “حال” کمک بگیرید و این واکسن را به صورت تضمین شده و با اصالت کالا، درب منزل تحویل بگیرید. البته برای خرید واکسن HPV به صورت آنلاین باید ساکن تهران باشید زیرا این واکسن یخچالی بوده و قابل ارسال به شهرستان نیست.

مزایای آزمایش HPV در منزل با «حال»

اگر شرکت «حال» را برای انجام آزمایش HPV در منزل انتخاب کرده‌اید، می‌توانید مطمئن باشید که پروتکل‌های بهداشتی در این شرکت به صورت کامل رعایت می‌شود؛ نمونه‌گیرانی که به منزل شما اعزام می‌شوند، آموزش‌دیده و باتجربه هستند؛ همچنین نمونۀ دریافتی از شما در آزمایشگاهی معتبر و زیرنظر بهترین متخصصان آزمایش می‌شود.

دومین مزیت آزمایش اچ پی وی در منزل این است که پاسخ آزمایش در اسرع وقت به دستتان می‌رسد و شما نتیجۀ آزمایش خود را به صورت آنلاین در اختیار دارید و همچنین می‌توانید درخواست بدهید که نسخۀ کاغذی آن برای شما ارسال شود.

نکتۀ بعدی آن است که شما می‌توانید از بیمۀ خود برای آزمایش HPV یا هر آزمایش دیگری که در شرکت «حال» انجام می‌دهید، استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید که آزمایش HPV معمولا تحت پوشش بیمه‌های عادی قرار ندارد؛ اما در شرکت «حال» شما امکان استفاده از بیمۀ تکمیلی خود را دارید. می‌توانید از کارشناسان «حال» بخواهید که رسید یا فاکتور هزینه را برای شما ارسال کنند تا بتوانید آن را به سازمان بیمۀ خود ارائه دهید.

علاوه بر این، زمانی که شما آزمایش HPV را در منزل انجام می‌دهید، آسایش بیشتری را تجربه می‌کنید؛ دیگر نیازی به این ندارید که برای انجام این آزمایش حتما در مطب یا آزمایشگاه حضور داشته باشید. این شیوه به خصوص برای کسانی که به دلیل بیماری و مشکلات جسمی نمی‌توانند به آزمایشگاه مراجعه کنند، مزیت بزرگی محسوب می‌شود. انجام آزمایش HPV در منزل به صرفه‌جویی در زمان شما هم کمک می‌کند، به ویژه اگر مشغله‌های زیادی داشته باشید. شرکت «حال» تلاش می‌کند که برای آسایش شما، خدمات آزمایشگاهی باکیفیتی را ارائه کند.