جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

تجزیه اهداف بزرگ به اهداف کوچکتر

رسيدن-به-اهداف
تاریخ بروزرسانی : ۲۸ تیر

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

تصویر خدمات اقساطی

تعیین اهداف کوچکتر واقع بینانه

این ایده ساده است: برای رسیدن به اهدافی که مورد نظر شما هستند، باید اهداف بزرگ را به اهداف کوچکتر و قطعات قابل اندازه گیری تقسیم کنید. به جای فکر کردن در مورد دستیابی به یک هدف بزرگ، با تمرکز بر دستیابی به قطعات کوچکی ازهدف، روی پیشرفت تمرکز کنید .

درک تاثیر خرد کردن اهداف بزرگ به قطعات کوچکتر

به عنوان مثال، اگر شما قصد دارید 5 کیلومتر بدوید، هر مرحله از مراحل اولیه را به اهداف کوچکتر و قابل دستیابی تبدیل کنید. ابتدا در ساعت 6 صبج بیدار شوید و کفش های ورزشی تان را بپوشید. پس از آن از خانه خارج شوید و شروع به دویدن کنید. این می تواند در طول دوره تمرین شما ادامه یابد و قبل از این که متوجه شوید، شما را مجبور می سازد که بهره وری و پیشرفت داشته باشید.

مطالعات نشان می دهد که تنظیم اهداف کوچک تر می تواند مغز شما را با افزایش سطوح دوپامین در هر بار که هدفی را تنظیم می کنید فعال کند.
به گفته روانشناسان، “همه چیز از مرتب کردن تخت خواب تان تا شستن ظروف به شما احساس انجام یک کار را می دهد. از نظر روانی، رضایت از تکمیل یک کار، باعث ایجاد سوخت داخلی موشکی می شود که شما را قادر می سازد تا به هدف بزرگتری برسید.

طبیعت انسانی معتقد است نسخه ای بهتر از ما در افق فکری ما وجود دارد. بخش به چالش کشیدن دقیقا همان چیزی است که منجر به وجود آمدن واقعیت می شود. ما ممکن است تمایل به حرکت رو به جلو داشته باشیم با این اعتقاد که حرکات بزرگ یا تغییرات سریع می تواند تفکر ما را تغییر دهد، اما انتخابات روزانه یا هدف های کوچک است که منجر به تغییر و تقویت مغز می شود و هر بار که شما پیشرفت می کنید، شروع به تغییر در دیدگاه شما خواهد کرد.
محققان هاروارد دریافته اند که گام های کوچکی در جهت پیشرفت بزرگ می تواند شادکامی فرد را افزایش دهد.

این مقاله در ادامه میگوید: افرادی که اغلب این احساس پیشرفت را تجربه میکنند، بیشتر احتمال دارد که در بلندمدت خلاق باشند. مهم نیست اگر شما در حـال دستیابی به یک پیشرفت علمی بزرگ هستید و یا فقط می خواهید گام
هایی در جهت یک زندگی سالم تر بردارید، پیروزی های کوچک می توانند تفاوت های زیادی در نحوه احساس و چگونگی انجام کارها درشما بوجود آورد .

چگونه شروع به ایجاد اهداف کوچکتر کنیم؟

اگر شما مطمئن نیستید که چگونه شروع به ایجاد میکرو اهداف کنید، با این پرسش شروع کنید: یکی از چیزهایی که اگر انجام شود، زندگی من را بهتر خواهد کرد چیست؟ شاید شما متوجه شوید که مثلا ایجاد عادات غذایی سالمتر باعث خوشحالی شما خواهد شد. سپس، شروع به تجزیه کردن آن به اهداف کوچکتر کنید، که هر هدف کوچک، گامی کوچک است که از 5 تا 10 دقیقه طول می کشد تا تکمیل شود و به شما در رسیدن به وضعیت مطلوب آینده کمک کند.

هر زمانی که یکی از این اهداف کوچک را تکمیل کردید، توقف کنید تا ازخودتان بابت به انجام رساندن این مورد قدردانی کنید.
دستیابی به آرزوهای بزرگ نباید فرآیندی دردناک باشد که به راحتی به شکست بیانجامد. با شکستن اهداف مهم به بخش های قابل کنترل، امید است که ترس٬ شما را عقب نیاندازد. با نگاهی تازه، شما حتی ممکن است از پروسه رسیدن به اهدافتان لذت ببرید و از روند رشد قدردانی کنید.

 

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «حال» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «حال» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید. یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «حال»‌ وصل شوید.

همین حالا مشاوره رایگان را شروع کنید

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

سهراب سجادی

5 سال پیش

خیلی مطلب خوبی بود همیشه میگن که کارهای بزرگ رو به چند تا کار کوچکتر تبدیل کنیم
پاسخ دهید
0

مدیریت

4 سال پیش

دقیقا درست است. با این کار انگیزه و امید بیشتری برای دنبال کردن اهدافمان خواهیم داشت و از مسیر رسیدن به آرزوهایمان بیشتر لذت می بریم. از همراهی شما متشکریم دوست عزیز.
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات