جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

پرستار کودک در منزل / آسایش والدین با پرستاری در منزل کودکان

پرستار کودک در منزل
تاریخ بروزرسانی : ۰۶ خرداد

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

پرستار کودک در منزل آنجایی مهم شد که مادر و پدر مجبور شدند با هم کار کنند و از آنجا که کسی برای مراقبت از فرزندان نبود، پرستاری در منزل برای کودکان حالت رسمی‌تری پیدا کرد. درواقع مفهوم پرستار بچه در منزل به احتمال زیاد به دلیل نیازهای جامعه مدرن شکل گرفت، جایی که والدین اغلب برنامه های شلوغی داشتنند و ممکن بود خانواده یا شخص خاصی را برای مراقبت از فرزندان خود نداشته باشند.

داستان معروفی در مورد تشکیل یک پرستار بچه در خانه وجود دارد که در طول سال ها نقل شده است. داستان از این قرار است که در روم باستان، خانواده‌های ثروتمند اغلب دختران جوان را استخدام می‌کردند تا از فرزندان خود مراقبت کنند. این دختران به عنوان «نوتریس» شناخته می‌شدند و معمولاً برده‌ها یا خدمتکارانی بودند که در زمینه تربیت کودک آموزش دیده بودند. روزی یک زن رومی ثروتمند به نام کورنلیا از مهمانان پذیرایی می کرد که از آنها خواستند جواهرات او را ببینند. کورنلیا پاسخ داد: “اینها جواهرات من هستند” و به دو پسر خردسالش که در همان نزدیکی مشغول بازی بودند اشاره کرد. مهمانان او از این پاسخ شگفت زده شدند، اما کورنلیا توضیح داد که برای فرزندانش بیش از هر دارایی مادی ارزش قائل است. او سپس آنها را با تغذیه پسرانش آشنا کرد، آنها را به دلیل تلاش و فداکاری برای مراقبت از فرزندانش تحسین کرد.

این داستان اغلب به عنوان نمونه اولیه اهمیتی که به مراقبت از کودکان در خانواده‌های ثروتمند داده می‌شود، ذکر شده و نقشی را که مراقبان اجیر شده در طول تاریخ ایفا کرده‌اند، نشان می‌دهد. در حالی که مفهوم پرستار کودک در منزل ممکن است در طول زمان تکامل یافته باشد، نیاز به مراقبت قابل اعتماد و قابل اعتماد از کودک ثابت مانده است.


تصویر خدمات اقساطی

پرستار كودك در منزل کیست

استخدام پرستار کودک در منزل در سال های اخیر به طور فزاینده ای رایج شده و بسیاری از خانواده ها برای رفع نیازهای مراقبت از کودکان خود به این خدمات متکی هستند. یک پرستار بچه شخصی است که توسط والدین یا سرپرستان استخدام می شود تا از فرزندان آنها در زمانی که از آن‌ها دور هستند مراقبت کند. مسئولیت های پرستار کودک ممکن است شامل موارد متنوعی باشد و از آنجایی که پرستار، بیش از پدر و مادر با فرزندان وقت می‌گذارد، بهترین است نکات تربیتی و بسیاری از مواردری که برای خودتان مهم است را به او آموزش دهید و از او درخواست کنید تا همانگونه که شما مدنظرتان است با فرزندانتان برخورد کند.

با خدمات پزشکی در منزل حال بیشتر آشنا شوید.

وظایف پرستار کودک در منزل

وظایف پرستار کودک در منزل بسته به خانواده ای که در آن کار می کند و سن کودکان تحت مراقبت ممکن است متفاوت باشد. با این حال، برخی از وظایف رایج شامل موارد زیر می‌باشد:

تضمین امنیت کودکان

اولین و مهمترین وظیفه پرستار کودک اطمینان از ایمنی و امنیت کودکانی است که از آنها نگهداری می کند.

نظارت بر کودکان

پرستار کودک باید بر فعالیت های کودکان نظارت داشته باشد و مطمئن شود که آنها رفتار ایمن و مناسبی دارند. کارهایی مانند خواندن، بازی کردن، و شرکت در فعالیت های خلاقانه یا آموزشی.

نظارت بر کودکان

 آماده کردن وعده های غذایی

پرستار کودک در منزل ممکن است مسئول تهیه غذا و میان وعده برای کودکان باشد، با در نظر گرفتن هرگونه محدودیت غذایی که برای کودکان وجود دارد.

حمام کردن و لباس پوشاندن به کودکان

در صورت نیاز، پرستار کودک ممکن است به کودکان کمک کند حمام کنند، لباس بپوشند و خودشان را اصلاح کنند.

خواباندن کودکان

پرستار کودک همچنین ممکن است مسئول آماده کردن کودکان برای خواب باشد، از جمله خواندن داستان های قبل از خواب، خواندن لالایی و اطمینان از راحتی آنها قبل از خواب.

