جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

هزینه عمل بلفاروپلاستی و عوامل موثر در آن

هزینه عمل بلفاروپلاستی
تاریخ بروزرسانی : ۰۴ مهر

هزینه عمل بلفاروپلاستی بسته به عوامل مختلفی از جمله محل کلینیک، تخصص جراح، وسعت عمل و نیازهای خاص بیمار می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. به طور کلی، هزینه جراحی پلک معمولاً طیف گسترده ای را در بر می گیرد و همین موضوع درک عوامل مؤثر بر قیمت را برای بیماران، ضروری می کند.


تصویر خدمات اقساطی

بلفاروپلاستی چیست؟

شاید نام عمل بلفاروپلاستی به گوشتان خورده باشد. این عمل که با نام عامیانه آن یعنی افتادگی پلک بیشتر شناخته می‌شود، روشی برای برطرف‌کردن چین‌وچرک‌ها، چربی‌ها و پوست‌های اضافه در پلک بالا و پایین چشم است.

غالبا چشم‌ها اولین جایی هستند که آثار پیری و عوارض ناشی از آن نظیر شل‌شدن یا افتادگی پوست را در خود نمایان می‌کنند. به‌این‌ترتیب سن و البته در مواردی وراثت را می‌توان دو فاکتور کلیدی در بروز مشکلات ظاهری مرتبط با چشم دانست. عمل بلفاروپلاستی روشی کاملا رایج و موثر برای برطرف‌کردن این عارضه ظاهری است. این روش جراحی صرفا جنبه زیبایی ندارد؛ بلکه گاهی از آن به‌عنوان روشی کاملا درمانی استفاده می‌کنند. زمانی که افتادگی پلک آنقدر شدید باشد که منجر به بروز مشکل در سیستم بینایی فرد شود، بلفاروپلاستی با هدف کاملا درمانی وارد عمل می‌شود و با درمان افتادگی پلک وسعت دید و بینایی افراد را بهبود می‌بخشد. اینکه بلافاروپلاستی چگونه انجام می‌شود و مراقبت‌های قبل و بعد از آن به چه صورت است، موضوعی است که ما در این مطلب به شرح مفصل آن خواهیم پرداخت.

علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی

یکی از پرتکرارترین سوالات در عمل لافاروپلاستی پیش از هزینه عمل بلفاروپلاستی، علت کوچک‌شدن چشم‌ها بعد از انجام این نوع جراحی است. همان‌طور که می‌دانید هر نوع روش جراحی زیبایی یا درمانی با عوارض و پیامدهایی همراه است. بلفاروپلاستی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

یکی از عمده‌ترین دلایل کوچک‌شدن چشم‌ها، تورمی است که بعد از جراحی در اطراف چشم مشاهده می‌شود. این تورم که از عوارض شایع بلفاروپلاستی است با فشرده‌کردن بافت‌های اطراف چشم موجب کوچک‌ به‌نظررسیدن چشم‌ها می‌شود.

یکی دیگر از عوامل موثر در کوچک‌شدن چشم‌ها، برش‌هایی است که طی این نوع جراحی در اطراف چشم‌ها ایجاد می‌شود. این برش‌ها غالبا منجر به جابه‌جاشدن بافت یا پوست اطراف چشم‌ها می‌شوند. درنتیجه این جابه‌جایی، شما تغییراتی محسوس در چشم‌ها نظیر کوچک‌شدن مشاهده خواهید کرد. شایان ذکر است در اکثر موارد تغییرات ظاهری چشم که در اثر تورم و جابه‌جایی پوست اتافاق افتاده است، بعد از گذشت چند روز به‌طور کامل بهبود پیدا می‌کند و به حالت طبیعی خود باز می‌گردد.

آخرین دلیلی که برای کوچک‌شدن چشم‌ها بعد از عمل بلفاروپلاستی می‌توانیم عنوان کنیم، نداشتن تخصص و تسلط پزشک جراح در انجام این نوع جراحی است. این عدم تخصص موجب می‌شود تا پزشک جراح به‌جای برداشتن پوست اضافی موجود در پلک‌ها، چربی‌های مفید درون چشم را حذف کند. نتیجه‌ی این نوع جراحی، فرورفتگی و کوچک‌شدن چشم‌ها بعد از عمل بلفاروپلاستی است.

انواع روش‌های عمل بلفاروپلاستی یا جراحی پلک

یکی از عوامل موثر بر هزینه عمل بلفاروپلاستی، انتخاب روش جراحی است. عمل بلفاروپلاستی چه در قالب یک راهکار کاملا درمانی یا روشی برای افزایش زیبایی ظاهری به دو صورت انجام می‌پذیرد. در ادامه همراه ما باشید تا فرایند انجام روش‌های مختلف این نوع جراحی را به شما معرفی کنیم:

جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا

یکی از روش‌های رایج عمل بلفاروپلاستی که میان جراحان با نام بال چشم رواج دارد، جراحی پلک بالاست. در این نوع جراحی پزشک جراح تلاش می‌کند تا با حذف پوست و چربی اضافی اطراف پلک، شادابی و طراوات را برای چشم‌ها به ارمغان آورد. به‌همین‌منظور برش‌هایی کوچک را پشت پلک ایجاد می‌کند تا به صورت کاملا طبیعی پوست اضافی که مانع دید افراد شده است را بردارد. بعد از اتمام کار نیز بخیه‌هایی با قابلیت جذب روی ناحیه برش‌زده ایجاد می‌کند.

عمل بلفاروپلاستی

جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین

از روش‌های دیگر عمل بلفاروپلاستی جراحی پلک پایین است که در مقایسه با پلک بالا از حساسیت بیشتری برخوردار است. این نوع جراحی که غالبا با بی‌حسی همراه است و با هدف حذف پف چشم و چربی اضافی تجویز می‌شود، به سه طریق انجام می‌پذیرد:

  • جراحی پلک از بیرون و با ایجاد برش روی پوست زیرین مژه‌ها اتفاق می‌افتد که به آن اکسترنال می‌گویند.
  • جراحی پلک از پشت پلک‌ و با ایجاد برش در داخل و پشت پلک صورت می‌گیرد.
  • جراحی همسان‌سازی که در آن برش‌هایی را در پشت پرده چشم ایجاد می‌کنند و بخشی از چربی اضافی را برای پرکردن گودی چشم نگه می‌دارند.

اقدامات قبل از عمل بلفاروپلاستی

برای رسیدن به نتیجه مطلوب در عمل بلفاروپلاستی لازم است رعایت مراقبت‌های بهداشتی قبل از عمل را کاملا جدی بگیرید. قاعدتا رعایت این موارد از سوی شما می‌تواند به موفقیت بیشتر این نوع جراحی منتهی شود. از نکات مراقبتی مهم قبل از عمل بایستی به موارد زیر اشاره کرد:

  • در انتخاب پزشک جراح نهایت دقت و وسواس را به‌خرج دهید.
  • تمامی آزمایشات تجویزشده از سوی پزشک را به‌درستی و با رعایت کامل پیش‌نیازها انجام دهید.
  • فهرستی کامل از داروهای مصرفی خود را در اختیار پزشک جراحتان قرار دهید.
  • از مصرف داروهایی که موجب رقیق‌شدن خون می‌شود یا اختلالاتی را در فرآیند انعقاد خون ایجاد می‌کند، کاملا پرهیز کنید. (مانند آسپرین و بروفن)
  • به مدت دو هفته از عمل بلافاروپلاستی از خوردن مشروبات الکلی یا مصرف دخانیات اجتناب کنید.
  • اگر به داروی خاصی حساسیت دارید یا مبتلا به یک بیماری خاص هستید، حتما قبل از جراحی پزشک جراح را درجریان بگذارید.
  • از استحمام در شب قبل از جراحی غافل نشوید.
  • از داشتن هرگونه آرایشی در زمان جراحی خودداری کنید.
  • شب قبل از جراحی ترجیحا شام سبکی را میل کنید و بعد از آن از مصرف هرگونه آب یا خوراکی بپرهیزید (6 تا 8 ساعت ناشتابودن قبل از عمل کاملا الزامی است).

مراقبت‌های بعد از جراحی بلفاروپلاستی

پس از تعیین هزینه عمل بلفاروپلاستی و با انجام عمل، کار شما تمام نمی‌شود. مراقبت‌های بعد از عمل بخش دیگری از وظابیف شماست که قطعا رعایت‌کردن آن می‌تواند اسباب بهبودی زودهنگام را برای شما فراهم کند. مهم‌ترین نکات مراقبتی بعد از عمل شامل موارد زیر می‌شود:

  • ابتدا به این نکته واقف باشید که بلافاروپلاستی با عوارض متعددی نظیر کبودی و تورم همراه سات که با گذشت زمان بهبود پیدا می‌کند. بنابراین نگران عوارض کوتاه‌مدت آن نباشید.
  • استفاده از کمپرس یخ برای رفع کبودی و تورم بعد از عمل می‌تواند بسیار کمک‌کننده و مفید باشد.
  • قطره‌ها یا پمادهای تجویزشده از سوی پزشک را به دقت و در زمان مناسب خودش مورد استفاده قرار دهید.
  • درصورتی داشتن درد می‌توانید از داروهای مسکن استفاده کنید.
  • از انجام هرگونه فعالیت سنگین بعد از جراحی کاملا خودداری کنید.
  • از مصرف هرگونه داروی رقیق‌کننده خون که خطر خونریزی به‌دنبال دارد، پرهیز کنید.
  • از آرایش‌کردن چشم‌ها در هفته‌های اول بعد از جراحی اجتناب کنید.
  • خودتان را در معرض دود یا آلودگی قرار ندهید.
  • از ایجاد فشار یا ضربه بر پلک‌ها بپرهیزید.
  • برای جلوگیری از تابیدن اشعه نور خورشید به ناحیه جراحی‌شده از عینک آفتابی استفاده کنید.
  • تلاش کنید تا در هنگام استراحت سرتان را در حالت بالاتری قرار دهید این کار ضمن کاهش گردش خون در ناحیه گردن و سر از مانع ایجاد التهاب یا تورم بیشتر در چشم‌ها می‌شود.

درباره تنبلی چشم بیشتر بدانید.

عمل بلفاروپلاستی

عوارض بلفاروپلاستی

عوارض بعد از جراحی بخش جدایی‌ناپذیر عمل بلفاریت چشم هستند که افراد آن را تجربه می‌کنند. طبیعتا با رعایت نکات مراقبتی قبل و بعد از عمل و انتخاب جراح حاذق این عوارض تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کنند. بااین‌حال امکان گریز صددرصدی از پیامدهای بعد از بلفاروپلاستی وجود ندارد. شایع‌ترین این عوارض عبارتند از:

تورم و کبودی

از شایع‌ترین عوارضی که تقریبا تمامی افراد بعد از انجام عمل بلفاروپلاستی آن را تجربه می‌کنند، تورم و کبودی است. خوبختانه روش‌های متعددی برای رفع این کبودی و تورم وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به سه مورد آن اشاره کرد:

  • استفاده از کرم‌ها و پمادهای تجویزشده از سوی پزشک یا کرم حاوی ویتامین E
  • استفاده از کمپرس یخ
  • قطع مصرف هرگونه داروی ضد انعقاد خون

عدم تقارن ‌داشتن پلک‌ها با هم

یکی از عواملی که موجب می‌شود بعد از عمل چشم‌ها نامتقارن به‌نظر برسند، برش‌های نامساوی در بافت اطراف چشم است. این عارضه غالبا در اثر کم‌تجربگی یا نداشتن تخصص پزشک جراح اتفاق می‌افتد. البته این را هم باید یادآوری کنیم که گاهی از اوقات این تورم و کبودی است که منجر به ایجاد عدم تقارن در چشم‌ها می‌شود.

بازشدن زخم‌ها

نداشتن تخصص در بخیه‌زدن برش‌ها از سوی جراح می‌تواند منجر به بازشدن زخم‌ها شود. عموما هم این بازدشن زخم‌ها عوارضی همچون عفونت و بدخوابی را به‌دنبال دارد.

تاری دید یا دوبینی

یکی دیگر از عوارض شایع عمل بلافاروپلاستی که تقریبا بسیاری از افراد آن را تجربه می‌کنند، تاری دید یا دوبینی است. این عارضه هم نظیر تورم و کبودی با گذشت زمان کاملا برطرف می‌شود.

عفونت و خونریزی

از عوارض جدی و خطرناک عمل بلافاروپلاستی عفونت و خونریزی است که افراد در ناحیه جراحی‌شده تجربه می‌کنند. این دو عارضه اغلب در نتیجه انجام جراحی در محلی استریل‌نشده اتفاق می‌افتد.

هزینه عمل بلفاروپلاستی

ایجاد جوش در اطراف چشم

بعد از جراحی بلافاروپلاستی ممکن است با چوش‌هایی سفید و ریز در ناحیه جراحی‌شده و در اطراف چشم‌تان مواجه شوید. این جوش‌های سفید عارضه‌ای شایع هستند و بعد از مدت زمانی کوتاه ناپدید می‌شوند.

داشتن حساسیت به نور

یکی دیگر از عوارض موقت بعد از عمل بلافاروپلاستی حساسیت چشم‌ها به نور است. به همین دلیل هم توصیه می‌شود ضمن استفاده از عینک آفتابی از خیره‌شدن طولانی‌مدت به صفحه گوشی یا تلویزیون خودداری کنید.

خشک‌شدن چشم‌ها

یکی دیگر از عوارضی که افراد بعد از جراحی بلافاروپلاستی تجربه می‌کنند، خشکی چشم‌هاست. از آنجایی که این خشکی می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی برای افراد شود، پزشکان توصیه می‌کنند با استفاده از اشک‌های مصنوعی یا قطره‌ چشم‌های خود را مطروب نگاه دارید.

هزینه عمل بلفاروپلاستی چقدر است؟

در هزینه‌ی نهایی عمل بلفاروپلاستی عوامل متعددی دخالت دارد؛ بنابراین نمی‌توان نرخی مشخص را برای انجام این نوع جراحی مشخص کرد. ویژگی‌های فردی بیمار مانند میزان افتادگی پلک یا میزان پف و چین‌وچروک اولین فاکتور کلیدی در تعیین هزینه جراحی است. بعد از آن تکنیک‌های جراحی، دستمزد جراحی و هزینه‌های مرتبط با کلینیک از دیگر عوامل موثر در هزینه‌های این عمل به‌شمار می‌روند. البته هزینه حدودی آن بین 7 تا 20 میلیون تومان است.

شما می‌توانید با استفاده از خدمات اقساطی حال این عمل را در شرایطی بسیار آسان‌تر انجام دهید. با رفتن به بخش جراحی بدن اقساطی و درخواست وام 5 تا 50 میلیونی برای عمل خود بدون ضامن و در کمتر از یک هفته این اعتبار را دریافت کرده و هزینه عمل بلفاروپلاستی را به صورت قسطی پرداخت کنید. مشاوران ما در حال به شما کمک می‌کنند تا عمل بلافاروپلاستی تحت نظر حاذق‌ترین پزشک جراح و با کم‌ترین دغدغه‌ی اقتصادی تجربه کنید.

هزینه عمل بلفاروپلاستی

هزینه عمل بلفاروپلاستی با لیزر 

هزینه بلفاروپلاستی با لیزر بسته به جراح، بیمارستان و وسعت عمل می‌تواند متفاوت باشد. به طور کلی، بلفاروپلاستی با لیزر گران‌تر از جراحی بلفاروپلاستی سنتی است. هزینه متوسط بلفاروپلاستی با لیزر از 10 میلیون تومان به بالا می‌باشد که شامل حق الزحمه جراح، بیهوشی، هزینه تسهیلات و مراقبت های بعد از عمل می شود.

قیمت دقیق به نیازها و اهداف هر بیمار بستگی دارد. عواملی مانند مقدار پوستی که باید برداشته شود، آیا شامل روش های اضافی مانند لیفت ابرو می شود، و همچنین شهرت و تخصص جراح، همگی بر قیمت نهایی و هزینه عمل بلفاروپلاستی تأثیر می‌گذارد. در مجموع، بلفاروپلاستی با لیزر نتایج بسیار خوبی با کبودی کمتر است، اما قیمت بالاتری نسبت به بلفاروپلاستی سنتی دارد.

عوامل موثر بر هزینه عمل بلفاروپلاستی

تخصص و تجربه جراح

هزینه عمل بلفاروپلاستی بسته به صلاحیت، تجربه و شهرت جراح متفاوت است. جراحان بسیار ماهر و مشهور به دلیل تخصص خود ممکن است هزینه های بیشتری را دریافت کنند.

موقعیت جغرافیایی

هزینه بلفاروپلاستی نیز بر اساس محل عمل متفاوت است. شهرهای بزرگ و مناطقی که هزینه زندگی بالاتری دارند، در مقایسه با مناطق روستایی بیشتر یا از نظر اقتصادی کمتر، هزینه جراحی بالاتری دارند.

نوع عمل

بلفاروپلاستی را می توان بر روی پلک بالا، پلک پایین و یا هر دو انجام داد. پیچیدگی و وسعت روش مورد نیاز می تواند بر هزینه تأثیر بگذارد. جراحی پلک بالا به دلیل سادگی نسبی معمولاً هزینه کمتری نسبت به جراحی پلک پایین دارد.

بیهوشی

استفاده از بیهوشی، چه موضعی یا عمومی، می تواند بر هزینه عمل بلفاروپلاستی کلی تأثیر بگذارد.

ارزیابی های قبل از عمل و مراقبت های بعد از عمل

هزینه ممکن است شامل مشاوره قبل از عمل، آزمایش های پزشکی و مراقبت های بعد از عمل باشد که بسته به نیازهای فردی می‌تواند متفاوت باشد. این خدمات اضافی می‌تواند باعث افزایش هزینه کلی می‌شود.

روش های اضافی یا جراحی های ترکیبی

اگر بیمار ترکیب بلفاروپلاستی را با سایر روش های زیبایی مانند لیفت صورت یا لیفت ابرو انتخاب کند، هزینه عمل بلفاروپلاستی بر همین اساس افزایش می یابد.

پوشش بیمه ای

در برخی موارد، اگر پوست اضافی بینایی را مختل کند، بلفاروپلاستی از نظر پزشکی ضروری است. در چنین مواردی، برخی از طرح های بیمه ممکن است بخشی یا کل هزینه پروسه را پوشش دهد. با این حال، اگر صرفاً برای اهداف زیبایی انجام شود، احتمالاً پوشش داده نخواهد شد. که در این شرایظ استفاده از خدمات اقساطی در بخش جراحی بدن اقساطی که شامل وام 5 تا 50 میلیونی می‌شود می‌تواند کمک حال بیمار باشد.

لازم به ذکر است که هزینه عمل بلفاروپلاستی نیز در کلینیک ها و با جراحان مختلف متفاوت خواهد بود. بیماران همیشه باید با یک جراح واجد شرایط مشورت کنند و در مورد نیازهای خاص خود صحبت کنند و قبل از هر تصمیمی، یک برآورد هزینه شخصی به دست آورند.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات