haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

دلایل ترس از مراجعه به روانشناس

پشتیبانی حال
دایل ترس از مراجعه به روانشناس
۲۰ خرداد

نشستن مقابل روانشناس می‌تواند برای هر کسی ترسناک باشد. وقتی اولین بار غریبه‌ای را می‌بینیم و می‌خواهیم از مشکلاتی که ماه‌ها و حتا سال‌ها در ذهن ما بالا و پایین شده‌اند، حرف بزنیم، نمی‌دانیم از کجا شروع کنیم و چه باید بگوییم. از طرف دیگر گاهی اطمینان نداریم روانشناس چقدر می‌تواند به ما کمک کند. فکرش هم اضطراب‌آور است و به همین دلیل ممکن است هرگز دست به تلفن نبریم و به روانشناس مراجعه نکنیم.

مراجعه به روانپزشک برای خیلی از ما ضروری است. چون زندگی پر از مسائل پیچیده و تصمیم‌های سخت است و گاهی به‌تنهایی از پس مدیریت و حل کردن همه‌ی مشکلات برنمی‌آییم.

چه ترس‌ها و نگرانی‌هایی ممکن است ما را از رفتن پیش روانشناس منصرف کند؟

ما دیوانه نیستیم

برای بعضی‌ها رفتن پیش روانشناس کار خجالت‌آوری‌ست که باید از دیگران پنهانش کنند. شاید فکر کنیم ما آدم بی‌سوادی نیستیم، دیوانه و مجنون هم نیستیم. مشکلاتی داریم که بالاخره حل‌شان می‌کنیم. آخرش هم حق را به خودمان می‌دهیم که وقت مشاوره نگیریم.

واقعیت این است که آدم‌ها به‌خاطر مسائل مختلفی به مشاور نیاز دارند؛ می‌خواهند رضایت بیشتری از زندگی‌شان داشته باشند، از درون‌شان آگاه‌تر شوند یا افکار پراکنده‌شان را مرتب کنند. مشاوره کار خجالت‌آوری نیست و ایرادی ندارد که به کمک حرفه‌ای یک فرد متخصص نیاز داشته باشیم.

ممکن است به‌ مشکلاتم بخندد

نکند وقت بگیریم، این همه راه برویم، به‌سختی حرف‌های یواشکی‌مان را بگوییم و در مقابل روانشناس لبخند بزند و بگوید این که مشکلی نیست. نکند به نگرانی‌های من بخندد یا بگوید این مشکلات فقط در ذهن من وجود خارجی دارند و من شلوغش کرده‌ام. شاید وقتی از اتاق روانشناس بیرون می‌آیم، ذهنم آشفته‌تر از قبل شده باشد. یادمان باشد با پیش‌داوری درمورد مراجعه به روانشناس، مشکل ما حل نخواهد شد.

ترس از مشاوره

شاید مشکلاتم خیلی بزرگ باشند

ممکن است نگرانی‌ها و مشکلات‌مان را تعریف کنیم و بعد ببینیم چه دردهای عمیقی داشته‌ایم؛ متوجه شویم حتی روانشناس هم نگران ما و زندگی نابه‌سامان ما شده است. شاید بگوید باید به روانپزشک یا بیمارستان روانی برویم و مشکل بزرگ ما را نتواند به‌تنهایی حل کند.

مشکل ما کوچک باشد یا بزرگ،‌ ترس از برخورد و واکنش بد روانشناس نمی‌گذارد دست به‌کار شویم و برای بهتر شدن شرایط قدمی برداریم.

با در نظر گرفتن همه ی این مسائل باید تصمیم بگیریم که چقدر به مشاوره نیاز داریم و به چه میزانی افکار ما راجع به گرفتن مشاوره میتواند اشتباه باشد و به سلامت روح و روان ما ضرر برساند.

 

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «حال» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «حال» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید.یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «حال»‌ وصل شوید.


مقالات مرتبط

 حال-افرادی که دلسوز خودشان هستند چه عاداتی دارند
توسعه فردی: چطور دلسوزی برای خودم، حالم را بهتر می کند؟

دلسوزی برای خودم یکی از بهترین روش‌های عشق ورزی به خود است.

پشتیبانی حال
۰۸ / ۱۰ / ۹۸
مشاوره-آنلاین-ورزش-سلامت
۵ دلیل که ورزش برای سلامت روان شما بسیار مفید است

در این مقاله به پنج مزیت فوق العاده ای از ورزش میپردازیم که باعث میشود شما قبل از اتمام متن کتانی هایتان را بپوشید. (بیشتر…)

پشتیبانی حال
۱۵ / ۰۵ / ۹۷
پانیک چیست و چه درمانی دارد؟
مشاوره فردی: همه آنچه درباره حملات پانیک باید بدانید

یکی از مهم و رایج ترین حمله‌های روانشناختی که متاسفانه روز به روز در حـال افزایش است،‌ حملات پانیک یا اصطلاحا پانیک اتک است. عواملی در بروزحمله های پانیک موثر هستند که می‌توان تا حدودی آنها را تحت کنترل قرار داد.

پشتیبانی حال
۱۱ / ۰۸ / ۹۸
راههاي-جلوگيري-از-اضطراب
چند راه ساده‌ برای جلوگيری از اضطراب

زندگی ما همواره با تغییرات و دگرگونی‌هایی همراه است و تا پیش از آنکه خود را با آن تغییرات سازگار  نماییم، در حالت  تنش قرار می گیریم و دچار اضطراب میشویم.تغییراتی که موجب اضطراب و استرس می شود لزوماً هم ناخوشایند نیستند. باید از راهکارهای جلوگیری از اضطراب برای مقابله با این مشکل استفاده کرد، اما چون تعادل  پیشین ما با زندگی به هم می‌خورد و هنوز با شرایط جدید سازگاری پیدا نکردیم، موجب اضطراب می‌شود.

پشتیبانی حال
۰۶ / ۱۱ / ۹۷
مشاوره
۷ نشانه ای که فرد نیاز به مشاوره روانشناسی دارد

ما با راهنمایی مشاوران این حوزه دریافتیم که این علائم چه هستند. به خودتان آموزش دهید تا بتوانید از افراد مهم زندگی تان مراقبت کنید و آنها را به آرامی به سمت درمان هدایت کنید.در این مقاله به تفصیل درباره این نشانه ها توضیح داده شده است (بیشتر…)

پشتیبانی حال
۲۱ / ۰۵ / ۹۷
تبدیل-شدن-به-فرد-خوش-بین
۵ روش آسان برای تبدیل شدن به یک فرد خوش بین

در این مقاله به ۵روش آسان و کاربردی از قبیل: تعیین یک قدرت شخصی، تعیین یک هدف قابل دستیابی و توجه به پیشرفت خود، تبدیل کردن شرایط اضطراری به فرصت ها و تمرین کردن تاثیر گذاری بر روی ذهن برای تبدیل شدن به فردی خوش بین که به تفسیر توضیح داده شده است (بیشتر…)

پشتیبانی حال
۰۲ / ۰۴ / ۹۷