جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

پریمیدون

PRIMIDONE

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: PRIMIDONE TABLET ORAL 250 mg
دسته بندی: بدون دسته بندی
شکل دارو:

قرص

نحوه مصرف:

دهانی

محدودیت برای شیردهی:

ندارد

محدودیت بارداری:
مصرف دامپزشکی:

ندارد

موارد مصرف

اين دارو در درمان حملات تشنجي ژنرالیزه تونيك–كلونيك (صرع بزرگ)، ميوكلونيك شبانه، حملات تشنجی پارشیال پيچيده (سایکوموتور) و ساده پارشیال (کورتیکال فوکال) و در درمان لرزش essential مصرف می ‌شود.

عوارض و هشدار ها

عوارض

در صورت وجود نارسایی کبد يا كليه و بيماري تنفسي مانند آسم يا آمفيزم با احتياط فراوان تجويز شود.

هشدارها

در صورت وجود نارسایی کبد يا كليه و بيماري تنفسي مانند آسم يا آمفيزم با احتياط فراوان تجويز شود.

تداخل دارویی

این دارو غالباً غلظت پلاسمایی كاربامازپین، كلونازپام، فنی‎توئین و والپروات و در مواردی اتوسوكسیمید راكاهش می‌دهد. این دارو موجب افزایش متابولیسم وارفارین، دارو ‌های ضدافسردگی سه حلقه ای، دیگوكسین، كورتیكوستروئید ‌ها، سیكلوسپورین، ضدبارداری های خوراكی و تئوفیلین شده و در نتیجه اثرات این دارو ‌ها را كاهش می ‌دهد. گاهی اوقات نیز غلظت پلاسمایی اتوسوكسیمید و پریمیدون را كم می‌ کند. اسید استیل سالیسیلیك، دارو ‌های ضدباكتریایی شامل كلرامفنیكل، سیكلوسرین، ایزونیازید، كوتریموكسازول و مترونیدازول و نیز فلوكستین، دیلتیازم، نیفدیپین و سایمتیدین غلظت پلاسمایی فنی‎توئین را زیاد می ‌کنند. این دارو متابولیسم وارفارین را كاهش می ‌دهد. دارو‌ های ضدافسردگی و ضدجنون باكاهش آستانه تشنج، با اثر ضدتشنجی این دارو مقابله می ‌کنند. فنی‎توئین غلظت پلاسمایی دارو‌ های ضدافسردگی سه حلقه ای را كاهش می‌ دهد. متابولیسم سیكلوسپورین توسط فنی ‎توئین سریع شده و در نتیجه غلظت پلاسمایی آن كاهش می‎ یابد. فنی ‎توئین متابولیسم ضدبارداری های خوراكی را افزایش و در نتیجه اثر آن ها را كاهش می‌ دهد. متابولیسم فنی ‎توئین در صورت مصرف همزمان با فلوكونازول، ایتراكونازول، كتوكونازول و میكونازول كاهش می‎ یابد و در نتیجه غلظت پلاسمایی آن افزایش می یابد.

نکات قابل توصیه

1- از قطع ناگهاني مصرف دارو بايد پرهيز شود. 2- هنگام رانندگي يا كار با ماشين‎ آلاتي كه نياز به هوشياري دارند، بايد احتياط نمود. 3- هنگام برخاستن ناگهاني از حالت نشسته يا خوابيده، بايد احتياط نمود.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه