جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

رینگر لاکتات

RINGER LACTATE

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: RINGER LACTATE INJECTION, SOLUTION INTRAVENOUS 130 meq/3 meq/4 meq/109 meq/28 meq/1L 1000MILLILITER
دسته بندی: مواد معدنی
شکل دارو:

تزریق, ترکیبی

نحوه مصرف:

وریدی

محدودیت برای شیردهی:

مصرف تزریق، ترکیبی رینگر لاکتات در دوران شیردهی مجاز است.

محدودیت بارداری: اطلاعاتی در رابطه با موارد مصرف در بارداری وجود ندارد.
مصرف دامپزشکی:

دارد

بیماری های مرتبط

تزریق، ترکیبی رینگر لاکتات در درمان بیماری‌هایی مانند نارسایی کلیوی، ترمیم پس از عمل جراحی، سوختگی، و نارسایی قلبی استفاده می‌شود.
موارد مصرف

اين فراورده به عنوان محلول ايزوتونيك برای جانشيني آب و املاح مصرف می‌شود. | رینگر لاکتات یک داروی ضد باکتری است که برای درمان برخی از عفونت های باکتریایی استفاده می شود. این دارو برای درمان عفونت های تنفسی مانند عفونت های بالا و پایین تنفسی، عفونت های ادراری، عفونت های پوستی و عفونت های استخوان و مفاصل مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین ممکن است در برخی از موارد برای پیشگیری از عفونت های بعد از عمل جراحی نیز تجویز شود. با این حال، همواره بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا داروی مناسب برای شرایط خاص شما تجویز شود.

عوارض و هشدار ها

عوارض

قبل از مصرف تزریق، ترکیبی رینگر لاکتات باید به پزشک اطلاع داده شود اگر دچار حساسیت به هر یک از مواد تشکیل دهنده‌ی آن، بیماری کلیوی، نارسایی قلبی، دیابت، سندرم روده تحریک پذیر، درمان با دیورتیک‌ها، یا مشکلات الکترولیتی باشید.

هشدارها

تزریق، ترکیبی رینگر لاکتات ممکن است عوارضی مانند اختلال الکترولیتی (نمکی)، رسوبات در لوله‌های ادراری کیسه ادراری، تغییرات فشار خون، طعم و بوی نامطبوع در دهان، خون‍‌ریزی رفیقی یا خونریزی موضعی، و عفونت در محل تزریق داشته باشد.

تداخل دارویی

تزریق، ترکیبی رینگر لاکتات با داروهای دیگری مانند داروهای ضدباکتریایی سیپروفلوکساسین، آمیکاسین، و فورزیمید (Furosemide) تداخل دارد.

نکات قابل توصیه

1- توصيه می‌شود كه انفوزيون وريدي اين دارو از طريق يك وريد سطحي صورت گيرد. استفاده از عروق پا ممكن است شيوع عواقب ترومبوتيك را افزايش دهد. 2- طي انفوزيون وريدي، بيمار بايد بدون حركت بماند.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

دسترسی سریع

پزشکان مرتبط

حوزه های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه