جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

آیا ترکیب سیر در عسل واقعا سرماخوردگی را درمان می‌کند؟

ترکیب سیر در عسل
تاریخ بروزرسانی : ۰۷ بهمن

ترکیب سیر در عسل به عنوان یک درمان سرماخوردگی و آنفولانزا در شبکه های اجتماعی مطرح شده است، اما آیا واقعا این ترکیب، اثربخش است؟

علاقه مندان به سلامتی ادعا می کنند که خیساندن سیر در عسل می‌تواند از سرماخوردگی و آنفولانزا پیشگیری کند یا حتی آن را درمان کند. در حالی که تحقیقاتی وجود دارد که هر یک از آن‌ها دارای فواید سلامتی خاصی هستند.

نظرات متفاوتی بین پژوهشگران تغذیه درباره خواص ترکیب سیر در عسل وجود دارد:

شارون پالمر ، متخصص تغذیه در کالیفرنیا، گفته است: این روند اخیراً در رسانه ها افزایش یافته است، و تبلیغات و ادعاهای بهداشتی غیر قابل اثبات زیادی در مورد این درمان طبیعی مطرح می شود.

راشل دایکمن ، متخصص تغذیه در شهر نیویورک توضیح داد که این معجون یک درمان خانگی قدیمی است که مدت زمان زیادی وجود داشته است.

بیشتر بدانید: آشنایی با خواص شگفت انگیز دارچین و عسل

هم سیر و هم عسل فواید سلامتی خاص خود را دارند. به گفته پالمر، قرن هاست که از عسل به عنوان دارو استفاده می‌شود. او گفت: “عسل حاوی مواد شیمیایی گیاهی با خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی است.”

یک بررسی در سال 2021 از مطالعات متعدد نشان داد که عسل در کاهش علائم سرماخوردگی، دفعات سرفه و شدت سرفه نیز موثر است. یک مطالعه دیگری در سال 2021 نشان داد که عسل می‌تواند سیستم ایمنی را تحریک کرده و اثرات ضد التهابی داشته باشد.

اما توجه داشته باشید که از چه نوع عسلی استفاده می کنید برای مثال عسل مانوکا مانع از انتشار ویروس آنفولانزا می‌شود.

تحقیقات همچنین نشان داده است که سیر دارای مجموعه ای از فواید سلامتی خاص خود است. یک مطالعه قدیمی نشان می‌دهد که قرص‌های عصاره سیر کهنه می‌توانند سلول‌های T را در خون شما افزایش دهند، نوعی که از ویروس‌ها جلوگیری می‌کند. در یک مطالعه در سال 2016، عصاره آن باعث کاهش شدت سرماخوردگی و آنفولانزا شد.

مهار کردن ترکیبات موجود در سیر دشوار است زیرا در طول فرآوری تغییر می‌کنند.. یک مطالعه در سال 2020 خواص ضد ویروسی سیر را تایید کرد، در حالی که گزارشی در سال 2021 از ابرقدرت های ضد باکتریایی آن نیز حمایت کرد.

در مورد ترکیب مرسوم عسل و سیر، تحقیقات بسیار کمتری وجود دارد و درواقع فواید ترکیب سیر و عسل تخمیر شده هنوز ثابت نشده است.

به گفته دیویس ممکن است با امتحان این معجون خطراتی وجود داشته باشد. او توضیح داد: “خطر بوتولیسم در عسل خام و در سیر هر دو مستند شده است.” عسل ممکن است حاوی آلاینده های مختلفی از جمله آفت کش ها، آنتی بیوتیک ها، فلزات سنگین و سایر مواد سمی باشد.

برخی از آمارهای جمعیتی باید به ویژه در مورد این ترکیب محتاط باشند: نوزادان زیر یک سال نباید عسل مصرف کنند. دایکمن توضیح داد که ممکن است برای کسانی که نقص ایمنی داشته و یا به گرده زنبور آلرژی دارند نیز خطرناک باشد.

علیرغم خطرات بالقوه ای که در بالا ذکر شد، دایکمن گفت که سیر تخمیر شده در عسل یک مداخله نسبتاً خوش خیم با جنبه های منفی کمی است. با توجه به فقدان شواهد ملموس، به مردم توصیه می کنند که از این دارو به عنوان یک رویکرد مکمل به جای درمان اولیه سرماخوردگی یا آنفولانزا استفاده کنند.

شما میتوانید برای اطمینان بیشتر از خدمات مشاوره آنلاین دکتر متخصص تغذیه در «حال» استفاده کنید.

 

منبع خبر

health.com

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین اخبار