 نظافت و مرتب کردن

پرستار کودک ممکن است مسئول نظافت بعد از بچه ها از جمله مرتب کردن اسباب بازی ها، شستن ظروف و تمیز و منظم نگه داشتن خانه در حالی که بچه ها در حال بازی یا خواب هستند، باشد.

ارتباط با والدین

پرستار کودک باید والدین را در جریان فعالیت ها، رفتار و هرگونه نگرانی‌های موجود در ارتباز با کودک قرار دهد.

پرستار کودک زن

بسیاری از مردم ترجیح می دهند پرستار کودک زن استخدام کنند، زیرا معتقدند زنان برای مراقبت از کودکان بیشتر از مردان آمادگی دارند. علاوه بر این، برخی از خانواده‌ها دختران جوانی دارند که به همین دلیل با یک پرستار زن راحت‌تر هستند. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که جنسیت لزوماً توانایی فرد در مراقبت از کودکان را تعیین نمی کند و پرستاران مرد بسیار خوبی نیز وجود دارند. در نهایت، مهمترین عامل در انتخاب پرستار کودک در منزل، یافتن فردی مسئول، قابل اعتماد و دارای تجربه کار با کودکان است.

پرستار کودک مرد

پرستار کودک مرد یک مراقب حرفه ای برای کودکان است که با توجه به نایاز والدین انتخاب می‌شود. برخی افراد به دلایل مختلفی پرستار کودک مرد را استخدام می کنند. یک دلیل این است که اگر پسر بچه دار داشته باشند، ممکن است احساس راحتی بیشتری با او داشته باشد، زیرا او می تواند به عنوان یک الگوی مثبت برای پسرانشان باشد یا برخی از والدین ممکن است احساس کنند که پرستاران مرد توانایی بیشتری در انجام فعالیت‌های فیزیکی را دارند، مانند ورزش یا بازی در فضای باز. در نهایت، تصمیم برای استخدام پرستار بچه یک تصمیم شخصی است و به ترجیحات و نیازهای خانواده بستگی دارد.

درباره پرستار سالمند در منزل بیشتر بدانید

معایت انتخاب پرستار کودک در منزل به صورت شخصی

انتخاب یک پرستار کودک در منزل به صورت شخصی دارای معایبی است که البته نمی‌توان آن‌ها را به عنوان عیب برشمرد اما به طور کلی برخی از موارد هستند که باعث نگرانی در والدین می‌شوند. نگرانی های ایمنی، مسائل مربوط به مسئولیت پذیری و فقدان مراقبت پشتیبان در صورت لغو کار توسط پرستار از نگرانی های والدین برای انتخاب پرستار کودک در منزل هستند.

فواید استخدام پرستار کودک در منزل

استخدام پرستار کودک برای مراقبت از فرزندانتان در خانه می تواند مزایای زیادی، هم برای شما و هم برای فرزندانتان داشته باشد که در ادامه برخی از این مزایا را بررسی می‌کنیم.

آرامش خاطر

وقتی یک پرستار کودک قابل اعتماد استخدام می کنید، می توانید با دانستن اینکه فرزندانتان در زمانی که شما دور هستید، ایمن هستند و به خوبی از آنها مراقبت می شود، آرامش خاطر داشته باشید.

راحتی

استخدام یک پرستار بچه برای آمدن به خانه شما می تواند بسیار راحت تر از این باشد که مجبور باشید خودتان فرزندان خود را به یک مهدکودک یا گروه بازی ببرید.

توجه شخصی

با یک پرستار کودک در منزل، کودک شما می تواند توجه و مراقبت یک به یک را دریافت کند، که می تواند به ویژه برای کودکانی که ممکن است خجالتی باشند یا نیاز به حمایت اضافی داشته باشند، مهم باشد.

انعطاف‌پذیری

پرستار کودک اغلب می‌تواند نسبت به مهدکودک یا سایر گزینه‌های مراقبت از کودک نسبت به ساعات کاری، انعطاف‌پذیرتر باشد و می‌تواند برنامه‌ریزی برای کار یا سایر تعهدات شما را آسان‌تر کند.

آشنایی

حضور پرستار کودک در خانه می تواند به کودک شما کمک کند تا در محیط آشنای خود احساس راحتی و آرامش بیشتری داشته باشد.

پرستار کودک

پرستاری شبانه روزی کودک در منزل

پرستاری شبانه روزی از کودک در منزل یک وظیفه چالش برانگیز و سخت است که نیاز به فداکاری، صبر و تخصص دارد. این نوع مراقبت معمولاً توسط یک پرستار ثبت نام شده یا پرستار اطفال ارائه می شود که آموزش های تخصصی در مراقبت از کودکان با نیازهای پیچیده پزشکی را دارد.

درواقع پرستاری شبانه روزی از کودک در منزل به مراقبت و توجه مداوم به کودکی اشاره دارد که معمولا نیازهای پزشکی پیچیده ای دارد و نیاز به حمایت پرستاری ماهر به صورت شبانه روزی دارد. در برخی مواقع این نوع مراقبت توسط تیمی از پرستاران آموزش دیده ارائه می‌شود که در شیفت‌های مختلف کار می‌کنند و به صورت تعویضی باهم کار می‌کنند.

کودکانی که به مراقبت شبانه روزی نیاز دارند ممکن است دارای طیف وسیعی از شرایط پزشکی مانند دیسترس تنفسی، اختلالات عصبی، بیماری های مزمن یا ناتوانی های جسمی باشند. کمک پرستاران شبانه روزی کودک می تواند شامل تجویز داروها، نظارت بر علائم حیاتی، کمک به فعالیت های روزمره زندگی مانند تغذیه، حمام کردن، و توالت کردن، مدیریت دستگاه های تنفس مصنوعی و سایر تجهیزات پزشکی و ارائه حمایت عاطفی هم از کودک و هم از خانواده او باشد.

یکی از مزایای کلیدی پرستاری شبانه روزی کودک در منزل این است که به کودکان با نیازهای پیچیده پزشکی اجازه می دهد تا مراقبت های پزشکی خود را در خانه خود و در محیطی آشنا در کنار عزیزانشان دریافت کنند و به کاهش استرس خانواده ها در هنگام مراقبت از کودکی با نیازهای پیچیده پزشکی کمک می کند.

بیمه پرستار کودک در منزل

پرستار کودک در منزل نیز مشمول مقررات قانون کار بوده و آیین نامه اجرایی ماده ۱۹۰ قانون کار این مورد را اشاره کرده است. اعمال ماده ۱۴۸ قانون کار برای این دسته از شاغلین امری ضروری است و کارفرمایان موظفند نسبت به بیمه نمودن آنان اقدام نماید.

اگر والدین نخواهند پرستار کودک را بیمه کنند، او می تواند با بررسی بیمه ها، خودش پوشش های بیمه ای مناسب را بگیرد اما اگر والدین به صورت کارفرما پرستار را استخدام کنند و نیروی کار آنها حساب شود، طبق قوانین کار والدین باید پرستار کودک را بیمه کنند. اما اگر به صورت عمومی و بدون چارچوب به کار مراقبت از کودک بپردازد، والدین مسئولیتی در قبال بیمه او نخواهند داشت.

پرستار کودک در منزل تهران

نگهداری از کودکان یک راه عالی برای کسب درآمد اضافی و در عین حال ارائه خدمات ارزشمند به والدینی است که به شخصی برای مراقبت از فرزندان خود نیاز دارند در حالی که خودشان قادر به انجام این کار نیستند. از طریق وب سایت و اپلیکیشن حال می‌توانید پرستار کودک در منزل تهران را انتخاب کنید تا نگهداری از کودکتان بدون دغدغه و نیاز به شناخت پیشینه پرستار انجام شود. پرستار کودک در منزل تهران یکی از بخش های خدمات پرستاری در منزل حال است که پرستارانی ماهر و آموزش دیده را انتخاب کرده و دیگر نیازی نیست شما این  کار را انجام دهید. این خدمت به زودی به صورت آنلاین به لیست خدمات اضافه خواهد شد.

قیمت پرستار کودک در منزل سال 1402

حقوق پرستار کودک در منزل را می‌توان بر اساس عوامل متعددی از جمله تعداد ساعات کار، صلاحیت و تجربه پرستار کودک و منطقه ای که پرستار کودک در آن مشغول به کار است محاسبه کرد. برخی از پرستاران کودک ممکن است هزینه ثابتی را در هر ساعت دریافت کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است برای تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات هزینه بیشتری دریافت کنند. همچنین معمول است که پرستاران کودک برای کودکان اضافی یا کارهایی مانند آشپزی یا رانندگی هزینه بیشتری دریافت کنند. برای جلوگیری از هرگونه سوء تفاهم یا اختلاف نظر در آینده، برای والدین و پرستار کودک مهم است که قبل از شروع کار بر روی نرخ منصفانه توافق کنند.

اما جدول قیمت پرستار کودکدر منزل سال 1402 به شرح زیر است که مبالغ آن می‌تواند با توجه به توافقات، کم‌تر یا بیشتر شود

پرستار کودک بدون امور منزل با امور منزل
روزانه (3 روز در هفته) از 5 تا 5.5 میلیون تومان از 6 تا 6.5 میلیون تومان
روزانه (8 ساعت کاری ) از 6.5 تا 7 میلیون تومان از 8.5 تا 9 میلیون تومان
12 ساعت کاری  از 8 تا 8.5 میلیون تومان از 9.5 تا 10 میلیون تومان
شبانه روزی از 11 تا 11.5 میلیون تومان از 14 تا 14.5 میلیون تومان

 

سوالات متداول

از سال 95 کار تولید محتوا را شروع کردم و علاوه بر اینکه حدود 5 سال است که در بخش پزشکی فعالیت دارم، علاقمند به تولید محتوا در این زمینه هم هستم.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات