جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

تازار

TAZAR

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: PIPERACILLIN (AS SODIUM) / TAZOBACTAM (AS SODIUM) INJECTION, POWDER, FOR SOLUTION PARENTERAL 4 g/0.5 g
دسته بندی: بدون دسته بندی
شکل دارو:

تزریق, پودر, ترکیبی

نحوه مصرف:

وریدی

محدودیت برای شیردهی:

ندارد

محدودیت بارداری:
مصرف دامپزشکی:

ندارد

موارد مصرف

اين دارو مخلوطي از پيپراسيلين و تازوباكتام است كه در درمان عفونت هاي ناشي از ارگانيسم هاي مقاوم به پيپراسيلين از جمله پسودوموناس آئروژينوزا مصرف می شود.

عوارض و هشدار ها

عوارض

در بيماران مبتلا به نارسایی كليه، فيبروز سيستيك و سابقه بيماري هاي گوارشي به ويژه كوليت پسودوممبران ناشي از آنتي‎بيوتيك بايد با احتياط فراوان مصرف شود.

هشدارها

در بيماران مبتلا به نارسایی كليه، فيبروز سيستيك و سابقه بيماري هاي گوارشي به ويژه كوليت پسودوممبران ناشي از آنتي‎بيوتيك بايد با احتياط فراوان مصرف شود.

تداخل دارویی

در صورت مصرف همزمان مقادیر زیاد این دارو با دارو‌های ضدانعقاد كومارینی، هپارین و دارو‌های ضدالتهاب غیراستروییدی احتمال بروز خونریزی ممكن است افزایش یابد. با مصرف همزمان این دارو با دارو‌های ترومبولیتیك احتمال بروز خونریزی شدید وجود دارد. مصرف همزمان پنی سیلین ها با متوتركسات منجر به كاهش كلیرانس و مسمومیت با متوتركسات می شود.

نکات قابل توصیه

1- در تزريق عضلاني پيپراسيلين نبايد بيش از 2 گرم از دارو در يك محل تزريق شود. 2- بيماران مبتلا به نارسایی كليه ممكن است به كاهش مقدار مصرف نياز داشته باشند. 3- مخلوط كردن پني سيلين ها با آمينوگليكوزيد‌ها توصيه نمی شود. 4- مصرف اين دارو در كودكان با سن کمتر از 2 سال توصيه نمی شود.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه