جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

چرا خیانت در روابط زوجین شکل می گیرد؟

علل-روابط-موازی
تاریخ بروزرسانی : ۲۰ فروردین

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

همیشه ممکن است فردی با تمام ویژگی‌های مورد نظر شما وجود داشته باشد، اما شما نتوانید زندگی‌تان را با او سپری کنید زیرا در حـال حاضر در رابطه هستید. برعکس این مطلب نیز ممکن است صدق کند؛ شما فرد مناسب‌تان را زمانی می‌یابید که او در رابطه‌ با کس دیگری‌ست.

برخی افراد هنگام مواجهه با این شرایط، به جای انجام کار درست و تمام کردن رابطه‌ی قبلی به رابطه‌ی همزمان فکر می‌کنند و در بسیاری موارد آنها هنوز شریک زندگی و طرف مقابل‌شان را دوست دارند.

در این مقاله  به بررسی علل به وجود آمدن رابطه‌ی همزمان میپردازیم.

در بسیاری اوقات یکی از طرفین رابطه کاملا راضی‌ست و گمان می‌کند طرف مقابل تعهد لازم و کافی را به او و رابطه دارد، در حالی‌که فرد مقابل این نظر را ندارد و به این‌ترتیب طرفین روی یک پله نایستاده‌اند. در این حالت رابطه از حد مشخصی جلوتر نمی‌رود و عمیق‌تر نمی‌شود و همیشه یکی از آنها ناراضی‌ست.
تصویر خدمات اقساطی

علل به وجود آمدن روابط همزمان

اما چه زمانی‌ست که یک نفر در یک رابطه وفادار نیست و به دنبال رابطه‌ی همزمان یا خیانت می‌رود؟ به دور از قضاوت درباره‌ی نادرستی این عمل، می‌خواهیم برخی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر شروع روابط همزمان را ببینیم. می‌توانید راهکارهای جلوگیری از خیانت همسر را در این مقاله مطالعه کنید

 

نداشتن رضایت از رابطه‌ی جنسی

بسیاری از مردم گمان می‌کنند رابطه‌ای که مشمول مرور زمان می‌شود محکوم به تکراری‌بودن است و همین تکرار است که باعث می‌شود از رابطه‌ی جنسی با طرف مقابل‌شان لذت نبرند. آنها ممکن است از بودن با هم حس خوبی داشته باشند، اما درباره‌ی رابطه‌ی جنسی‌شان نمی‌توانند این مطلب را بگویند. این در حالی‌ست که در رابطه‌ی پنهانی جدیدشان حس‌های‌شان نمرده است و هنوز هم می‌توانند لذت ببرند. به همین دلیل از آن استقبال می‌کنند.

 

قطع‌شدن ارتباط و نداشتن رضایت حسی در رابطه‌

زوج‌های زیادی هستند که حتی در همان ابتدای رابطه و زندگی هم حرف زیادی برای گفتن به یکدیگر ندارند و لحظه‌های عاطفی کمی بین‌شان وجود دارد. هرکدام به کار خودشان مشغولند و اولویت هم نیستند. آنها دل‌شان می‌خواهد برای کسی جذاب به نظر برسند، حرف‌های مهم و درونی‌شان را به فردی بگویند و اطمینان داشته باشند که درک می‌شوند. حس تنهایی زیادی در رابطه‌شان می‌کنند و به گمان‌شان فرد و رابطه‌ی جدید می‌تواند این نیاز را پوشش دهد. آنها نیازمند تایید عاطفی‌اند و حس می‌کنند باید این ارتباط قطع‌شده را در جایی دیگر وصل کنند. آنها گمان می‌کنند که در جایی ایستاده‌اند که کسی دوست‌شان ندارد و باید این نیاز را برآورده کنند.

 

انتقام‌گرفتن

برخی افراد ممکن است به دلیل رفتارهای بد طرف مقابل‌شان تصمیم بگیرند به جای این‌که او را ترک کنند یا مشکل را حل کنند، از او انتقام بگیرند و درست است که طرف مقابل از رابطه‌ی همزمان خبردار نمی‌شود، با این روش می‌خواهند به آرامش برسند و به اصطلاح دل‌شان خنک شود.

 

کنجکاوی و تجربه‌ی چیزهای جدید

برخی هم هستند که به دنبال کشف چیزهای جدید و ماجراجویی‌های ممنوع هستند. می‌خواهند دنیای جدیدی را بدون توجه به قواعد و قوانین اخلاقی موجود کشف کنند و به نظرشان حد و مرزی برای این کشف وجود ندارد.

 

عدم تعادل

نبودن تعادل در یک رابطه به این معناست که یکی از طرفین رابطه جایش با پدر و مادر یا کودک عوض شده است. به عنوان مثال یکی از آنها مسئولیت تمام کارها را به عهده دارد، باید تمام تصمیم‌های مهم را بگیرد، کارهای خانه را انجام دهد و مسائل مالی را رفع‌و‌رجوع کند و فرد مقابل هیچ کمکی به او نمی‌کند. در مقابل فردی که مانند کودک با او رفتار می‌شود، کسی‌ست که بیش از حد مواخذه می‌شود. این دو فرد خود را محق می‌دانند که برای رهایی از مسئولیت یا انتقادهای بی‌جا رابطه‌ی دیگری را آغاز کنند که در آن در جایگاه درست خود قرار داشته باشند.

 

ترس از تعهد

درست زمانی که ممکن است فکر کنید ازدواج یا نامزدی افراد را به هم نزدیک و خیال‌شان را راحت می‌کند، برخی هستند که از این حس فرار می‌کنند. آنها تعهد را مانند زنجیری می‌دانند که اسیرشان می‌کند و اگر زمانی به دلیل فشار شرایط مجبور به تعهد شوند، به راحتی می‌توانند بعد از مدتی به سراغ رابطه‌ی دیگری بروند تا ترس و ناکامی‌شان را آرام کنند.

 

اعتمادبه‌نفس پایین

گاهی اوقات اعتماد به نفس پایین و نیاز به تایید مدام از طرف دیگران، باعث می‌شود فرد به دنبال رابطه‌ی همزمان برود تا همیشه توجه عده‌ ی بیشتری را داشته باشد و به این ترتیب بتواند از خود راضی باشد.

 

اعتیاد به رابطه‌ی جنسی

روابط جنسی افسارگسیخته و اعتیاد به آن هم می‌تواند یکی از عواملی باشد که فرد را به فکر یک رابطه‌ی همزمان بیندازد. او به شریک زندگی و کسی که دوستش دارد قانع نیست.

 

ورود اجباری به رابطه‌ای که فرد به آن مایل نبوده، فشارهای اطرافیان و جامعه برای ترک‌نکردن رابطه و ادامه‌ی آن با نارضایتی، تفاوت تعاریف طرفین از خیانت و رابطه‌ی ایده‌آل و حرف‌نزدن طرفین از عوامل دیگری هستند که افراد را به سمت خیانت سوق می‌دهند.

 

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «حال» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «حال» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید.یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «حال»‌ وصل شوید.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات