جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

تئولیت

THEOLITE

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: THEOPHYLLINE TABLET, EXTENDED RELEASE ORAL 200 mg
دسته بندی: بدون دسته بندی
شکل دارو:

قرص, تمدید شده

نحوه مصرف:

دهانی

محدودیت برای شیردهی:

ندارد

محدودیت بارداری:
مصرف دامپزشکی:

ندارد

موارد مصرف

تئوفيلين براي درمان انسداد برگشت‌پذیر راه‌هاي تنفسي و آسم حاد مصرف می‌شود.

عوارض و هشدار ها

عوارض

در صورت وجود خيز حاد ريوي،‌ ناتواني احتقاني قلب، تب پايدار، بيماري‌هاي كبدي،‌ زخم معده، پركاري تيروئيد يا سپسيس و اختلالات صرعي با احتياط فراوان تجويز شود.

هشدارها

در صورت وجود خيز حاد ريوي،‌ ناتواني احتقاني قلب، تب پايدار، بيماري‌هاي كبدي،‌ زخم معده، پركاري تيروئيد يا سپسيس و اختلالات صرعي با احتياط فراوان تجويز شود.

تداخل دارویی

تجویز همزمان سایمتدین، سیپروفلوكساسین، اریترومایسین، دارو‌های ضد بارداری خوراكی، پروپرانولول و تیابندازول با تئوفیلین باعث افزایش غلظت آن می‌شود. تجویز همزمان فنی‎توئین و كشیدن سیگار یا تنباكو و مصرف الکل، باعث كاهش غلظت آن می‌شود. تجویز همزمان مسدد‌های گیرنده بتا آدرنرژیك ممكن است اثرات گشادكنندگی نایژ‌ه‌ای تئوفیلین را مهار كند. مصرف همزمان تئوفیلین با كتامین ممكن است آستانه حملات صرع را كاهش دهد.

نکات قابل توصیه

1. دارو با معده خالي و يك ليوان آب مصرف شود تا جذب آن سریع‌تر انجام گيرد. در صورت بروز تحريك گوارشي، دارو با غذا يا بلافاصله پس‌ازآن مصرف شود. 2. در صورت تجویز طولانی‌مدت مقادیر mg/day600 یا بیشتر از دارو به کودکان یا بزرگسالان، سنجش غلظت سرمی‌تئوفیلین و ارزیابی پاسخ بیمار به آن برای دستیابی به غلظت مناسب درمانی و به حداقل رسانیدن عوارض سمی دارو توصیه می‌شود.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه