جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

پیکر تراشی و لیپوماتیک / روش‌ های پیکر تراشی بدون جراحی

پیکر تراشی چیست
تاریخ بروزرسانی : ۱۶ آذر

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

داشتن بدنی متناسب و بدون اضافه وزن و نواقص ظاهری رویای بسیاری از افراد است. استفاده از ورزش‌های خاص و رژیم‌های غذایی از بهترین و سالم‌ترین راه‌های لاغر شدن است. اما با توجه به این که تاثیر این کارها بیشتر در فرم کلی بدن قابل مشاهده است نه به صورت موضعی، ممکن است برای همه ایده‌آل نباشد. از سوی دیگر ساختن بدنی متناسب با این روش‌ها به صرف وقت و انرژی زیادی نیاز دارد. علم پزشکی به کمک این افراد آمده تا با روش‌هایی بتوانند بدن خود را همانند مجسمه به فرم دلخواه درآورند. به این کار پیکر تراشی گفته می‌شود. اما پیکر تراشی چیست؟

عمل پیکر تراشی یا لیپوماتیک به معنی لاغری، پر کردن و تغییر دادن شکل و فرم بدن از طریق خارج کردن چربی از بعضی نواحی و انتقال آن به نواحی دیگر است. در گذشته این کار نیاز به انجام عمل جراحی برای برش بافت چربی اضافی داشت. چنین عملی مستلزم بیهوشی عمومی بود، به بافت بدن آسیب می‌رساند، همراه با خونریزی بود؛ همچنین پس از عمل دورۀ نقاهت طولانی و عوارض زیادی داشت. علاوه بر این اسکار محل جراحی هم بر روی بدن فرد باقی می‌ماند.

اگر علاقه مند به انجام این جراحی هستید، به صفحه پیکرتراشی اقساطی در تهران سر بزنید و با اعتبار 50 میلیونی، به صورت قسطی این عمل را انجام دهید.

پیکر تراشی بازو


تصویر خدمات اقساطی
ثبت درخواست

پیکر تراشی بدون جراحی

لیپوماتیک یا پیکر تراشی در واقع شبیه مجسمه سازی با فرم بدن است که در آن چربی برداشته شده از قسمتی به جای دیگری برای تغییر شکل آن منتقل می‌شود. این کار ممکن است مانند لیپوساکشن به نظر برسد، اما فناوری به کار رفته در لیپوماتیک برای شکستن و مکش چربی بسیار متفاوت از لیپوساکشن است.

در این روش برای شکستن سلول‌های چربی از فناوری صوتی، لرزش و امواج فراصوت استفاده می‌شود. سپس یک لوله به داخل بافت چربی وارد شده و از طریق حرکات چرخشی و لرزش آن‌ها را از بین می‌برد. این حرکات نه به عروق آسیب وارد می‌کند و نه به خود سلول‌های چربی؛ بلکه فقط بافت آن را تغییر می‌دهد. این بافت چربی خارج شده به عنوان مایع پر کننده مجدداً قابل استفاده است و می‌توان از تزریق آن در بافت پستان، لگن، صورت و اندام‌های دیگر استفاده کرد.

این روش در مقایسه با لیپوساکشن زخم و خونریزی کمتری ایجاد می‌کند. هم‌چنین برخلاف لیپوساکشن، فرد نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد و بلافاصله بعد از عمل ترخیص می‌شود. به طور کلی پیکر تراشی با آسیب بافتی کمتر، یکنواختی بهتر چربی در زیر پوست، ظرافت بیشتر پوست همراه است و نتیجۀ آن نیز ماندگاری بیشتری دارد.

برای رسیدن به یک نتیجه طبیعی‌تر، پیکر تراشی اغلب با روش‌های دیگری مثل لیفت بدن، افزایش یا کاهش سایز پستان، جراحی پلاستیک شکم و سایر نواحی ترکیب می‌شود. توجه داشته باشید که این کار، روشی درمانی برای رفع اضافه وزن و چاقی نیست و فقط به اصلاح فرم بدن می‌پردازد. اگر می‌خواهید با استفاده از جراحی وزن کم کنید، می‌توانید از روش‌های جراحی لاغری مثل بالن معده، عمل بای پس و غیره استفاده کنید. پیکر تراشی می‌تواند در افرادی که شاخص توده بدنشان کمتر از ۳۰ است، به تغییر فرم و لاغرتر دیده شدن کمک کند.

درباره عمل ژنیکوماستی بیشتر بدانید

پیکر تراشی

پیکرتراشی با لیزر

پیکر تراشی با لیزر یا لیزر لیپولیز یک روش خوب برای از بین بردن بافت چربی اضافی نواحی مختلف بدن است، و این کار را با  تابیدن نور لیزر بر سلول‌های چربی انجام می‌دهد. در این روش غشاء سلولی چربی تخریب می‌شود و بافت چربی را به سرعت از میان می‌برد. این کار نیاز به تخلیه چربی تجزیه شده ندارد؛ به همین دلیل به صورت سرپایی در مطب قابل انجام است. در پیکر تراشی به کمک لیزر، بافت چربی تجزیه شده به صورت طبیعی یا به کمک میکرو پمپ یا سرنگ خارج می‌شود و نیازی به مکش آن به کمک دستگاه نیست.

پیکر تراشی با لیزر یک عمل ایمن است که دوره نقاهت کوتاهی دارد. به بیماران توصیه می‌شود که در روزهای نخست پس از عمل، از گن مخصوص استفاده کنند تا تورم نواحی کاهش پیدا کند و بدن فرم مناسب را پیدا کند. این روش باعث کاهش ذخایر چربی و جلوگیری از انباشت مجدد آن‌ها می‌شود. ضمنا یک مزیت مهم پیکرتراشی نسبت به لیپوساکشن، امکان انجام آن برای نواحی ظریف مثل غبغب، گونه، زانو، بالای شکم و غیره است و می‌توان آن را برای یک نقطه چندبار تکرار کرد.

می‌توانید درباره قرص ونوستات و تاثیر آن بر لاغری این مطلب را یخوانید

پیکرتراشی شکم

پیکر تراشی شکم برای بسیاری از افراد به ویژه کسانی که چاقی شکمی داشته یا شکم آن‌ها پس از زایمان به فرم پیش از بارداری برنمی‌گردد، بسیار مناسب است. این کار نیاز به ایجاد شکاف برای خروج چربی ندارد و فقط از طریق یک سوراخ به اندازه حداکثر ۵ میلی‌متر برای وارد کردن لوله مخصوص انجام می‌شود.

کانولای دستگاه از این سوراخ به بافت چربی وارد می‌شود و همزمان با تزریق محلول بی‌حسی به بافت، با ایجاد امواج فراصوت، بافت چربی را تخریب می‌کند. در این روش حداقل آسیب به بافت‌ها و اندام‌های دیگر بدن وارد شده و هدف آن به طور ویژه سلول‌های چربی هستند. بافت چربی تخریب شده به کمک این لوله از بدن خارج شده و ذخیره می‌شود.

پیکر تراشی شکم

مقدار این چربی خارج شده در هر جلسه به وزن و سایز بدن و میزان چربی ذخیره شده در بدن دارد؛ اما بهتر است بیش از ۵ لیتر در هر نوبت نباشد. فاصله نوبت‌ها برای انجام این عمل حداقل ۷۲ ساعت است. برای شکل‌گیری بافتی که چربی از آن خارج شده، لازم است که بیمار برای مدت حداقل دو هفته گن مخصوص بپوشد. چربی خارج شده به این روش، به دلیل حفظ سلولی و کیفیت آن برای استفاده در سایر بخش‌های بدن قابل مصرف است.

 

پیکرتراشی ران

پیکر تراشی ران را به کمک دستگاه‌های مختلفی مثل لیزر، لیپوماتیک و… انجام می‌دهند. هدف از این کار، اصلاح ایرادات این اندام و دادن شکل زیبا به آن است. بیشتر متقاضیان این روش افرادی هستند که پایین تنه چاق‌تری داشته و تمایل دارند با این کار تناسب کافی را در بخش بالایی و پایینی بدن خود ایجاد کنند. در پیکر تراشی ران، چربی‌های ناحیه ران را به روش‌های مختلف خارج می‌کنند.

در صورت حفظ بافت چربی و کیفیت آن به کمک روش لیپوماتیک، می‌توان از آن برای ترمیم و تزریق چربی به نقاط دیگر استفاده کرد. این روش به رفع سلولیت موجود در ران‌ها هم کمک می‌کند. پزشکان مدعی هستند که انجام این روش برای افراد خیلی چاق مناسب نیست و افراد با شاخص توده بدن کمتر از ۳۰ بهترین نتیجه را از آن دریافت می‌کنند.

 

نکات مراقبتی برای پیکر تراشی

پیش از پیکر تراشی

لازم است که افراد با آمادگی بدنی کامل برای این عمل اقدام کنند. پیش از عمل پزشک نتایج آزمایشات و تاریخچه پزشکی بیمار را بررسی کرده و شرایط او را برای انجام پیکر تراشی ارزیابی می‌کند. لازم است که فرد پیش از انجام عمل نکات خاصی را رعایت کند؛ از جمله:

  • دوری از دخانیات و الکل از حدود دو هفته پیش از انجام عمل
  • ارائه سوابق آلرژی به مواد، داروها و… به پزشک
  • کاهش مصرف نمک (این کار را باید پس از انجام پیکر تراشی هم ادامه دهد)
  • قطع مصرف داروهای رقیق کننده خون مثل آسپرین یا داروهایی مثل ایبوپروفن
  • قطع مصرف مکمل‌های ویتامین یا ترکیبات گیاهی
  • انتخاب یک همراه که فرصت کافی برای همراهی در ۲۴ ساعت اول پس از عمل را با او داشته باشد.

 

 پس از پیکر تراشی

درد، تورم و کبودی در نقاطی از بدن که برای خروج بافت چربی مورد استفاده قرار گرفته طبیعی است و به زودی برطرف خواهد شد. این روش نسبت به لیپوساکشن دوره نقاهت کمتری دارد. توصیه می‌شود که بیمار پس از انجام پیکر تراشی به نکات زیر توجه کند:

  • حداقل ۲۴ ساعت پس از عمل حمام کند.
  • از غذاهای سالم و طبیعی با روغن و نمک کم استفاده کند.
  • از کمپرس گرم و سرد در نواحی جراحی استفاده نکند.
  • در مدت زمانی که پزشک توصیه کرده، از گن‌های مخصوص استفاده کند.
  • به مدت دو هفته فعالیت ورزشی نداشته باشد.
  • حداقل تا دو هفته و پیش از بهبود نواحی جراحی شنا نکند.
  • پس از گذشت ۴۸ ساعت می‌تواند سفر هوایی داشته باشد.

پیکر تراشی

عوارض پیکر تراشی چیست؟

این روش در مقایسه با لیپوساکشن که با خطر آمبولی، لخته شدن خون در پا، ورم بافت و… همراه است، خطرات کمی دارد و به ندرت عوارض جدی ایجاد می‌کند. یکی از عوارض احتمالی پیکر تراشی آمبولی خفیف است. اگر مراقبت‌های پس از عمل به خوبی انجام شود، بروز این عارضه کمتر محتمل است و شرایط فرد معمولا نگران کننده نیست.

انجام پیکر تراشی برای بیماران مبتلا به هموفیلی، افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، افراد مبتلا به آلرژی و بیماری‌های عفونی مناسب نیست و ممکن است با عوارض شدیدی همراه باشد. توصیه می‌شود پیش از انجام پیکر تراشی به طور کامل در مورد شرایط سلامتی و سوابق بیماری‌های خود با پزشک صحبت کنید و سپس تصمیم به انجام آن بگیرید.

 

سخن آخر

داشتن اندام متناسب آرزوی بسیاری از انسان‌هاست که معمولا به وسیله رژیم غذایی و ورزش، به سرعت قابل دست یافتن نیست. برای این منظور پزشکان به کمک علم به سراغ ابداع روش‌هایی می‌روند که رسیدن به چنین هدفی را آسان‌تر و امکان‌پذیرتر می‌کند. در سال‌های گذشته روش‌های دیگری برای رهایی از چربی‌های اضافی بدن ابداع شده است.

امروزه به کمک دستگاه‌ها و فناوری‌های جدید روش‌های باکیفیت‌تر و ایمن‌تری توسعه پیدا کرده‌اند. پیکر تراشی یکی از این روش‌هاست. اگر می‌خواهید بدانید که پیکر تراشی چیست، می‌توانید با مشاوران سامانه پزشکی سلامت حال مشورت کنید. آیا شما تجربه‌ای در این زمینه دارید؟

همچنین شما می توانید برای انجام عمل های زیبایی به صورت اقساطی، با دریافت وام 50 میلیونی سلامت از اپلیکیشن «حال»، از سرویس اقساطی سلامت که به خدمات پزشکی و جراحی ها تعلق می گیرد استفاده کنید.

سوالات متداول

پیکر تراشی چیست؟

پیکر تراشی روشی برای ایجاد فرم دلخواه در بدن از طریق خروج چربی‌های اضافی از آن است. امروز این کار بدون نیاز به عمل جراحی و بدون درد و خونریزی با با دستگاه‌های مدرن انجام می‌شود.

پیکر تراشی بدون جراحی چیست؟

پیکر تراشی یا لیپوماتیک برخلاف لیپوساکشن نیازی به بیهوشی و شکاف بافت ندارد. در این روش به کمک یک لوله که وارد بدن می‌شود، بافت چربی را تخریب و از بدن خارج می‌کنند.

عوارض پیکرتراشی چیست؟

کبودی، درد و تورم در نواحی ورود لوله به بدن شایع‌ترین عارضه است که معمولا پس از چند روز برطرف می‌شود. آمبولی خفیف هم ممکن است در برخی از افراد روی دهد که با مراقبت‌های پزشکی رفع خواهد شد.

برای پیکر تراشی به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

برای آگاهی از شرایط لازم برای این کار و دریافت مشاوره پزشکی می‌توانید از پزشکان متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی سامانه مشاوره آنلاین حال به صورت ۲۴ ساعته راهنمایی بگیرید.


منابع

medirip.com

drmohsenfadaee.com

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات