جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

معجزه آتورواستاتین: موارد مصرف و عوارض قرص آتورواستاتین

آتورواستاتین
تاریخ بروزرسانی : ۱۳ آبان

این مقاله توسط دکتر زهرا خدابخش دچانی تایید شده است.

”شما میتوانید با 15% تخفیف با این پزشک به صورت آنلاین صحبت کنید.“

تصویر https://haal.ir/Storage/Profile/ProfilePic/p-2412-097832df-ba39-41d7-8a29-8aabfed9cc9d.jpeg
دکتر زهرا خدابخش دچانی
دکتری حرفه‌ای (رزیدنت) پزشک مشاوره دارویی
برای کپی کد تخفیف اینجا کلیک کنید

قرص آتورواستاتین یا لیپوفیکس یکی از مهم‌ترین داروهایی است که می‌تواند باعث کاهش احتمال بروز حمله قلبی و سکته مغزی شود. هدف مهم است. این دارو علاوه بر موارد گفته شده، می‌تواند از بروز عوارض قلبی در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو، مشکلات عروق کرونر قلب و اختلالات مشابه هم جلوگیری کند. مصرف این دارو باید تحت نظر پزشک و با تجویز او باشد. اگر در این زمینه به راهنمایی تخصصی نیاز دارید، می‌توانید از مشاوره آنلاین پزشکی حال استفاده کنید.

این دارو یکی از شناخته شده‌ترین داروهای خانواده استاتین است. این گروه از داروها به نام مهارکننده‌های ردوکتاز هم شناخته می‌شوند. مصرف آتورواستاتین در کنار حفظ رژیم غذایی مناسب، به کاهش سطح کلسترول بد خون (LDL)، افزایش کلسترول خوب (HDL) و کاهش تری‌گلیسرید خون کمک می‌کند. این دارو به عنوان قرص چربی خون آتورواستاتین یا لیپوفیکس هم شناخته می‌شود.

برای مطالعه بیشتر راجع به کلسترول و همه چیز درباره آن، حتما مقاله مرتبط با آن را بخوانید.


تصویر خدمات اقساطی

قرص آتورواستاتین برای چیست؟

قرص آتورواستاتین یکی از ترکیبات دارویی است که با هدف کاهش کلسترول خون در بیماران مبتلا به کلسترول خون بالا تجویز می‌شود. کلسترول در کنار تری‎گلیسرید، چربی‌هایی هستند که در بدن ساخته می‌شوند و مقداری از آن‌ها همیشه برای بدن ضروری است. اما اگر مقدار کلسترول تولیدی بدن که در کبد ساخته می‌شود، از حد مجاز فراتر رود، خطرناک بوده و می‌تواند خطر ابتلا به مشکلات قلبی، سکته مغزی و حملات قلبی را افزایش دهد. قرص آتورواستاتین با کمک به کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب خون، از بروز این مشکلات جلوگیری می‌کند.

قرص آتورواستاتین

شما می‌توانید راجع به آزمایش چربی خون مطلبی را در حال بخوانید.

قرص لیپوفیکس چیست؟

آتورواستاتین با نام‌های دیگری از جمله لیپوفیکس هم شناخته می‌شود. مهم‌ترین نقش قرص آتورواستاتین ، توانایی پیشگیری از مشکلات قلبی و مسائل مرتبط با آن است. پزشکان مصرف آن را برای افراد بالای ده سال مجاز می‌دانند. این دارو در دوزهای ده، بیست، چهل و هشتاد میلی‌گرمی موجود است و افراد می‌توانند بر اساس بیماری و تجویز پزشک خود به صورت روزانه از آن‌ها استفاده کنند.

دوز ده میلی‌گرمی آن معمولا برای کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال که به فشار خون خانوادگی یا کلسترول بالا دچار هستند تجویز می‌شود. علاوه بر این، مقدار دوز مجاز باید بر اساس میزان کلسترول خون افراد تعیین شود. مثلا در افرادی که لازم است کلسترول بدن خون آن‌ها بیش از ۴۵ درصد کاهش یابد، مصرف یک قرص آتورواستاتین ۴۰ میلی‌گرمی در روز توصیه می‌شود. به همین ترتیب از دیگر دوزهای آن یعنی قرص آتورواستاتین لیپوفیکس ۲۰ یا ۱۰ و ۸۰ هم استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید بدانید برای فشار خون بالا چه بخوریم می‌توانید مطلب مشخص شده را بخوانید.

قرص لیپوفیکس چیست

قرص لیپوفیکس یا آتورواستاتین در دوز کم برای افراد زیر ۱۸ سال تجویز می‌شود

معجزه آتورواستاتین

قرص آتورواستاتین یک داروی پیشگیرانه عمومی است که نسبت به انواع داروهای تجاری، قیمت کمتر و مناسبی دارد. معجزه آتورواستاتین در این است که مصرف آن در کنار رعایت رژیم غذایی، کاهش وزن و ورزش می‌تواند باعث کاهش خطراتی مثل سکته مغزی یا حملات قلبی شود. در این مقاله با بهترین رژیم غذایی برای سلامت قلب آشنا خواهید شد. آتورواستاتین باعث بهبود سطح کلسترول در افراد مبتلا به انواع آن شده و می‌تواند به جلوگیری از تجمع کلسترول در عروق بدن هم کمک کند. گرفتگی عروق یکی از اصلی‌ترین عوامل ایجاد سکته است.

البته مصرف آن همیشه به تنهایی کافی نیست و گاهی پزشکان مصرف همزمان آن با دیگر داروهای کاهنده کلسترول و… را تجویز می‌کنند. به طور کلی، هدف استفاده از چنین داروهایی این است که لیپو پروتئین با چگالی پایین یا LDL را در بدن کاهش و لیپو پروتئین با چگالی بالا یا HDL را افزایش دهد. در نتیجه قدرت و توانایی بدن برای دفع LDL از طریق کبد بالا رفته و سطح کلسترول بد بدن کاهش می‌یابد.

در حال بخوانید: علائم بیماری پروانه ای

آتورواستاتین چهل و موارد مصرف آن

آتورواستاتین همراه با یک رژیم غذایی مناسب برای کمک به کاهش کلسترول «بد» و چربی ها (مانند LDL، تری گلیسیرید) و افزایش کلسترول «خوب» (HDL) در خون استفاده می شود. آتورواستاتین 40 متعلق به گروهی از داروها به نام “استاتین” است. با کاهش میزان کلسترول ساخته شده توسط کبد وارد عمل می‌شود. کاهش کلسترول “بد” و تری گلیسیرید و افزایش کلسترول “خوب” خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد و به جلوگیری از سکته مغزی و حملات قلبی کمک می کند. تغییراتی که ممکن است به عملکرد بهتر این دارو کمک کند شامل ورزش کردن، کاهش وزن در صورت اضافه وزن و ترک سیگار است.

آتورواستاتین را به صورت خوراکی با یا بدون غذا، معمولاً یک بار در روز مصرف کنید.

دوز آتورواستاتین بر اساس وضعیت پزشکی، پاسخ به درمان، سن و سایر داروهایی که ممکن است مصرف کنید، تعیین می شود. حتماً به پزشک در مورد تمام محصولاتی که استفاده می کنید (از جمله داروهای نسخه ای، داروهای بدون نسخه و محصولات گیاهی) اطلاع دهید.

در حین استفاده از آتورواستاتین از خوردن گریپ فروت یا نوشیدن آب گریپ فروت خودداری کنید مگر اینکه پزشک دستور دیگری به شما بدهد زیرا گریپ فروت می تواند میزان این دارو را در جریان خون شما افزایش دهد. می‌توانید با پزشک عمومی آنلاین در این باره صحبت کنید

آتورواستاتین و لاغری

افرادی که با تجویز پزشک به استفاده از لیپوفیکس روی می‌آورند، مبتلایان به کلسترول خون بالا یا چربی خون هستند. این افراد اغلب دارای اضافه وزن بوده و پزشک به آن‌ها توصیه می‌کند در کنار مصرف دارو، با کمک ورزش و رژیم غذایی سعی کنند وزن اضافی خود را کاهش دهند. این موضوع باعث شده است تا برخی افراد تصور کنند که ارتباطی بین مصرف آتورواستاتین و لاغری وجود دارد.

برای چربی خون چی خوبه؟

در این بین، افرادی سودجو هم با عنوان تبلیغاتی قرص چربی سوز آتورواستاتین سعی در افزایش فروش آن داشته‌اند. در صورتی که لیپوفیکس چربی‌سوز نبوده و فقط باعث کاهش کلسترول و تری گلیسرید در بدن می‌شود. باید توجه کنید که مصرف خودسرانه این دارو مجاز نیست و با وجود این که داروی کم خطریست، اما در برخی افراد می‌تواند باعث بروز مشکلات کبدی، سرگیجه، درد عضلانی و اختلالات گوارشی شود. پس بهتر است حتما پیش از مصرف، در مورد وضعیت سلامتی خود با پزشک عمومی آنلاین در این باره مشورت کنید

آتورواستاتین و لاغری

در حال بخوانید: روش های درمان زونا

قرص آتورواستاتین برای کرونا

همه‌گیری جهانی کرونا چالشی برای سلامت بشریت است. یک مطالعه جدید نیز نشان می دهد که استاتین ها با خطر مرگ کمتر ناشی از کووید-19 مرتبط هستند.

استاتین ها برای میلیون ها نفر در بریتانیا برای کمک به کاهش سطح کلسترول بد خون تجویز می شوند. این داروها همچنین با کاهش التهاب و لخته شدن خون همراه بوده اند که هر دو می توانند از ویژگی های موارد شدید کووید باشند. در این جدیدترین مطالعه، دانشمندان مؤسسه کارولینسکا در سوئد، نزدیک به یک میلیون نفر از افراد 45 ساله یا بیشتر را بین مارس تا نوامبر 2020، با بررسی داده‌های ثبت‌شده مرگ و سوابق نسخه‌ها تحت نظر گرفتند.

پس از بررسی، دریافتند که مصرف استاتین‌ها حدود 12 درصد کاهش خطر مرگ را در پی داشته است.محققان تاکید کردند که این امر علت و معلولی را ثابت نمی کند و برای اثبات اینکه می توان مرگ و میر ناشی از کووید را با مصرف استاتین ها کاهش داد، آزمایشات تصادفی مورد نیاز است. در حال حاضر قرص آتورواستاتین ۴۰ برای کرونا مصرف می‌شود اما این اطمینان مفیدی است که اگر استاتین مصرف می کنید، در صورت ابتلا به کووید اوضاع بدتر نمی شود و حتی ممکن است کمک کننده نیز باشد.

قرص آتورواستاتین و دیابت

برخی از پزشکان معتقدند که مصرف قرص‌های استاتین می‌تواند ریسک ابتلا به دیابت را افزایش دهد. نتایج یک تحقیق انجام شده در دانشگاه کویینزلند استرالیا نشان داد احتمال ابتلا به دیابت نوع دو در افراد دریافت‌کننده استاتین در مقایسه با افراد دیگر، ۳۳ درصد بیشتر است. این تحقیق بر روی هشت هزار زن سالمند و به مدت ده سال انجام شد. آن‌ها همچنین به این نتیجه رسیدند که اگر دوز استاتین مصرفی بالاتر باشد، خطر ابتلا به دیابت تا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

درباره دیابت استرسی در حال بخوانید.

البته این مورد تنها آزمایش در این زمینه نبوده است. تحقیقات انجام شده بر روی ۱۷۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۱ هم نشان داد که احتمال ابتلا به دیابت در مصرف‎کنندگان استاتین حدود نه درصد بیشتر از سایرین است. تحقیق دیگری هم توسط کلینیک مایو بر روی ۱۶۲ هزار زن بین ۵۰ تا ۷۹ ساله نشان داد که استاتین‌ها می‌تواند ریسک ابتلا به دیابت را در آنان افزایش دهند. مطالعه دیگری هم که در سال‌های اخیر در فنلاند انجام شد، حدود هشت هزار مرد ۴۷ تا ۷۳ ساله را به مدت شش سال مورد بررسی قرار داد. بر اساس یافته‌های این تحقیق مشخص شد که درمان با استاتین می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع دو را بالا ببرد.

محققان با شناخت رابطه قرص آتورواستاتین و دیابت دریافتند که هر چه دریافت استاتین توسط بدن بیشتر باشد، احتمال بروز دیابت هم بالاتر خواهد بود. این مسئله احتمالا به کاهش حساسیت نسبت به هورمون انسولین و ترشح آن مرتبط است. گرچه دانشمندان هنوز در مورد آن مطمئن نیستند اما می‌گویند بهتر است استفاده از دوزهای بالای این دارو با احتیاط انجام شود. ضمنا افرادی که لازم است لیپوفیکس را به شکل روزانه و منظم مصرف کنند، باید حتما به صورت دوره‌ای از نظر وضعیت قند خون بررسی شده و در صورت لزوم، مصرف دارو قطع شود یا میزان آن کاهش یابد.

قرص آتورواستاتین و دیابت

پزشکان توصیه می‌کنند که مصرف‌کنندگان دوز بالای لیپوفیکس به طور منظم میزان قند خون خود را بررسی کنند

البته استاتین‌ها از جمله لیپوفیکس، داروهای بسیار مهمی در کنترل کلسترول خون هستند و تصمیم‌گیری در مورد مصرف یا عدم مصرف آن‌ها به میزان فواید آن برای بدن بستگی دارد. به عبارت دیگر با توجه به این که ابتلا به دیابت در اثر مصرف استاتین یک احتمال است، ممکن است عدم مصرف لیپوفیکس از ترس ابتلا به دیابت، خطرات بیشتری برای بدن داشته باشد. عدم مصرف این دارو و به تبع آن بالا رفتن کلسترول خون منجر به افزایش احتمال بروز حملات قلبی و سکته‌های مغزی خواهد شد. بهترین تصمیم‌گیرنده در این زمینه پزشک معالج شماست. بیماران می‌توانند تحت نظر پزشک به صورت منظم دارو مصرف کرده و چکاپ‌های سلامتی را هم انجام دهند.

عوارض آتورواستاتین

لیپوفیکس از جمله داروهایی است که برای کنترل کلسترول خون مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما لازم است که بیماران پیش از مصرف از نظر وضعیت سلامتی کبد و بارداری بررسی شده و در حین مصرف از رژیم غذایی و ورزش هم برای کنترل وزن خود کمک بگیرند.

درباره آزمایش کلسترول و انجام آن در منزل بیشتر بدانید

ضمنا این دارو با برخی از داروهای قلبی، قرص‌های پیشگیری از بارداری، آنتی بیوتیک‌ها و… تداخل داشته و مصرف همزمان آن‌ها مجاز نیست. بهتر است در مورد داروهای مصرفی خود با پزشک صحبت کنید. به طور کلی به نظر می‌رسد که زنان، افراد بالای ۸۰ سال، بیماران مبتلا به کم کاری تیروئید، بیماران کبدی و کلیوی و معتادان به الکل بیش از دیگران در معرض عوارض آتورواستاتین هستند.

مصرف لیپوفیکس هم مانند هر داروی دیگری با عوارض جانبی همراه است. برخی از مهم‌ترین این عوارض آن شامل اختلالات گوارشی مثل یبوست یا اسهال، سردرد، گرفتگی عضلات و ایجاد حالت تهوع هستند. اگر در اثر مصرف این دارو با احساس کشیدگی در عضلات، تنگی نفس یا ورم بدن و بثورات پوستی مواجه شدید، حتما با پزشک خود یا مرکز فوریت‌های پزشکی تماس بگیرید. بعضی از مهم‌ترین عوارض آتورواستاتین عبارتند از:

مشکلات کبدی

در برخی موارد ممکن است مصرف داروهای استاتین باعث بالا رفتن آنزیم‌های کبدی و التهاب کبد شوند. در صورتی که این افزایش التهاب شدید باشد، پزشک می‌تواند داروی مصرفی بیمار را تغییر دهد. اما در صورت خفیف بودن آن می‌توان به مصرف دارو ادامه داد. برخی از پزشکان ترجیح می‌دهند برای بررسی اثر دارو بر کبد، میزان آنزیم‌های کبدی را قبل و کمی بعد از شروع مصرف دارو بررسی کنند.

آسیب و درد عضلانی

احساس درد، ضعف و خستگی در عضلات یکی از شایع‌ترین شکایت مصرف‎کنندگان این دارو است. چنین دردی می‌تواند از خفیف تا بسیار شدید متغیر باشد. البته برخی از پزشکان معتقدند این عارضه جانبی احتمالا جنبه روانی داشته و در افرادی که نمی‌دانند درد عضلانی یکی از عوارض این دارو است، نسبت به کسانی که از عوارض جانبی آن آگاه هستند، کمتر بروز می‌کند. مصرف دوز بالای استاتین‌ها یا مصرف همزمان آن‌ها با داروهای خاص دیگر در موارد نادری باعث بروز مشکلی به نام رابدومیولیز می‌شود. این عارضه منجر به نارسایی کلیه و آسیب به کبد در کنار درد شدید عضلانی و تحلیل ماهیچه‌ها خواهد شد. احتمال بروز آن تنها چند مورد در هر یک میلیون نفر است.

درد عضلانی

مشکلات عصبی

احتمال بروز گیجی، سردرگمی و اختلال حافظه در میان برخی از مصرف‌کنندگان این دارو هم مشاهده می‌شود. پزشکان می‌گویند این عوارض با قطع مصرف دارو برطرف خواهند شد. با این حـال اگر چنین مشکلاتی برای شما آزاردهنده بوده و باعث اختلال در روند زندگی شما می‌شوند، حتما در مورد آن با پزشک خود مشورت کنید.

افزایش قند خون

سازمان غذا و دارو معمولا بر روی بسته‌های لیپوفیکس در مورد افزایش مصرف قند خون هشدارهایی را درج می‌کند. مصرف آن می‌تواند مقدار گلوکز یا قند خون را در برخی افراد افزایش داده و بیماران را در معرض پیش دیابت یا دیابت قرار دهد. البته مزایای مصرف این دارو بیشتر از خطر افزایش قند خون است و تا زمانی که بالا رفتن قند خون نگران‌کننده نباشد، می‌توان به مصرف آن ادامه داد.

عوارض آتورواستاتین

مصرف آتورواستاتین ممکن است باعث مشکلات گوارشی، نفخ، سردرد و… شود

برای کنترل این عوارض جانبی لازم است در طول دوره مصرف دارو به صورت منظم تحت نظر پزشک باشید و تغییرات ایجاد شده را به او اطلاع دهید. گاهی یک وقفه کوتاه در مصرف دارو با تجویز پزشک می‌تواند نحوه اثرگذاری و اثرات جانبی آن را در بیمار نشان دهند.

گاهی پزشک با تغییر در دوز مصرفی دارو می‌تواند عوارض آن را کاهش دهد. داشتن فعالیت بدنی سبک و منظم ممکن است به تقویت عضلات و جلوگیری از دردهای ماهیچه‌ای ناشی از مصرف دارو کمک کند. در صورت تشدید عوارض، گاهی پزشک ترجیح می‌دهد به جای آن از داروهای دیگری برای کنترل کلسترول خون بیماران استفاده کند. در هر صورت، قطع مصرف دارو باعث بالا رفتن ناگهانی کلسترول و افزایش ریسک سکته می‌شود. پس به هیچ عنوان این دارو را به صورت خودسرانه قطع نکرده و یا دوز مصرفی خود را کاهش ندهید و حتما تغییرات لازم را با تجویز پزشک اعمال کنید.

عوارض آتورواستاتین در زنان

  • ضعف عضلانی در باسن، شانه ها، گردن و پشت؛
  • مشکل در بلند کردن بازوها، مشکل در بالا رفتن یا ایستادن؛
  • مشکلات کبدی – درد بالای معده، ضعف، احساس خستگی، از دست دادن اشتها، ادرار تیره، یرقان (زردی پوست یا چشم). یا.

اینها از عوارض آتورواستاتین هستند که می‌توانند هم در مردان و هم در زنان استفاق بیفتند اما مطالعات بر روی زنان شیرده اثرات مضر مصرف آتورواستاتین روی نوزاد را نشان داده است. باید جایگزینی برای این دارو تجویز شود یا در حین استفاده از این دارو شیردهی را قطع کنید.

عوارض قطع ناگهانی قرص آتورواستاتین

افرادی که به دنبال حذف استاتین هستند باید این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارند. توقف درمان با استاتین می تواند برای افراد خاصی خطرناک باشد، به خصوص کسانی که سابقه سکته مغزی، حمله قلبی دارند. درباره علائم سکته مغزی و راه های مراقبتی آن بیشتر بدانید.

مطالعه‌ای در سال 2017 بررسی کرد که آیا ترک یا کاهش مصرف استاتین خطر سکته مغزی را در افرادی که قبلاً برای این بیماری در بیمارستان بستری بودند افزایش می‌دهد. این مطالعه شامل 45151 شرکت کننده بود و نشان داد افرادی که مصرف استاتین ها را 3 تا 6 ماه پس از ابتلا به بیماری ترک کردند، 42 درصد بیشتر در معرض سکته مغزی دوم قرار داشتند و این از عوارض قطع ناگهانی قرص آتورواستاتین به ثبت رسید.

خطر افزایش سکته برای افرادی که به مصرف استاتین ها با دوز کاهش یافته ادامه دادند، وجود نداشت.

دکتر منگ لی، محقق ارشد این مطالعه، در بیانیه‌ای با منبع قابل اعتماد به AHA، به این نتیجه رسید که پزشکان باید افرادی را که سکته مغزی را تجربه کرده‌اند از قطع مصرف استاتین‌ها منع کنند. دکتر لی افزود که کاهش دوز ممکن است یک گزینه  مناسب تر باشد.

خرید قرص آتورواستاتین لیپوفیکس

آتورواستاتین یکی از داروهای خانواده استاتین‌ها است که برای کنترل سطح کلسترول خون در بیماران مبتلا به چربی خون استفاده می‌شود. این دارو نقش مهمی در پیشگیری از سکته مغزی، حملات قلبی و تجمع کلسترول در عروق بدن دارد و می‌تواند تری گلیسرید خون را هم کاهش دهد. به همین دلیل با وجود برخی عوارض جانبی، مصرف کنترل شده آن با تجویز پزشک می‌تواند

در درمان این بیماران بسیار موثر باشد. به مصرف‌کنندگان این دارو توصیه می‌شود که در طول مصرف آن به طور منظم با پزشک خود در ارتباط باشند و آزمایشات دوره‌ای لازم را حتما انجام دهند. شما می‌توانید برای دریافت راهنمایی‌های لازم در مورد داروی آتورواستاتین از مشاوره دارویی حال کمک بگیرید. در هر صورت برای خرید این دارو می‌توانید از داروخانه آنلاین حال کمک بگیرید و اگر نسخه دارید آن را بارگذاری کرده و در صورتی که نسخه ندارید اسم یا عکس دارو را وارد کنید. در فاصله زمانی کوتاهی دارو را درب منزل تحویل خواهید گرفت

 

 

منابع

reference.medscape.com

www.drugs.com

medlineplus.gov

www.medicalnewstoday.com

www.pritikin.com

سوالات متداول

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

9 ماه پیش

باسلام، من قرص آتورواستاتین 20 مصرف میکنم، بعدهرشب قرص ال دی هم میخورم، آیا استاتین اثرقرص ال دی روکم میکنه، وبامصرف قرص آتورواستاتین میشه بارداری پیش بیاد
پاسخ دهید
0

کارشناس حال

3 ماه پیش

سلام وقت بخیر استاتین‌ها مانند آتورواستاتین به عنوان داروهای کاهنده کلسترول برای کنترل سطوح کلسترول و تری‌گلیسرید در خون استفاده می‌شوند. این دارو معمولا با داروهای هرمونی تداخلی ندارند ولی برای بررسی دقیق تر و جلوگیری از عوارض ناشی از تداخل این دو دارو بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا او بتواند با توجه به وضعیت شما و نیازهای درمانی، تصمیمات مناسبی اتخاذ کند.
پاسخ دهید
0

نسترین

10 ماه پیش

سلام خسته نباشید ایا این قرص باعث نفخ شدید میشود؟
پاسخ دهید
1

مدیریت سایت

9 ماه پیش

سلام و وقت بخیر از جمله عوارض قرض آتورواستاتین ممکن است باعث نفخ و یبوست و یا اسهال شود. در صورت داشتن هرگونه عوارض بعد از مصرف این قرص میتوانید از پزشک متخصص کمک بگیرید.
پاسخ دهید
1

9 ماه پیش

سلام ،حتماً باعث نفخ میشه.
پاسخ دهید
0

امیر

11 ماه پیش

قرص لیپوفیکس باقرص روکین که قرص جلوگیری هست تداخل داره؟
پاسخ دهید
0

کارشناس حال

3 ماه پیش

سلام در مورد تداخل دارویی بین دو نوع دارو (لیپوفیکس و روکین) و احتمال تداخل آنها، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. تداخل دارویی ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد، از جمله وضعیت سلامت شما، داروهای دیگری که ممکن است مصرف کنید، و ویژگی‌های شخصی شما. پزشک شما می‌تواند با توجه به سابقه پزشکی شما و داروهایی که استفاده می‌کنید، بهترین توصیه‌ها را ارائه دهد. او می‌تواند از شما اطلاعات دقیق‌تری در مورد نیازهای درمانی شما و محدودیت‌هایی که ممکن است با داروهای مختلف به وجود بیاید، بگیرد. در هر صورت، هرگونه تغییر در جریان درمانی شما یا مصرف هر نوع دارو، تحت نظر و هدایت پزشک خود انجام شود.
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات